2025-07-09, 17:01
Medlem
[quote=Postino|92391144]
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Hade dem ringt polisen innan och meddelat att de skulle stoppa all trafik? Om inte, ja då har dem saboterat för ambulansen och riskerat folks liv.
Utan jämförelser i övrigt kan ju en allvarlig olycka blockera trafiken. Då är det givetvis Polisens sak att se till att utryckningsfordon kan passera platsen.

Hur ska dem hinna det menar du när idioterna inte annonserat sabotaget?
Citera
2025-07-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Det är inget känsloargument. Det är den fullt logiska progressionen. Det är inget offerargument heller. Du borde kolla upp vad olika termer betyder innan du använder dig av de.

Ja du hade säkert ansett samma sak om ett gäng invandrarkritiker (som vill ha förändring för att ingen lyssnar) saboterat på samma sätt. Helt säkert! Du rättfärdigar ju detta med att klimatet är sååå viktigt, ett känsloargument.
Citera
2025-07-09, 17:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jo det är i allra högsta grad jämförbart. Bägge grupper demonstrerar och individer i bägge grupper bryter befintliga lagar (inte demonstrationen i sig) och åker dit för det.

Enda skillnaden är att den ena gruppen tycker det är häftigt att gå runt med plasksköld och slips.

Nej, det är det inte. De var inte åtalade för demonstrationen i sig, de var åtalade för att ha hindrat trafiken. Något som hade varit jämförbart hade varit om de inte hade slutat med vad de gjorde när polisen sa åt dem.
Citera
2025-07-09, 17:16
Medlem
Citat:
HD verkar fortsatt tycka att demonstrationsrätten väger tungt. Vi får se om 25 år om vänsterliberala väst har blivit lika piss som de auktoritära högerstyrda länderna är och förblir. Olyckskraxande korpar har alltid funnits.

Så antingen får man klistra fast sig på en motorväg och sabotera för både arbetare och ambulanser eller så är vi ett auktoritärt högerstyrt land? Det finns inget mellanting? Märkligt också att i vänsterliberalismens värld är endast vissa ”goda” åsikter accepterade.

Varför svarar du inte på mitt inlägg om invandrarkritiker som gjort samma sak?
Senast redigerad av Henriksen82 2025-07-09 kl. 17:19.
Citera
2025-07-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ja du hade säkert ansett samma sak om ett gäng invandrarkritiker (som vill ha förändring för att ingen lyssnar) saboterat på samma sätt. Helt säkert! Du rättfärdigar ju detta med att klimatet är sååå viktigt, ett känsloargument.

Jag har inte nämnt mina personliga åsikter om hur bra eller dåliga dessa demonstrationer är. Hade du läst med ögonen istället för känsloklumpen i magen så hade det varit uppenbart för dig.

Miljörörelsen har demonstrerat i ganska många årtionden vid det här laget och de har helt uppenbarligen börjat göra mer desperata försök att få allmänhetens uppmärksamhet. Jag ser det som troligare att de kommer att göra ännu mer uppseendeväckande saker i frantiden än att rörelsen kommer att dö ut. Hänger du med?

Om nassar vill demonstrera så får de göra det. Rätten att demonstrera ska gälla alla. Om de bryter mot några lagar så ska de dömas för det, precis som miljöaktivisterna blev.
Citera
2025-07-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, det är det inte. De var inte åtalade för demonstrationen i sig, de var åtalade för att ha hindrat trafiken. Något som hade varit jämförbart hade varit om de inte hade slutat med vad de gjorde när polisen sa åt dem.

Nassarna blev inte åtalade för demonstrationen i sig utan för HMF-brotten som begicks av vissa under demonstrationen. Same same.
Senast redigerad av NilsKalsonQuisling 2025-07-09 kl. 17:32.
Citera
2025-07-09, 17:21
Medlem
Citat:
Jag har inte nämnt mina personliga åsikter om hur bra eller dåliga dessa demonstrationer är. Hade du läst med ögonen istället för känsloklumpen i magen så hade det varit uppenbart för dig.

Miljörörelsen har demonstrerat i ganska många årtionden vid det här laget och de har helt uppenbarligen börjat göra mer desperata försök att få allmänhetens uppmärksamhet. Jag ser det som troligare att de kommer att göra ännu mer uppseendeväckande saker i frantiden än att rörelsen kommer att dö ut. Hänger du med?

Om nassar vill demonstrera så får de göra det. Rätten att demonstrera ska gälla alla. Om de bryter mot några lagar så ska de dömas för det, precis som miljöaktivisterna blev.

Du ljuger inte så bra, tyvärr. Dina personliga åsikter är inte så lite tydliga. Och nej, du hade inte accepterat invandrarkritiker på vägarna som störde dig på väg till arbetet. Varför kallar du dem nassar? Känslor igen??
Senast redigerad av Henriksen82 2025-07-09 kl. 17:24.
Citera
2025-07-09, 17:23
Medlem
Citat:
Så antingen får man klistra fast sig på en motorväg och sabotera för både arbetare och ambulanser eller så är vi ett auktoritärt högerstyrt land? Det finns inget mellanting? Märkligt också att i vänsterliberalismens värld är endast vissa ”goda” åsikter accepterade.

Varför svarar du inte på mitt inlägg om invandrarkritiker som gjort samma sak?

Som du kanske har läst så klistrade de fast sig och blev bestraffade för det. De blev bara inte bestraffade för just sabotage.
Citera
2025-07-09, 17:24
Medlem
Citat:
Du ljuger inte så bra, tyvärr. Dina personliga åsikter är inte så lite tydliga. Och nej, du hade inte accepterat invandrarkritiker på gatorna. Varför kallar du dem nassar? Känslor igen??

Vad har jag ljugit om?
Citera
2025-07-09, 17:26
Medlem
Citat:
Vad har jag ljugit om?

Att dina personliga åsikter inte speglar vad du anser i frågan. Du ljuger även om att du skulle accepterat invandrarkritiker som blockerat din väg till jobbet (om du nu har något).
Citera
2025-07-09, 17:30
Medlem
Citat:
Att dina personliga åsikter inte speglar vad du anser i frågan. Du ljuger även om att du skulle accepterat invandrarkritiker som blockerat din väg till jobbet (om du nu har något).

Det är bara att citera om du anser att jag ljuger om nåt. Huruvida du tror att jag tycker att demonstrationsfrihet är bra eller inte skiter jag faktisk i.
Citera
2025-07-09, 17:32
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ja, då måste det alltså till allvarliga komplikationer eller ett dödsfall i någon "strandsatt" ambulans, för att denna numera praxis kommer ändras. Helt sjukt! Gäller även detta då obstruktion vid exempelvis avvisningar medelst flyg? Flygsäkerheten tas rent allmänt mer allvarligt än vägbundna demonstrationer.

Nej, fram för att någon tar lagen i egna händer och slinter på gaspedalen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in