2025-07-09, 14:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej HD ogillar honom, han skulle få långt fängelsestraff. Det enda som betyder något är vem som gör det och vad den personen tycker. Identitetspolitik. Politisk aktivism. Politiserat rättsväsende.

Precis. Vi har ju sett flera som har blivit dömda och åtalade för HMF i samband med att de utövat sin demonstrationsrättighet. Då har det enligt domstolen inte spelat någon roll att man gör det i samband med en demonstration utan HMF-lagen har vägt över.
Citera
2025-07-09, 14:14
Medlem
Vad är sabotage?
Om detta inte är det

Personer som missar sina möten, jobbet, sjukvård, viktiga affärer mm
Borde kunna fakturera dessa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Enligt AI är "sabotage":

"Sabotage är en handling som avsiktligt orsakar skada eller förstörelse på egendom, utrustning eller infrastruktur för att försvaga eller hindra något, såsom en verksamhet, ett företag eller ett lands försvar. Det kan också innebära att man försöker förhindra att något lyckas eller når sitt mål".

Och det är just detta att "avsiktligt orsaka skada...av infrastruktur". Och "förhindra att något lyckas eller nå sitt mål".

Det säger sig självt att infrastrukturen skadas av att aktivister blockerar trafiken. Och det förhindrar också att trafikanterna når sina mål.

Att HD, som vanligtvis tänker rationellt, inte inser det uppenbara, måste bero på nån annat än rent kognitiva orsaker. Troligtvis är de rädda att bli utsatta för spott och spe från miljövänstern. Helt enkelt har de gjort en känslomässig bedömning än den rent straffrättsliga.
Tycker du att HD ska utgå från vad din lilla AI säger eller vad lagen och propositionerna säger?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Fullständig skandal och bevis på Greta-privilegiet dessa aktivister har. Allt går bra, bara man är "god".

Imponerande analys.
Citera
2025-07-09, 14:16
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Imponerande analys.
För att inte tala om din belysande kommentar.
Citera
2025-07-09, 14:17
Avslutad
Citat:
För att inte tala om din belysande kommentar.

Jag kan naturligtvis analysera domen närmare om du så önskar, vad vill du att jag närmare kommenterar i domen? Gärningsbeskrivningen är ju nämligen ganska snäv.
Citera
2025-07-09, 14:22
Medlem
Sjukaste bedömningen.
Är det OK om man kör över idioterna???
Citera
2025-07-09, 14:25
Medlem
Firewaias avatar
Uppenbarligen har den mentala sjukdomen infekterat högsta instansen i Sverige och det är bara att beklaga att vi är förlorade som folk.
Citera
2025-07-09, 14:26
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Jag kan naturligtvis analysera domen närmare om du så önskar, vad vill du att jag närmare kommenterar i domen? Gärningsbeskrivningen är ju nämligen ganska snäv.
Uppskattar din tjänstvillighet men ChatGPT gör det bättre.
Citera
2025-07-09, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Sjukaste bedömningen.
Är det OK om man kör över idioterna???

Det är ett juridikforum, där hör uttryck som ”anmärkningsvärt” osv hemma om man tycker något är fel. Inte sådana innehållslösa kraftuttryck som du ägnar dig åt. Vad är fel mot bakgrund av gärningsbeskrivningen och lagstiftningen?
Citera
2025-07-09, 14:28
Avslutad
Citat:
Uppskattar din tjänstvillighet men ChatGPT gör det bättre.

Ok, du klarar inte tänka och tror datakraft kan göra det åt dig. Varma önskelyckningar.
Citera
2025-07-09, 14:30
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ok, du klarar inte tänka och tror datakraft kan göra det åt dig. Varma önskelyckningar.
Det är inte mitt tankearbete utan ditt erbjudna jag vill ersätta med ChatGPT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in