Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-05, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibastet
Varifrån kommer detta påstående? Jag har inte läst det någonstans.

Ingen annan heller tror jag, en hel del i denna tråd konfabulerar en hel del. Ganska skrämmande!
Citera
2025-07-05, 23:54
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Hon pendlade väl bara 2 veckor dessutom.
Påstår du att hon har varit i Sverige hela tiden sedan oktober förra året?
Enligt hennes egen utsago orkade hon inte med pendlingen efter bara 2 veckor. Är det kanske något du blandar ihop här?
Citera
2025-07-06, 05:14
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Du ger dig aldrig och har alltid svar på tal. Om du nu vet exakt hur det gick till när dom ryckte i påsen så kan du väl berätta det i detalj. Du menar att Ciara hittar på allt hon säger medan Måns håller sig till fakta? Under rättegången nedvärderade hans föräldrar Ciara och beklagade sig om att det var inte struktur och maten hon lagade var dålig. Jag såg ett klipp där Måns visade vilken präktig pappa han är och frukosten bestod av enbart frukt. Han kunde lika gärna gett dom ett glas saft då frukt saknar både bränsle till hjärnan och innehåller mest socker. Noll kunskap och så sitter klanen i rätten och nervärderar Ciara. Så pinsam klan och jag kommer aldrig glömma rösterna som etsas sig fast. Speciellt Måns och hans morsa men även gubben.

Väldigt dåligt att ge till små, växande barn. Frukt är bra men bara som komplement för dess fibrer och mineraler men små barn behöver kalorier och järn! De har små magsäckar så behöver näringstät mat, inte en tallrik söt frukt som frukost.

*Lägger till; Det är nog därför han är så kortväxt. Hans mamma gav honom mest frukt och grönsaker i tron att det var ”hälsosamt” så han stannade i växten, men fattar fortfarande inte vad man behöver ge små, växande barn.
Senast redigerad av Havang 2025-07-06 kl. 05:35.
Citera
2025-07-06, 05:33
Citat:
Ursprungligen postat av Summershadow
Har tänkt samma tanke som du ang Idol-audition. Han har förmodligen ett missbruk av olika substanser som sträcker sig låångt bakåt till tonårstiden. Och oftast är det ju så. Man börjar inte missbruka droger och alkohol plötsligt i 40-årsåldern.
Mellofinalen ja, hans låtskrivare såg också påtända ut. Kollade på play igen när jag läste ovan inlägg.

Eller hur. Smällde upp dörren och kom in med vild blick a ’la Thorsten Flinck/Ola Rapace.
Citera
2025-07-06, 10:09
Medlem
Tänk att här lär man sig nya revolutionerande saker varje dag. Idag har jag förstått att Måns är kortväxt. Att han stannade på ynka 181 cm beror på hans mors okunskap. Hon la nämligen jordgubbar på hans pannkakor när han fyllde år. Nu tar dessutom Måns detta avvikande beteende vidare och riskerar även att nästa generation blir lika kortväxta. Bara för att visa hur präktig han är! Vilken jävla egoist!
Citera
2025-07-06, 10:14
Medlem
Citat:
Det är väl inte bara Ciaras beslut när och hur ofta Måns får träffa sina barn? Såvitt vi vet har de fortfarande delad vårdnad. Så han har absolut rätt att träffa sina barn regelbundet.

Hur ser det egentligen ut, det vet ju ingen? Skulle hon verkligen tillåta honom att komma in i huset efter allt hon har anklagat honom för? Kanske vill han det, men får inte? Vi har läst att han ringer varje vecka för att prata med barnen. I princip kan det också vara tvärtom, men får barnen också ringa honom? Eller erbjuds möjligheten att träffa barnen, till exempel via vänner? Utan att de två vuxna behöver träffas eller prata med varandra? För ärligt talat skulle jag inte vara särskilt glad över att behöva ha något som helst med min ex att göra efter det som har hänt... Och det kan i princip gälla för båda sidor.
För du har uttryckt det mycket träffande: ”Som utomstående har jag ingen insikt i det här fallet.” Och ingen vet egentligen vad som konkret har hänt mellan de två...

Jag menade att det är Ciara som måste hålla koll på hur barnen mår av deras relation till Måns och deras kontakter med kontakter med honom. Om hon ser att de far mer illa av att ha kontakt med honom än utan, så får hon försöka styra uppp det.
Citera
2025-07-06, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Detta var nytt för mig, har aldrig hört det inom missbruksvården nånsin. Vad har du fått det ifrån? För alla som genomgår 12-stegsprogrammet gäller ett gediget arbete med sig själv, sina tankemönster, beteendemönster osv. Inte bara att tända av från drogen och så är man plötsligt som förbytt i relationer.

Vissa klarar att sluta på egen hand, och 12-stegs är inte den enda missbruksvård som finns.
Och du låter som att det bara finns en sorts personlighet som missbrukar, så är det ju naturligtvis inte, utan olika typer av personligheter har olika stora problem med sig själv, med relationer etc. Ang. det jag sett och hört av och om Måns skulle jag säga att han hör till dem som har grava, svårhanterliga problem. Så för honom räcker inte fem dagars retreat...
Citera
2025-07-06, 12:11
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jag menade att det är Ciara som måste hålla koll på hur barnen mår av deras relation till Måns och deras kontakter med kontakter med honom. Om hon ser att de far mer illa av att ha kontakt med honom än utan, så får hon försöka styra uppp det.
Och om det låg något i det som sades i rätten, att barnen i Sverige kom mer ur sig själva? Och om de nu faktiskt drar sig undan internt igen? Att till och med lärarna pratar om det, som man kunde läsa i dokumenten? Tror du att hon kommer att uppmärksamma det också?
Citera
2025-07-06, 14:26
Medlem
Citat:
Och om det låg något i det som sades i rätten, att barnen i Sverige kom mer ur sig själva? Och om de nu faktiskt drar sig undan internt igen? Att till och med lärarna pratar om det, som man kunde läsa i dokumenten? Tror du att hon kommer att uppmärksamma det också?

Jag tror definitivt att Ciara är bättre på att se till barnens behov och mående än Måns. Hon hade vettet att skydda barnen från deras missbrukande far, medan han - missbrukade. Missbrukar, med stor sannolikhet än. Jag tar det med Zelmer-familjens utsago om barnens mående i Sverige resp England med en rejäl nypa salt. Den familjen har inte visat något vett över huvud taget.
Citera
2025-07-06, 15:45
Medlem
Citat:
Jag tror definitivt att Ciara är bättre på att se till barnens behov och mående än Måns. Hon hade vettet att skydda barnen från deras missbrukande far, medan han - missbrukade. Missbrukar, med stor sannolikhet än. Jag tar det med Zelmer-familjens utsago om barnens mående i Sverige resp England med en rejäl nypa salt. Den familjen har inte visat något vett över huvud taget.

Då ljuger alltså lärarna ?
Citera
2025-07-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Då ljuger alltså lärarna ?

Lärarnas intryck kan vara en sanning med modifikation. Självklart ligger det i familjen Z att förstora upp det positiva för barnen i Sverige, och det negativa för dem I England.

Om du tycker att det är bättre för barnen att bo med missbrukaren (som dessutom varit våldsam och ligger runt) än med den andra, normalskötsamma ansvarstagande föräldern, så hoppas jag att du inte har några egna barn.
Citera
2025-07-06, 16:28
Medlem
Citat:
Lärarnas intryck kan vara en sanning med modifikation. Självklart ligger det i familjen Z att förstora upp det positiva för barnen i Sverige, och det negativa för dem I England.

Om du tycker att det är bättre för barnen att bo med missbrukaren (som dessutom varit våldsam och ligger runt) än med den andra, normalskötsamma ansvarstagande föräldern, så hoppas jag att du inte har några egna barn.

Känner du "den andra, normalskötsamma ansvarstagande föräldern"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in