2025-07-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Man ska inte döma nån efter utseendet, men han känns inte som den trendiga, coola typen. Inte heller när man hör honom prata. Jag tror att han är väldigt speciell, kanske lite eljest, så lågmäld, uttryckslös och utan mimik, viker ofta undan med blicken, (blyg eller osäker?) men kan säkert snabbt vända till det rakt motsatta om han blir pressad eller arg. Det skulle inte förvåna mig. Enbart spekulationer givetvis.

Nej det ska man inte men jag kan bara hålla med i det du säger, han känns udda på flera sätt. Just det där att han viker undan med blicken och saknar mimik, kroppshållning som verkar osäker eller inte vet hur han ska bete sig, ja eljest helt enkelt. Ja arg kan han säkert bli…vilket leder mig till nästa fråga…
Hur länge kan han sitta häktad utan att de har starka bevis eller erkännande?
Citera
2025-07-07, 23:10
Medlem
Titta under hennes bilder från 2025 på IG, se de mörka bilderna från 8 mars med texten ”Evening walk down at the lake near our flat”.

Är det i området runt mordplatsen tror ni? Den har väl såna långa träspångar med räcke vid vattnet, där man promenerar runt?

Känns otäckt att titta på de bilderna nu, med datum så nära i tiden till mordet.

Tror dock inte mordet var planerat, då hade de inte lämnat kroppen så nära sitt hem. Jag tror det slog slint i huvudet på MGM, kanske på grund av ilska mot sin mor tillsammans med drogpåverkan. Enbart spekulation från min sida.
Citera
2025-07-07, 23:23
Medlem
Inte att förglömma; om det stämmer som ”TantTuttar” skriver här i tråden, att hon känner MGM sen tidigare, och att han då använde mycket droger och talade om att ta livet av sig, så är ju den personen vi ser och hör här på Youtube-klippet någon som sedan mycket länge mått väldigt, väldigt dåligt.
Citera
2025-07-07, 23:30
Medlem
Citat:
Titta under hennes bilder från 2025 på IG, se de mörka bilderna från 8 mars med texten ”Evening walk down at the lake near our flat”.

Är det i området runt mordplatsen tror ni? Den har väl såna långa träspångar med räcke vid vattnet, där man promenerar runt?

Känns otäckt att titta på de bilderna nu, med datum så nära i tiden till mordet.

Tror dock inte mordet var planerat, då hade de inte lämnat kroppen så nära sitt hem. Jag tror det slog slint i huvudet på MGM, kanske på grund av ilska mot sin mor tillsammans med drogpåverkan. Enbart spekulation från min sida.

Jag får ingen känsla att han håller på med droger, han reser dessutom mycket och skulle nog inte våga ta några såna risker?
Citera
2025-07-07, 23:42
Medlem
Citat:
Inte att förglömma; om det stämmer som ”TantTuttar” skriver här i tråden, att hon känner MGM sen tidigare, och att han då använde mycket droger och talade om att ta livet av sig, så är ju den personen vi ser och hör här på Youtube-klippet någon som sedan mycket länge mått väldigt, väldigt dåligt.
Eller så var det väldigt längesen i mycket unga år. Det är ju inget ovanligt att tonåringar/unga vuxna både mår dåligt och är arga. De har mer adrenalin/energi och hormoner som studsar runt i kroppen. Så om det är sant det tant-tuttar säger så kan det ju liksom vara mer än 10 år sedan?

MGM har känt denna GmK i typ 3 år, (för 7 månader sen sa de på YouTube att de känt varann i drygt 2 år..så jag gissar att det är 3 år nu. Han är 29 år, är tillbakadragen på något udda sätt. Nä jag tror inte att han använder några droger. Men jag kan ha fel givetvis.
Citera
2025-07-07, 23:46
Medlem
En annan jättekonstig sak på MGK:s IG, på hennes senaste inlägg finns nästan INGA kommentarer, på något inlägg är det 1 kommentar men på många inlägg 0 kommentarer.

Är inte det jättekonstigt när man har 715 (!!!) följare? Och hon har ju familj? (Jag lajkar alltid alla mina kompisars/familjs inlägg oavsett vad de lägger upp, bara för att jag gillar dem.) Särskilt när ens vän är ute och reser och IG är enda kontakten man har med dem.

715 följare är väldigt mycket för en vanlig privatperson tycker i alla fall jag. Och ingen kommenterar. Vad kan det bero på? Väldigt konstigt (och ovanligt skulle jag tro) är det iallafall…
Citera
2025-07-07, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jag får ingen känsla att han håller på med droger, han reser dessutom mycket och skulle nog inte våga ta några såna risker?

Nej det vet vi ju inte.
Citera
2025-07-08, 00:27
Medlem
Citat:
En annan jättekonstig sak på MGK:s IG, på hennes senaste inlägg finns nästan INGA kommentarer, på något inlägg är det 1 kommentar men på många inlägg 0 kommentarer.

Är inte det jättekonstigt när man har 715 (!!!) följare? Och hon har ju familj? (Jag lajkar alltid alla mina kompisars/familjs inlägg oavsett vad de lägger upp, bara för att jag gillar dem.) Särskilt när ens vän är ute och reser och IG är enda kontakten man har med dem.

715 följare är väldigt mycket för en vanlig privatperson tycker i alla fall jag. Och ingen kommenterar. Vad kan det bero på? Väldigt konstigt (och ovanligt skulle jag tro) är det iallafall…

Ja jäklar..kommentarerna upphörde strax efter hennes resa till England maj 2022. Det var väl då de träffades första gången, jag tror i alla fall att det var det de berättade på YouTube, att det var där de träffades första gången. Familjen och vännerna var kanske inte så glada..och vad ska de vara nu? Hon hade varit här sen januari och gifte sig i mars..tre månade senare är hon häktad.
Senast redigerad av Onemisstake 2025-07-08 kl. 00:30.
Citera
2025-07-08, 05:53
Medlem
Parzivals avatar
Nej, det är inte Nora träsk (fyndplatsen) utan en promenadväg längs Edsviken. Hon har nog inte fattat att Edsviken är en havsvik när hon kallar viken för "lake". Promenadstråket ligger cirka 3-400 meter sydväst om Kevingeringen. Mellan Kevingeringen och Edsviken ligger ett litet skogsområde och en golfbana (Stockholms golfklubb). Om mordet ägt rum i lägenheten på Kevingeringen skulle det ha varit enklare att dumpa liket i detta område, men det är inte åtkomlig med bil, det finns endast en gångstig ner till Edsviken.

Citat:

Citera
2025-07-08, 07:09
Medlem
Parzivals avatar
Den utpekade fyndplatsen är lite mystisk, den ligger ju en bra bit (cirka 50 meter) från närmaste bilväg, som är Fågelvägen. Mitt emot fyndplatsen ligger några villor, dock högt upp på en backe vilket betyder att fyndplatsen är rätt skymd. Om liket forslats till fyndplatsen med bil skulle det ha varit enklare att dumpa liket lite lägre norrut på Fågelvägen, där bilvägen ligger närmare Nora träsk. Nära fyndplatsen finns en paviljong med utsikt över träsket. Den 16/17 juni var det ganska fint väder i Danderyd, kanske en promenad i Nora träsk och några bärs i paviljongen, och sedan spårade situationen ur? Ren spekulation förstås…..
Citera
2025-07-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parzival
Den utpekade fyndplatsen är lite mystisk, den ligger ju en bra bit (cirka 50 meter) från närmaste bilväg, som är Fågelvägen. Mitt emot fyndplatsen ligger några villor, dock högt upp på en backe vilket betyder att fyndplatsen är rätt skymd. Om liket forslats till fyndplatsen med bil skulle det ha varit enklare att dumpa liket lite lägre norrut på Fågelvägen, där bilvägen ligger närmare Nora träsk. Nära fyndplatsen finns en paviljong med utsikt över träsket. Den 16/17 juni var det ganska fint väder i Danderyd, kanske en promenad i Nora träsk och några bärs i paviljongen, och sedan spårade situationen ur? Ren spekulation förstås…..

Vet du hur långt det är från keveringsvägen 83 och fyndplatsen då? Och då menar jag inte vägen över bron som förmodligen var avstängd vid det tillfället?
Citera
2025-07-08, 11:07
Medlem
Parzivals avatar
Det är cirka 1,5 km mellan Kevingeringen 83 och fyndplatsen enligt Google Maps om man tar kortaste vägen (Finnvidsvägen och Ekbacksvägen). Bron som diskuteras i tråden är en gångbro över bäcken mellan Edsviksvägen och Nora träsk men bron har varit avstängd sedan i höstas eftersom den var rätt fallfärdig. Kommunen rev den gamla bron och satte upp en ny som numera är öppen. Tveksamt om bron spelar någon roll för mordet/dumpandet av liket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in