2025-07-04, 17:41
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och när får till sitt förtret får vetenskapliga källor så påstår de att de vetenskapliga källorna är ovetenskapliga.
Du har inte kommit med några vetenskapliga källor överhuvudtaget.

Skrattskalle på dig själv.
Citera
2025-07-04, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Du har inte kommit med några vetenskapliga källor överhuvudtaget.

Skrattskalle på dig själv.
Du menar förutom alla vetenskapliga källor som jag länkade till?
Citera
2025-07-04, 17:46
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Du menar förutom alla vetenskapliga källor som jag länkade till?
Som du inte ville kommentera eller citera till.

Verkligen "vetenskapligt".
Citera
2025-07-04, 17:47
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:

Edit: ännu en skrattskalle.
Citera
2025-07-04, 17:53
Avslutad
Citat:

Du bad om källor på att forskningsvärlden konstaterat att tonisk immobilitet är vanligt vid sexuella angrepp och det var precis det du fick.
Citera
2025-07-04, 18:03
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Du bad om källor på att forskningsvärlden konstaterat att tonisk immobilitet är vanligt vid sexuella angrepp och det var precis det du fick.
Jag har inte fått nått. Google och "finns i sjön" är inte en källa.

Shit vad svårt det är att ha en konversation med någon som inte förstår det grundläggande.

Du är obildad. Du är outbildad. Men du är bestämd i din världsbild.

Jag kan inte nå fram till dig. Du är som en marsian. Bortom vår fattning.

För att jag ska nå fram måste du förstå vissa grundläggande regler. Men du förstår inte för du är en marsian.
Citera
2025-07-04, 18:24
Avslutad
Citat:
Jag har inte fått nått. Google och "finns i sjön" är inte en källa.

Shit vad svårt det är att ha en konversation med någon som inte förstår det grundläggande.

Du är obildad. Du är outbildad. Men du är bestämd i din världsbild.

Jag kan inte nå fram till dig. Du är som en marsian. Bortom vår fattning.

För att jag ska nå fram måste du förstå vissa grundläggande regler. Men du förstår inte för du är en marsian.
Google och ”finns i sjön”?

Du fick 15 vetenskapliga studier att förkovra dig i.
Citera
2025-07-04, 18:26
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Google och ”finns i sjön”?

Du fick 15 vetenskapliga studier att förkovra dig i.
Och du kunde inte citera från en enda av dem.

Vetenskap a la Ipsi.
Citera
2025-07-04, 18:28
Avslutad
Citat:
Och du kunde inte citera från en enda av dem.

Vetenskap a la Ipsi.
Som sagt, du bad om källor på att forskningsvärlden konstaterat att tonisk immobilitet är vanligt vid sexuella angrepp och det var precis det du fick.

Så nu vet du att du hade fel.
Citera
2025-07-04, 19:46
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Och när får till sitt förtret får vetenskapliga källor så påstår de att de vetenskapliga källorna är ovetenskapliga.
Om du kunde länka till källor som klarar en granskning på enkel gymnasienivå samt citat från dessa som påvisar att de stödjer dina påståenden skulle kanske någon överväga att tro på vad du säger istället för att bara avfärda dig som ett lågutbildat troll .

Nu förefaller det ju vara svamlandet och trollbeteendet som du eftersträvar så jag måste i vilket fall ge dig beröm för hur bra du spelar rollen som känslostyrt feministtroll a la Merapi
Citera
2025-07-04, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Om du kunde länka till källor som klarar en granskning på enkel gymnasienivå samt citat från dessa som påvisar att de stödjer dina påståenden skulle kanske någon överväga att tro på vad du säger istället för att bara avfärda dig som ett lågutbildat troll .

Nu förefaller det ju vara svamlandet och trollbeteendet som du eftersträvar så jag måste i vilket fall ge dig beröm för hur bra du spelar rollen som känslostyrt feministtroll a la Merapi
De har redan klarat alla vetenskapliga granskningar.

Så då kallar åklagaren forskare på forskare på forskare som berättar att alla studier visar att det är vanligt att våldtäktsoffer drabbas av tonisk immobilitet. Vem kallar försvararen som säger att så är det inte alls det, för att förhindra att alla anklagade ska gå direkt i fängelse?

(Observera att det inte är jag som tror att åklagaren befrias från all bevisbörda bara för att tonisk immobilitet är en vanlig reaktion.)
Senast redigerad av Ipsi 2025-07-04 kl. 20:28.
Citera
2025-07-04, 23:25
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
De har redan klarat alla vetenskapliga granskningar.
Det tror jag inte på , bara för att du påstår något är det inte sant .
Jag visade tidigare i tråden på grava exempel på urvalsbias i de länkar du då hade givit .
De undersökningar du länkade till hade inte blivit godkända ens på gymnasienivå om de hade publicerats inom någon faktabaserad disciplin , inom humaniora är det dock känslor och tyckanden som styr vad utfallet av undersökningarna blir , inte verklighet och hårda fakta .

Citat:
Så då kallar åklagaren forskare på forskare på forskare som berättar att alla studier visar att det är vanligt att våldtäktsoffer drabbas av tonisk immobilitet. Vem kallar försvararen som säger att så är det inte alls det, för att förhindra att alla anklagade ska gå direkt i fängelse?
Jag tror du behöver alkolås på tangentbordet .
Citat:
(Observera att det inte är jag som tror att åklagaren befrias från all bevisbörda bara för att tonisk immobilitet är en vanlig reaktion.)
Du har fortfarande inte påvisat verifierbara fakta som stödjer denna teori .
Att länka till en undersökning baserad på intervjuer av ett handplockat urval av 15 kvinnor ger inga akademiska pluspoäng .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in