Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-07-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Känner du "den andra, normalskötsamma ansvarstagande föräldern"?

Nej. Gör du?
Rätten avgjorde var barnen mår bäst av att bo, och det var hos henne.
Citera
2025-07-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Nej. Gör du?
Rätten avgjorde var barnen mår bäst av att bo, och det var hos henne.

Nej, känner inte vare sig henne eller honom. Därför kommenterar jag dem inte. Men, du vet att hon är en skötsam ansvarstagande förälder utan att känna henne. Skickligt veta det.

Vi vet inte om rätten hade rätt.
Citera
2025-07-06, 17:01
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Nej, känner inte vare sig henne eller honom. Därför kommenterar jag dem inte. Men, du vet att hon är en skötsam ansvarstagande förälder utan att känna henne. Skickligt veta det.

Då noterar vi att du inte vet.

Finns det mer sådant vi skall diskutera?
Citera
2025-07-06, 17:30
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibastet
Och om det låg något i det som sades i rätten, att barnen i Sverige kom mer ur sig själva? Och om de nu faktiskt drar sig undan internt igen? Att till och med lärarna pratar om det, som man kunde läsa i dokumenten? Tror du att hon kommer att uppmärksamma det också?
Det är fortfarande vittnesmål från M med familj. Inte från skolan
Citera
2025-07-06, 17:55
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det är fortfarande vittnesmål från M med familj. Inte från skolan
Klanen Zelmelöws vittnesmål var bisarra. Har aldrig hört nåt värre tror jag. Lögner och vittnesmål av mamsen och papsen vilka MånsPetter uppmanat dom att säga. Kärringen skämde ut sig och ojade sig sen över att rättegången var ute på nätet. Hon var i chock. Dom såg verkligen till allihop att barnen hamnade rätt. Underhållande att lyssna på när dom kved alla tre.
Citera
2025-07-06, 17:59
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Klart som fan att hon är en skötsam och ansvarstagande person. Vad är det som får dig att tvivla? Ungarna mår hur bra som helst i sitt hemland och har vettiga människor omkring sig. Bättre skolor i England och som grädde på moset får dom umgås med storebror.
Citera
2025-07-06, 18:16
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Då ljuger alltså lärarna ?
Var lärarna med på rättegången eller var det klanen Zelmerlöf som fick jiddra fritt? Ljuger man en gång på en rättegång så blir man inte trovärdig. Hela fina familjen ljög och misskrediterade Ciar så det osade. Precis som att ungarna skulle bo med en narkoman för att dom inte tyckte Ciaras mat var god..t,ex Nu skäms dom så dom inte ens vågar höra av sig till Ciara om jag förstått rätt. Noll intresse av barnbarnen.

Kärringen och gubben verkade tro/hoppas på att Ciara inte förstod vad dom sa då hon inte kan svenska. Dom fattade tydligen inte att det översattes .. dom är så korkade så jag tror vad som helst om fajfaj och fajmoj...
Senast redigerad av ziggarillen 2025-07-06 kl. 18:23.
Citera
2025-07-06, 18:20
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Tänk att här lär man sig nya revolutionerande saker varje dag. Idag har jag förstått att Måns är kortväxt. Att han stannade på ynka 181 cm beror på hans mors okunskap. Hon la nämligen jordgubbar på hans pannkakor när han fyllde år. Nu tar dessutom Måns detta avvikande beteende vidare och riskerar även att nästa generation blir lika kortväxta. Bara för att visa hur präktig han är! Vilken jävla egoist!

Det är fullständig problemförskjutning att tala om jordgubbar. Måns problem som förstört allt är missbruk. Det vet alla mycket väl. Går Måns i behandling?
Citera
2025-07-06, 18:58
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Det är fullständig problemförskjutning att tala om jordgubbar. Måns problem som förstört allt är missbruk. Det vet alla mycket väl. Går Måns i behandling?
Det finns inget botemedel mot kokainmissbruk. Ett uppehåll på minst 18 månader gäller och då ska personen bryta med allt som ens kan få honom att tänka på drogen. Ingen alkohol och helst ska människan gå andra vägar för att inte stöta på det minsta som påminner om kokain. Begäret är livslångt.

Sen ett klargörande till den som påstod att MånsPetter var 1,81 m. Han är 174 c kort och inget annat.
Citera
2025-07-06, 19:05
Medlem
ziggarillens avatar
Jag lyssnade på rättegången igår igen för att den är så underhållande. Speciellt när Ciaras advokat tar över förhöret med MånsPetter efter att hans egen pratat med honom en lång stund som om han var ett barn. Direkt blev han helt ställd och han stammade och vred och vände på svaret så det blev direkt pinsamt. Från att ha känt sig bekväm till att bli helt överrumplad. Värt att lyssna på om någon missat.
Citera
2025-07-06, 19:20
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det finns inget botemedel mot kokainmissbruk. Ett uppehåll på minst 18 månader gäller och då ska personen bryta med allt som ens kan få honom att tänka på drogen. Ingen alkohol och helst ska människan gå andra vägar för att inte stöta på det minsta som påminner om kokain. Begäret är livslångt.

Sen ett klargörande till den som påstod att MånsPetter var 1,81 m. Han är 174 c kort och inget annat.

Haha, det sista är viktigt att vara tydliga med.

Du har koll på vad som krävs för att sluta med kokain, till skillnad från många i tråden och Måns föräldrar som tror att det räcker med 2 veckor av att Måns själv säger att han avhållit sig utan övrig behandling.
Att öppna en bar samtidigt är såklart helt omöjligt.
Dricka vin likaså.
Umgänge och affärer med kända kokainister som de i Båstad också helt omöjligt att förena med att ”aldrig mer röra skiten”.
Citat:
Jag lyssnade på rättegången igår igen för att den är så underhållande. Speciellt när Ciaras advokat tar över förhöret med MånsPetter efter att hans egen pratat med honom en lång stund som om han var ett barn. Direkt blev han helt ställd och han stammade och vred och vände på svaret så det blev direkt pinsamt. Från att ha känt sig bekväm till att bli helt överrumplad. Värt att lyssna på om någon missat.

Intressant, jag ska lyssna igen, låter underhållande.
Citera
2025-07-06, 19:29
Medlem
Citat:

Hans längd har diskuterats här många gånger, så nu kanske du vill vara så snäll och klargöra, en gång för alla, hur just du vet hans längd? Vilken är den exakta källa som är mer trovärdig än vad han själv uppgett - vid flertalet tillfällen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in