2025-07-05, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dietrichbuxtehude
Frågade Aschberg en gång i en Aftonbladet-chatt om han trodde det var CP som var mördaren. Han svarade ”Ja”. Tänker att han, som utgick med honom, när det snackades som mest om honom, mordet och allt, så tänker jag att hans ”Ja” väger tungt – bland de som gissar...

Ett citat jag skulle vilja hitta är när CP i ett förhör upprört säger ”Jag trollade väl bort krutet från jackan då”. Eller nåt liknande. Alltid tänkt att så säger man bara om man har stått inför "problemet krut på jacka”...

Trams
Citera
2025-07-05, 01:33
Medlem
Tomas Petterson skrev en bok om att han var övertygad att Skandiamannen var mördaren. Vilket jävla skitsnack! Bara för att han lyckades på på principen att han kunde ha mördat honom är det lika korkat som att CP skulle gjort det.
Varför utreddes inte polisspåret tillräckligt? Den prostituerade kvinnan dom var på väg till jobbet den natten och mötte en man i trappan från Kungsgatan på väg upp till Malmskillnadsgatan. Hon hittades död av en od när polisen ville höra henne.
Många poliser var skyttar på den tiden. Och är man det finns det många med licenser på 357r
Just saying..
Citera
2025-07-05, 12:09
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPT
Tomas Petterson skrev en bok om att han var övertygad att Skandiamannen var mördaren. Vilket jävla skitsnack! Bara för att han lyckades på på principen att han kunde ha mördat honom är det lika korkat som att CP skulle gjort det.
Varför utreddes inte polisspåret tillräckligt? Den prostituerade kvinnan dom var på väg till jobbet den natten och mötte en man i trappan från Kungsgatan på väg upp till Malmskillnadsgatan. Hon hittades död av en od när polisen ville höra henne.
Många poliser var skyttar på den tiden. Och är man det finns det många med licenser på 357r
Just saying..

Har du sovit under en sten de senaste 40 åren?

Det finns få individer som är så minutiöst förhörda som poliserna i polisspåret. På 90-talet gjordes dessutom flera TV-program. Detta spår kunde discardas för över 35 år sedan, eftersom det finns goda förklaringar.

Det enda spåret med substans är SE: Han var där, signalementet och springstilen stämmer, o.s.v.
Citera
2025-07-07, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPT
Just saying..

S.E passar ju in som GM jävligt bra, tillräckligt för att dom skall lägga ner utredningen och jag förstår dom, det var han dom mördade Palme.
Citera
2025-07-28, 10:10
Medlem
Crime-boy2s avatar
SÄPO mördade Palme: https://www.youtube.com/watch?v=zPdhILXc5y8
Citera
2025-07-29, 07:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Har du sovit under en sten de senaste 40 åren?

Det finns få individer som är så minutiöst förhörda som poliserna i polisspåret. På 90-talet gjordes dessutom flera TV-program. Detta spår kunde discardas för över 35 år sedan, eftersom det finns goda förklaringar.

Det enda spåret med substans är SE: Han var där, signalementet och springstilen stämmer, o.s.v.

Jag tror de kanske utredde polisspåret/baseballligan för snävt. De borde ha kollat upp deras informatörer och andra kontakter. Tror till och med jag har läst kritik gällande just snävheten kring utredandet av polisspåret någonstans men minns inte vart jag läste det längre.
Citera
2025-07-29, 09:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghetervem
S.E passar ju in som GM jävligt bra, tillräckligt för att dom skall lägga ner utredningen och jag förstår dom, det var han dom mördade Palme.

Han kanske hade en handeldsväska snarare än handledsväska.
Ja troligen hade han exakt samma springstil som gärningsmannen.
Kan det vara så att han blev nervös och avbröt sin flykt.
Citera
2025-07-29, 11:59
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Jag tror de kanske utredde polisspåret/baseballligan för snävt. De borde ha kollat upp deras informatörer och andra kontakter. Tror till och med jag har läst kritik gällande just snävheten kring utredandet av polisspåret någonstans men minns inte vart jag läste det längre.

För egen del kan jag inte riktigt se vad misstanken grundar sig i. Den kommer från en tid när privatspanare inte hade tillgång till så värst mycket material, men nu har vi ju det. De poliserna var snarare hjältar i sitt sök. Tack vare att de var där så snabbt, fick vi troligen mer info än vad vi borde ha fått. Men synd att inte alla de stötte på under söket hördes.

Förutom alla förhör de poliserna genomgick så var de med i TV på 90-talet och berättade. Minell fick byxorna ordentligt nerdragna.
Senast redigerad av Dalulven 2025-07-29 kl. 12:04.
Citera
2025-07-30, 09:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
SÄPO mördade Palme: https://www.youtube.com/watch?v=zPdhILXc5y8

Det var Christer Petterssons kompis Harri Sandberg som sköt Palme.
https://wpu.nu/wiki/Sida:Pol-1998-10-04_1740_KC10400-00-C_Harri_Sandberg-Miekkalina.pdf/7

Troligen ett misstag då han trodde det var Sigge Cedergren som kom gåendes, Harri och CP hade stora skulder till Sigge.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-07-30 kl. 09:35.
Citera
2025-07-30, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Det var Christer Petterssons kompis Harri Sandberg som sköt Palme.
https://wpu.nu/wiki/Sida:Pol-1998-10-04_1740_KC10400-00-C_Harri_Sandberg-Miekkalina.pdf/7

Troligen ett misstag då han trodde det var Sigge Cedergren som kom gåendes, Harri och CP hade stora skulder till Sigge.

Menar du att han inte visste att det var statsministern han sköt? Verkar konstigt.
Citera
2025-07-30, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Menar du att han inte visste att det var statsministern han sköt? Verkar konstigt.

Varför skulle Harri S veta det ?
Om han misstog Palme för Sigge Cedergren.
Sedan flydde han till Kramfors några månader senare.
Citera
2025-07-30, 12:56
Medlem
Huvudsaken var att han blev skjuten, den minst demokratiske skandinaven efter Vidkun Quisling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in