2025-07-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Men HERREGUD är du helt från vettet?

Jag antar det🥲
Citera
2025-07-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Nej jag är seriös med om du dricker starkt kaffe eller energidryck Bra, cannabis är inte nyttigt för ofta.

Jag dricker en kopp kaffe på morgonen, men inte alltid. Hatar energidrycker, det skulle jag inte kunna dricka utan att kräkas.

Ja, det finns mycket fördelar med att sluta med cannabis. Men jag kan tycka att det känns jobbigt ibland när jag är för uppvarvad. Cannabis gjorde mig väldigt lugn och jag sov väldigt gott.
Citera
2025-07-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Men HERREGUD är du helt från vettet?
Han är muslim och förväntar sig inget annat från vita slynor. Det är bara att lyda eller bryta med han.

Annars kan de gå jävligt illa för dig

Han har konverterat till kristendomen sen många år. Han går i kyrkan varje söndag, åker på läger med kyrkan osv.

Men ja, han har ändå en talibans mentalitet.
Jag brukar kalla honom för taliban.
Citera
2025-07-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nertu
Jag dricker en kopp kaffe på morgonen, men inte alltid. Hatar energidrycker, det skulle jag inte kunna dricka utan att kräkas.

Ja, det finns mycket fördelar med att sluta med cannabis. Men jag kan tycka att det känns jobbigt ibland när jag är för uppvarvad. Cannabis gjorde mig väldigt lugn och jag sov väldigt gott.

Okej. Men om du ska bryta av beroendet som du får av sex/dopamin krävs det att du ändrar hela ditt liv. Vi snackar nya intressen, nya människor. Nya platser... Ny musik. Du kan lätt triggas av detta när du är som mest kåt, ägglossning. Hela du är självgående som en robot då mycket styrs av din biologi. Egentligen borde du skaffa ett intresse som ger dig något mer än sex men det är svårt. Jag har musiken!
Citera
2025-07-06, 13:38
Medlem
Citat:
Okej. Men om du ska bryta av beroendet som du får av sex/dopamin krävs det att du ändrar hela ditt liv. Vi snackar nya intressen, nya människor. Nya platser... Ny musik. Du kan lätt triggas av detta när du är som mest kåt, ägglossning. Hela du är självgående som en robot då mycket styrs av din biologi. Egentligen borde du skaffa ett intresse som ger dig något mer än sex men det är svårt. Jag har musiken!

Ja, jag behöver nog ha det väldigt väldigt tråkigt och platt för att återställa belöningssystemet.
Det blir en härlig sommar detta 😆😂
Citera
2025-07-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ja, jag behöver nog ha det väldigt väldigt tråkigt och platt för att återställa belöningssystemet.
Det blir en härlig sommar detta 😆😂

Jag har slutat med:
- Runka till porr
- ADHD-medicin dubbeldos morgon, e.m
- Snus 1 dosa om dagen
- Kaffe 4-6 stora koppar om dagen

på ca 12 månader har jag nästan lagat min hjärna.... Gjort deta under tiden jag levt i en semi-destruktiv relation också... Allt är möjligt bara du bestämmer dig för något. Men jag skulle ändå ta det lugnt och rek dig subreddits för varje område du kan vara beroende av. Som Sexberoende, osv. Man kan lära sig mycket av att hänga runt och se vad folks beroenden är, vi är fan alla beroende av allt
Citera
2025-07-06, 13:56
Medlem
Citat:
Jag har slutat med:
- Runka till porr
- ADHD-medicin dubbeldos morgon, e.m
- Snus 1 dosa om dagen
- Kaffe 4-6 stora koppar om dagen

på ca 12 månader har jag nästan lagat min hjärna.... Gjort deta under tiden jag levt i en semi-destruktiv relation också... Allt är möjligt bara du bestämmer dig för något. Men jag skulle ändå ta det lugnt och rek dig subreddits för varje område du kan vara beroende av. Som Sexberoende, osv. Man kan lära sig mycket av att hänga runt och se vad folks beroenden är, vi är fan alla beroende av allt

Jag har slutat med många saker i livet. Amfetamin, kokain, benzo, opiater, cannabis, alkohol.
Har brukat dessa substanser i olika perioder i livet, så ett missbruk i taget så att säga.. men det är många år sedan nu, bortsett från cannabis då.

Men jag har alltid slutat på egen hand, så det finns inget dokumenterat missbruk någonstans.
Jag missbrukade i smyg, och inte med vänner och så, så det gjorde det väl relativt lätt att sluta och återgå till det normala.
Citera
2025-07-06, 13:56
Medlem
Citat:
Grannarna ringde polisen för ett tag sen, så det kommer komma en rättegång mot honom. Jag har inte velat medverka men eftersom det fanns uppenbara bevis så föll det under allmänt åtal.. så vi kommer att ses i en rättegång..

Upp till dig då om du vill skydda honom eller inte.

Läst lite nu vad du skrivit här och jag tror du behöver jobba lite med dig själv.
Citera
2025-07-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaniquaKoolaidria
Ja men man får extremt mycket skit om man säger det.

Det som är mest PK är att spela "destiny child survivor" och kalla henne queen. "Res på dig" och "du är värd mer" säger folk som tror att hon inte fattar det och inte upplevt hennes manipulation.

Sen en månad senare så har hon hittat en ny kvinnoboxare eller gått tillbaka till den första idioten. Oavsett så kommer hon tycka att du är dum och hon i sitt offerskap gör rätt val i en värld med idioter.

Känns som du vet vem TS är eller är det bara generellt.
Citera
2025-07-06, 13:59
Medlem
Citat:
Han har konverterat till kristendomen sen många år. Han går i kyrkan varje söndag, åker på läger med kyrkan osv.

Men ja, han har ändå en talibans mentalitet.
Jag brukar kalla honom för taliban.

Tror han på gud - varför följer han inte 10 guds bud.

Var står du/han i förhållande till hans föräldrar
Citera
2025-07-06, 14:00
Medlem
Citat:
Haha! Ja, det gick inte så jättebra i skolan faktiskt. Slutade när jag var 10 år.

Jag skulle säga att jag oftast förstår vad som är rätt och fel, har ganska bra instinkter. Men jag gillar spänning och tänja på gränserna.

Jag blir lätt uttråkad när allt är bra.

Jag också... tyvärr... kanske också e lite sådär!?
Citera
2025-07-06, 14:04
Medlem
Citat:
Jag har slutat med många saker i livet. Amfetamin, kokain, benzo, opiater, cannabis, alkohol.
Har brukat dessa substanser i olika perioder i livet, så ett missbruk i taget så att säga.. men det är många år sedan nu, bortsett från cannabis då.

Men jag har alltid slutat på egen hand, så det finns inget dokumenterat missbruk någonstans.
Jag missbrukade i smyg, och inte med vänner och så, så det gjorde det väl relativt lätt att sluta och återgå till det normala.

Du lät din "man" ta över ditt liv och han kontrollerade vad du tog, vad du inte tog osv. Du fick säkert inte ens lämna hemmet när det var som värst.

Det finns andra bättre män än så, eller du kanske tror att det bara går att ha bra sex med honom???
Det verkade vara det enda ni hade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in