Jag kanske först bör säga att jag inte köper vad Coulthart säger här, och jag blir faktiskt oroad över möjligheten att han blivit compromised eller lurad. Det var särskilt något med delen där han pekar mot kameran och säger typ "ni har blivit lurade" som jag fick extra dåliga vibbar av. Det kändes som ett skådespel.
Citat:
Ursprungligen postat av
theUFOsummoner
1. Radarsystemet identifierade upp till 80 simultana kontakter, över flera dagar under incidenten. Det är inte ett enskilt testflyg – det är en komplett flotta av ultra-next-gen farkoster som ingen människa officiellt sett före eller efter.
2. Hundratals miljarder dollar i skattepengar går fortfarande till att utveckla teknologi som i jämförelse är som skuppande plastankor. Om vi hade Tic Tac-nivå 2004, varför finns det ingen praktisk version idag – utanför testområdet?
3. Vittnena beskrev vertikal rörelse 80 000 fot på under en sekund. Och en farkost, 10–15 meter lång, accelererade från stillastående till Mach 50 direkt. Detta antyder en energikälla som ensam skulle lösa världens energi- och klimatproblem. Men vi kör fortfarande kol, olja, gas, vind, sol och vattenkraft – långsamma, skadliga, dyra. Varför?
Jag håller med om att det antagligen är BS, vilket gör det mer oroande att Coulthart sa typ att han visste att detta var "categorically true". Dock är det lite lättare att svälja denna variant av "vi har haft magisk super-teknik men valt att inte använda den av säkerhetspolitiska skäl" än de som sträcker sig längre tillbaka i tiden. Om det var en tidig prototyp så kanske tekniken inte riktigt är "där" än.
Men troligen är det BS. Det ligger för mycket i linje med det narrativ man försöker sälja oss på just nu.
Citat:
4. Om NJ-drönarna verkligen var kinesiska spioner – varför var de upplysta som julgranar? Varför ville Kina bli sedda mitt över New Jersey? Är det logiskt för stealth-spaning?
Ja, drönarna kan omöjligt varit kinas, det makes no sense hur man än ser på det. Men det framställdes mer som en sorts uppvisning av överlägsenhet och dominans. Fortfarande tramsigt.
Det var också olyckligt att han verkade försöka koppla samman den delen med det övriga narrativet om hur USG inte ville ha disclosure för att de skulle avslöjas som svaga, eller vad det var.
Tror jag måste se om den, med mer kritiska ögon redan från start.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omnik
Ben Rich was asked how UFO propulsion functioned. His reply was remarkable. “Let me ask you. How does ESP work?” The man asking the question of Mr. Rich said – “All points in time and space are connected?” Ben Rich then replied, “That’s how it works!”
Det låter som han talar om något annat än anti-gravity. Någon som haft en idé om vad han menade med "There is an error in the equations."
Kom att tänka på någon diskussion som en av de där Weinstein bröderna pratade om, kanske med Puthoff. Att vetenskapen manipulerats i fel riktning.