2025-07-08, 16:43
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner


ALLT som RC säger är ologiskt.

Exakt, både drönar-storyn och tictac-storyn är ohållbar, men dessutom så blir det än knasigare i kombination.

USA/Lockheed Martin har Tictacs som kan göra magiska saker som att åka från stillastående upp till 80 000 feet på ett ögonblick. Men USA är samtidigt maktlös att göra något åt Kinas magiska drönare. :/

Möjligen kan man kanske ursäkta det med att det inte är i USAs kontroll utan att det är teknik som bara Lockheed Martin har tillgång till. Men då faller ju förklaringen om hur kongressen inte vill ha disclosure för att skydda tekniken eller nåt. Jag minns inte riktigt. Men grejen är att han är smart nog att se de här problemen själv, och borde inse att det inte håller. Därmed borde han inte för fram det på det sätt han gjorde.

Överhuvudtaget var det så mycket "den här generalen sa så här", som om de har någon som helst trovärdighet, de slängde ju ut precis varje alternativ utom NHI. Gillar verkligen inte att han blev så selektivt godtrogen.
Citera
2025-07-08, 17:06
  #14
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Exakt, både drönar-storyn och tictac-storyn är ohållbar, men dessutom så blir det än knasigare i kombination.

Möjligen kan man kanske ursäkta det med att det inte är i USAs kontroll utan att det är teknik som bara Lockheed Martin har tillgång till. Men då faller ju förklaringen om hur kongressen inte vill ha disclosure för att skydda tekniken eller nåt.

Coulthart, Corbell, Greer, Lazar, Grusch, Luna och 90% av hela kommunityt är kontrollerade av Deep State (CIA) och säger exakt så mycket som krävs för att hålla snurran vid liv.

LMS (Lockheed Martin Skunkworks), TRW, Northrop, Raytheon, m.fl har ALLA FÖRSÖKT att R&D:a fram anti-gravity och riktig flygande tefat-teknik men misslyckats sedan Roswell 47. Noll framsteg.

(Hade de lyckats hade det militariserats direkt och hållits långt bort från nyfikna ögon tills ett riktigt krig inträffade och man kunde överraska fienden.)
Citera
2025-07-08, 17:11
  #15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
3. Kineserna dominerar inte i någon teknisk gren öht förutom massproduktion. Så där är det extra komiskt att de har teknik att flyga en drönare från Kina till USA, utmanövrera det senaste från LMS, men kan inte bygga in teknik så att deras elbilar är iaf. lite bättre än en Tesla. Istället använder de samma el- och batteriteknik som en mutterdragare på Jula.

Kina är ledande inom telekommunikation (5G), AI-applikationer som ansiktsigenkänning, övervakning och översättningar. Och om du tror de ligger efter på elbilar och batteriområdet så har du inte hängt med alls.

Dock tror jag inte de hade ett jota med drönarna i New Jersey att göra - Coulthart har ju alltid varit extremt lättlurad och naiv och har väl bara gått på en ny struntpratares påståenden. Drönarna var väl bara helt vanliga lokala drönare och flygplan.
Citera
2025-07-08, 17:21
  #16
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kina är ledande inom telekommunikation (5G), AI-applikationer som ansiktsigenkänning, övervakning och översättningar. Och om du tror de ligger efter på elbilar och batteriområdet så har du inte hängt med alls.

Dock tror jag inte de hade ett jota med drönarna i New Jersey att göra - Coulthart har ju alltid varit extremt lättlurad och naiv och har väl bara gått på en ny struntpratares påståenden. Drönarna var väl bara helt vanliga lokala drönare och flygplan.

Kan du ge mig ett praktiskt exempel?
Citera
2025-07-08, 17:24
  #17
Medlem
MuscleSharks avatar
Har varit inne på detta spår själv de senaste 5 åren.
Amerikanarna har experimenterat med både det ena och det andra efter Manhattan Projektet, så detta kan mycket väl stämma oavsett hur mycket strunt som Coulthart vanligtvis snackar.
Flera källor tycka vara inne på samma linje också dessutom.

I vilket fall så rör det sig om en avancerad teknologi iaf, det håller dom flesta med om.
Luffarehjon som svamlar om luftballonger, flygplan och annat trams kommer dock aldrig att finna sig att en avancerad teknologi existerar.
Citera
2025-07-08, 18:17
  #18
Medlem
Ross Coulthart är inte lättlurad men det som gör att han säger sådant som inte kan vara sant är att han gör bra pengar på det. Det är enda förklaringen som behövs för att förstå vad det handlar om.

Clas Svahn är en annan femma, han tjänar inget på det han gör. Det är ett "kall" för honom och han gör det förbannat bra. Inga överdrifter bara ett stort lugn och en nypa sunt förnuft blandat med en gnutta nyfikenhet.
Citera
2025-07-08, 18:44
  #19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Kan du ge mig ett praktiskt exempel?
Ja men då får jag ta hjälp av OpenAi för att hitta ungefärliga siffror:

Marknadsandel avseende 5G-utrustning
Huawei (Kina) 30-35%
Ericsson (Sverige) 20-25%
Nokia (Finland) 15-20%
ZTE (Kina) 10-12%
https://www.delloro.com/news/ran-down-9-billion/

Av all patent inom 5G är nästan 40% kinesiska.
Av de 15 bolagen med flest 5G-patent kommer 7 från Kina. (USA, Japan, Europa och Sydkorea har 2 bolag var på listan).
Citera
2025-07-08, 18:49
  #20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panimalos
Ross Coulthart är inte lättlurad men det som gör att han säger sådant som inte kan vara sant är att han gör bra pengar på det.
Är du säker på det?
Ross Coulthart förlorade sin anställning som journalist på 60 minutes år 2018 efter att han gjort ett program om en brittisk politiker/pedofilskandal som byggde på helt felaktiga påståenden från en person som trots total avsaknad av bevis lurade i Coulthart en massa pedofilhiistorier.

Efter det tog han jobb på en PR-firma där han fick i uppdrag att företräda en krigsförbrytare som trots att han senare fälldes och trots total avsaknad av bevis lurade i Coulthart att han var helt oskyldig.

Efter det har alla UFO-historier kommit - och visst är det sannolikt som du säger att han gör det för pengarna - men nog verkar han i alla fall extremt usel på källkritik också - eller bara lättlurad..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-07-08 kl. 19:00.
Citera
2025-07-08, 19:10
  #21
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja men då får jag ta hjälp av OpenAi för att hitta ungefärliga siffror:

Marknadsandel avseende 5G-utrustning
Huawei (Kina) 30-35%
Ericsson (Sverige) 20-25%
Nokia (Finland) 15-20%
ZTE (Kina) 10-12%
https://www.delloro.com/news/ran-down-9-billion/

Av all patent inom 5G är nästan 40% kinesiska.
Av de 15 bolagen med flest 5G-patent kommer 7 från Kina. (USA, Japan, Europa och Sydkorea har 2 bolag var på listan).

Det snabbaste 5G-chippet på marknaden görs av Qualcomm.
Därefter är det MediaTek, Taiwan.
Huawei använder fortfarande 7nm, mot 4nm för Qualcomm och MediaTek.

Detta beror på att USA har spärrat Kinesiska företag att använda sig av den senaste generationens halvledarteknik pga amerikansk utrustning i maskinerna som levereras till TSMC.

Således är det omöjligt för Kina att leda något tekniskt race öht då de inte har tillgång till spjutspetstekniken utan får nöja sig med andrahandsgenerationer av exempelvis halvledartillverkning där bland annat kinesiska SMIC står för framgångarna, men är år efter resten av världen.
Citera
2025-07-08, 19:19
  #22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Det snabbaste 5G-chippet på marknaden görs av Qualcomm.
Därefter är det MediaTek, Taiwan.
Huawei använder fortfarande 7nm, mot 4nm för Qualcomm och MediaTek.

Detta beror på att USA har spärrat Kinesiska företag att använda sig av den senaste generationens halvledarteknik pga amerikansk utrustning i maskinerna som levereras till TSMC.

Således är det omöjligt för Kina att leda något tekniskt race öht då de inte har tillgång till spjutspetstekniken utan får nöja sig med andrahandsgenerationer av exempelvis halvledartillverkning där bland annat kinesiska SMIC står för framgångarna, men är år efter resten av världen.

Jag skrev om 5G-utrustning - nätverken som Huawei, Ericson och de andra jag listade bygger.
Qualcomm kan göra hur snabba chipp de vill - men de skulle inte gå att använda utan nätverk.
Citera
2025-07-08, 19:44
  #23
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag skrev om 5G-utrustning - nätverken som Huawei, Ericson och de andra jag listade bygger.
Qualcomm kan göra hur snabba chipp de vill - men de skulle inte gå att använda utan nätverk.

Tyvärr, 5G backend utrustning är inte ansett som HIGH-END och det är som att jämföra en tillverkare av en F1 med de som lägger asfalten. Och givetvis finns det mest asfalt att bygga i Asien, jämfört med Europa och Nordamerika, så ja, absolut - Huawei bygger mycket mobil infrastruktur.

Men Kina är ÅR efter ALLT som har med halvledare att göra (det centrala i all teknik idag). Förmodligen är Ericsson före i ren teknisk 5G-benchmark, helt enkelt därför att Huawei är blockerade den senaste tekniken.

Du får spinna vidare på dina funderingar om Kinas tekniska dominans i en annan tråd, för det är verkligen en illusion som passar en magiker.
Citera
2025-07-08, 20:55
  #24
Medlem
Fanken. Känns lite tungt att erkänna, men jag litar inte på Coulthart längre. Hur länge kan han tänkas ha varit compromised? Innan Barber åtminstone.

Litar inte på Lue heller, och har väl aldrig litat på Corbell och Knapp egentligen, och Grusch är försvunnen. I kongressen är det tvärstopp tydligen. Ser mörkt ut.

Bästa man kan säga är att vi blivit bättre och bättre på att se disinfo-narrativ och hur de vill knyta samman delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in