Citat:
Ursprungligen postat av
Seasons15
Det finns ju incidenter från både Afrika och Sydamerika där typ halva byar har sett UFO:s och Aliens. Självklart utan ett enda fysiskt bevismaterial.
1. Jag tror inte att det spelar någon roll om du är en elittränad stridspilot eller jobbar på ICA, människor fungerar likadant i grupp.
2. Jag tror inte videon är fake, men att det finns en väldigt enkel och naturlig förklaring på vad som visas.
3. Vad instrumenten visade kan väl vara error eller samla sak där, att
4. ...en börjar dikta ihop något och flera hakar på.
5. Jag tror inte gemene man har någon som helst aning om hur dessa instrument fungerar eller hur de ska tolka datan.
6. Jag förstår om folk innerligt vill tro, men var är bevisen annat än att folk sagt massa saker?
7. Har det dokumenteras och kan man med säkerhet säga utifrån det att det var något utomjordiskt eller var det bara något man inte kan förklara?
8. Antingen är det här något helt naturligt och jordiskt som går att förklara, eller så är det utomjordingar. För mig är det väldigt enkelt. Du får gärna försöka övertyga mig mer och visa på lite mer konkreta bevis.
Jag förstår dina resonemang och möjliga förklaringar – det är sunt och balanserat – kanske också för att ämnet som sådant; "Utomjordingarna är här och leker med oss", är alltför dramatiskt för att introduceras utan en mer uppenbar presentation.
Men, det finns några viktiga parametrar du åsidosätter för att komma till denna konklusion. Jag numrerar, bara för att det ska bli enkelt att följa dialogen och det är inte för att säga att du har fel, det är givetvis bara min åsikt jag anför:
1. Människor fungerar likadant i grupp, absolut.
Det som skiljer är att människor i viktiga positioner inte säger något om de ser ett random ljusfenomen som inte kan förklaras och särskilt inte piloter som ansvarar för endera missiler med förmåga att döda tusentals personer eller med hundratals civila ombord. Människorna på ICA? De har inte dessa krav, ansvar eller inkomstbild och försäkringar att förlora, varför de kan säga vad som helst utan att någon öht tar dem på allvar eller riskera att bli av med jobbet på kassan.
2. I proportion till vittnesmålen skulle jag säga att videon bär på 0 evidens. Helt obetydlig i sammanhanget. Jag vill likställa det med en grupp jägare som påstår sig ha sett bigfoot;
a) En suddig video som inte säger något, kan vara en utklädd person eller "vad som helst"
b) 10 jägare, förklarar hur "föremålet" kunde teleportera sig mellan olika platser och skifta form och färg obehindrat. 20 år senare, vidmakthåller de historien som det mest otroliga som hänt i deras liv.
Oavsett om vi tror på jägarna eller inte är videon i detta sammanhang ointressant – Det är "teleportering", "färg- och formskiftning" som är det intressanta.
3+5. Piloter kan landa på natten i regn och storm med hjälp av sina instrument med 99.9999% precision. Varför? Därför att de lär sig att inte gissa.
Men om instrumenten (radar) pekar på ett objekt som rör sig onaturligt, konfirmerat med visuell observation,
just då är det skit på rutan? Flera piloter samtidigt? Konfirmerat med två oberoende radarobservatörer?
4. Det argumentet köper jag när det gäller ICA-personalen. Inte en av de mest meriterade stridspiloterna i USA, tillhörande den mest avancerade militära styrkan i världen. Därutöver är det svårt att förklara egennyttan särskilt när UFO är extremt stigmatiserat inom militären och ännu mer bland piloter.
Det är verkligen en lång boll vi måste kurva för att få just detta argument att gå ihop.
6. 100% av ditt liv är baserat på relativt obekräftade vittnesmål.
- Du frågar din familj något och får svar.
- Du läser nyheter helt utan vetenskaplig granskning.
- Du tar till dig råd från en läkare som injicerar vetenskapligt oprövad medicin.
- Du läser om svarta hål som ingen har sett, aldrig kommer att kunna se, bara tror sig kunna "ana".
- Du gör en mätning för att köpa något som ska passa in. Hur ofta mäter du fel? 50%? Är du så dålig på att mäta att du inte ens vet om det var 5 meter eller 4.90? Troligen inte, för du dubbelkollar, du antecknar och gör normala saker för att köpa rätt storlek.
Allt i ditt liv är baserat på "tro mig, därför att det är min uppfattning" och helt utan träning funkar ditt liv ändå. Plankan fick rätt längd. Garderoben passar in från IKEA. Skorna fick rätt storlek.
Men så fort vi använder samma hjärna, samma sinnen, samma erfarenhet och introducerar utomjordingar, just då var det fel. Just då spökade instrumenten. Just då ljög de. Just då var det en illusion. Just då... [introducera valfri bortförklaring]
Och nu pratar vi inte om din familj. Vi pratar tränade militärer, som riskerar all sin kredibilitet för evighet om det visar sig vara falskt och som tjänar noll och inget på att gå ut med det, förutom att säga till världen; "Denna händelse hände på riktigt och vad det än är, betyder det att vi har tillgång till teknologier som är ljusår före vad världens mest moderna militärflotta har."
7+8. Taget den stora skillnaden i teknologisk överlägsenhet som objektet uppvisade, är det orealistiskt att tänka sig att människan har utvecklat denna teknik själv, och inte använt den praktiskt.
Därför pekar All EVIDENS PÅ att vi har sett en glimt av en teknologiskt överlägsen civilisation.
De rörde sig obehindrat och konsekvenslöst inom stridszonen i absolut närhet av alla tillgängliga försvarsmekanismer, utmanövrerade två av de mest moderna stridsflygen i världen utan problem och uppvisade egenskaper som vi fortfarande bara kan drömma om.