2025-07-08, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parzival
Det är cirka 1,5 km mellan Kevingeringen 83 och fyndplatsen enligt Google Maps om man tar kortaste vägen (Finnvidsvägen och Ekbacksvägen). Bron som diskuteras i tråden är en gångbro över bäcken mellan Edsviksvägen och Nora träsk men bron har varit avstängd sedan i höstas eftersom den var rätt fallfärdig. Kommunen rev den gamla bron och satte upp en ny som numera är öppen. Tveksamt om bron spelar någon roll för mordet/dumpandet av liket.

En sträcka på 1,5 km är ju inte särskilt långt att gå en promenad. Tack för info!

Att BO ändrade sin adress dagen efter att paret gifte sig, kan hon varit skriven på kevringevägen? Är det någon som vet vem som äger bostadsrätten på kevringevägen?
Citera
2025-07-08, 12:07
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Eller så var det väldigt längesen i mycket unga år. Det är ju inget ovanligt att tonåringar/unga vuxna både mår dåligt och är arga. De har mer adrenalin/energi och hormoner som studsar runt i kroppen. Så om det är sant det tant-tuttar säger så kan det ju liksom vara mer än 10 år sedan?

MGM har känt denna GmK i typ 3 år, (för 7 månader sen sa de på YouTube att de känt varann i drygt 2 år..så jag gissar att det är 3 år nu. Han är 29 år, är tillbakadragen på något udda sätt. Nä jag tror inte att han använder några droger. Men jag kan ha fel givetvis.
De säger att de känt varann i 2 år online, plus ett år in person.
https://www.youtube.com/watch?v=6wFtT3qNCuM
Citera
2025-07-08, 12:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
En sträcka på 1,5 km är ju inte särskilt långt att gå en promenad. Tack för info!

Att BO ändrade sin adress dagen efter att paret gifte sig, kan hon varit skriven på kevringevägen? Är det någon som vet vem som äger bostadsrätten på kevringevägen?
En rimlig gissning är att det är BO som äger bostadsrätten, och att hon därför varit skriven där (fast hon egentligen bott med make och dotter i Vaxholm). I Sverige får man ju inte köpa bostadsrätt om man inte tänker bosätta sig där (vill minnas att man måste vara skriven något år innan man kan hyra ut i andra hand).

I mars kanske hon ansökte hos föreningen om att hyra ut i andra hand till sonen, och därför inte behövde vara skriven där längre.
Citera
2025-07-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
De säger att de känt varann i 2 år online, plus ett år in person.
https://www.youtube.com/watch?v=6wFtT3qNCuM

Ja så var det ju, tack för tillrättavisningen! 👌
Så med andra ord… när han skickade henne grattiskortet han skrev på svenska (när hon fyllde 21), så hade de bara haft kontakt online och aldrig träffats i verkligheten?
Citera
2025-07-08, 13:02
Medlem
Citat:
En rimlig gissning är att det är BO som äger bostadsrätten, och att hon därför varit skriven där (fast hon egentligen bott med make och dotter i Vaxholm). I Sverige får man ju inte köpa bostadsrätt om man inte tänker bosätta sig där (vill minnas att man måste vara skriven något år innan man kan hyra ut i andra hand).

I mars kanske hon ansökte hos föreningen om att hyra ut i andra hand till sonen, och därför inte behövde vara skriven där längre.

Det där var ju intressant information med regeln att man måste bosätta sig i den om man köper den. Det är verkligen en rimlig förklaring för man tänker ju att BO bör varit skriven där och ändrat den pga att nygifta frun planerade flytta in. Då är det rimligt att anta att BO ägde lägenheten.

Kan det blivit något komplicerat för MGM med att få hyra bostadsrätten, någon annan ytterligare regel som kan orsakat att han blev osams med BO om?
Citera
2025-07-08, 13:57
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Det där var ju intressant information med regeln att man måste bosätta sig i den om man köper den. Det är verkligen en rimlig förklaring för man tänker ju att BO bör varit skriven där och ändrat den pga att nygifta frun planerade flytta in. Då är det rimligt att anta att BO ägde lägenheten.

Kan det blivit något komplicerat för MGM med att få hyra bostadsrätten, någon annan ytterligare regel som kan orsakat att han blev osams med BO om?
BO kanske tyckte att MGM själv skulle börja betala månadsavgiften (och eventuella lån) nu när han gift sig och "blivit vuxen", och när de nu var två som kunde dela på kostnaden. Kanske MGM inte räknat med detta utan blev ursinnig?

Ett annat tänkbart motiv är att eftersom dessa bostadsrätter kostar ett par miljoner, vilket skulle räcka långt om paret tänkt sig flytta till billigare land i exempelvis Asien. Därav idén om att "fixa" ett snabbt arv?

OT: Reglerna angående att man måste skriva sig på köpt bostadsrätt tillkom för att förhindra att förmögna personer köper upp dem enbart i spekulationssyfte.
Citera
2025-07-08, 14:23
Medlem
Citat:
BO kanske tyckte att MGM själv skulle börja betala månadsavgiften (och eventuella lån) nu när han gift sig och "blivit vuxen", och när de nu var två som kunde dela på kostnaden. Kanske MGM inte räknat med detta utan blev ursinnig?

Ett annat tänkbart motiv är att eftersom dessa bostadsrätter kostar ett par miljoner, vilket skulle räcka långt om paret tänkt sig flytta till billigare land i exempelvis Asien. Därav idén om att "fixa" ett snabbt arv?

OT: Reglerna angående att man måste skriva sig på köpt bostadsrätt tillkom för att förhindra att förmögna personer köper upp dem enbart i spekulationssyfte.

Jag tror att MGK sa något om att ”flytta hit” på YouTube men jag kanske missförstod det? Därför tänker jag att ett troligt motiv kan väl vara kraven att få permanent uppehållstillstånd i Sverige kan vara något krav om tex arbete? Kan MGM då tex krävt att MGK också skulle få ett uppdrag i BO:s bolag och fått ett nej? Kan inte kraven för uppehållstillstånd eller arbetstillstånd? Om inte du vet så kanske någon annan vet?
Citera
2025-07-08, 14:26
Medlem
Citat:

Finns gott om bostadsrätter man får köpa utan krav på att det ska vara skrivet som ens stadigvarande bostad.
Citera
2025-07-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
En annan jättekonstig sak på MGK:s IG, på hennes senaste inlägg finns nästan INGA kommentarer, på något inlägg är det 1 kommentar men på många inlägg 0 kommentarer.

Är inte det jättekonstigt när man har 715 (!!!) följare? Och hon har ju familj? (Jag lajkar alltid alla mina kompisars/familjs inlägg oavsett vad de lägger upp, bara för att jag gillar dem.) Särskilt när ens vän är ute och reser och IG är enda kontakten man har med dem.

715 följare är väldigt mycket för en vanlig privatperson tycker i alla fall jag. Och ingen kommenterar. Vad kan det bero på? Väldigt konstigt (och ovanligt skulle jag tro) är det iallafall…
Nej det är inte alls mycket följare. I hennes ålder har få (aktiv) Facebook utan kör IG och TT och eftersom TT är förbjudet i Indien är troligen Ig hennes huvudapp för bilder och kontakter med bekanta och nätverk, Whatsapp för familj och vänner.
Edit: tillägger att de flesta har kanske 500-800 följare och därmed får man inte upp allas inlägg enligt algoritmen för att lajka, särskilt om hon lämnat ett studiesammanhang med samma grupp och filterbubbla och hamnat i Sverige och nya personer hon interrakterar med utan koppling till de hon tidigare delade inlägg mm med.
Senast redigerad av hahahohoyrsovane 2025-07-08 kl. 14:34.
Citera
2025-07-08, 14:55
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
En annan jättekonstig sak på MGK:s IG, på hennes senaste inlägg finns nästan INGA kommentarer, på något inlägg är det 1 kommentar men på många inlägg 0 kommentarer.

Är inte det jättekonstigt när man har 715 (!!!) följare? Och hon har ju familj? (Jag lajkar alltid alla mina kompisars/familjs inlägg oavsett vad de lägger upp, bara för att jag gillar dem.) Särskilt när ens vän är ute och reser och IG är enda kontakten man har med dem.

715 följare är väldigt mycket för en vanlig privatperson tycker i alla fall jag. Och ingen kommenterar. Vad kan det bero på? Väldigt konstigt (och ovanligt skulle jag tro) är det iallafall…
Jag tror att hon gjort som de flesta unga tjejer som aspirerar på att bli någon slags influencer eller liknande, nämligen att hon köpt ett paket fejkföljare vid start, typ 1000 stycken. Vartefter ig kommer på de falska kontona så tas de bort. Det finns ju exempel på tjejer som tar i från tårna och köper 50.000 följare på en gång, men har ändå bara 1-3 kommentarer per inlägg.

Jag tycker mig se att MGK tänkt sig bli någon slags rese-influencer på nätet. T.ex. har hon registrerat en reseblogg med några inlägg. Dessutom Youtube-kanalen samt denna instagram.
Citera
2025-07-08, 15:09
Medlem
Citat:

Jag tror på båda dessa motiv. BO var nog trött på att hosta upp pengar och då löste MGM detta på sitt sätt.
Citera
2025-07-08, 16:57
Medlem
gofigurs avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Finns gott om bostadsrätter man får köpa utan krav på att det ska vara skrivet som ens stadigvarande bostad.

Snillen spekulerar.
Varför inte söka om ni inte vet regler?
Hur skulle man kunna ha krav på att det ska vara skrivet som ens stadigvarande bostad när man ska köpa?

Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag tror på båda dessa motiv. BO var nog trött på att hosta upp pengar och då löste MGM detta på sitt sätt.
Är inte indiskan från rik familj?
Pengamotivet är det enda ni kan tänka på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in