2025-07-04, 16:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Åhueda mig vilken sörja.

Är detta ditt "här kommer det vetenskapliga beviset för xyz" så misslyckas det kapitalt.

Ditt inlägg innehåller massa ord. Men är inte strukturerat och kommenterat så man har inte en chans att ta det till sig.

Din obildning Jenny, blir alltför uppenbar.

Jag orkar inte kasta pärlor för svin och inkompetenta idioter. Om du hade varit genuint intresserad hade du hittat informationen om det här för längesen.
Citera
2025-07-04, 16:41
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tonic Immobility in Victims of War:
Peritraumatic response:
In war-torn environments, where individuals face constant threats, tonic immobility can be a frequent peritraumatic response.
Impact on survival:
While it can hinder immediate defense, tonic immobility may also serve as a survival mechanism in some situations, such as when it leads to a predator or aggressor losing interest in a perceived "dead" or still target.
Need for trauma-informed approaches:
Understanding tonic immobility is crucial for providing appropriate support and interventions to war victims, as it can impact their reactions to treatment and their overall recovery process.
In essence, tonic immobility is a complex phenomenon that can have profound implications for individuals who experience trauma, including those affected by war. Recognizing and understanding this response is essential for providing effective support and treatment to survivors.

https://www.google.com/search?q=tonic+immobility+victims+of+war&client=ms -android-xiaomi-rvo3&sca_esv=0b57074bcd187e3a&sxsrf=AE3TifNlXdLxnk J2DWbXvviyaPQNc5heIg%3A1751639665529&ei=ceZnaOCMIN niwPAP8pfCuAQ&oq=tonic+immobility+victims+of+war&g s_lp=EhNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwIh90b25pYyBpbW1vY mlsaXR5IHZpY3RpbXMgb2Ygd2FyMgUQIRigATIFECEYoAEyBR AhGKABSP5OUKIIWPBIcAJ4AZABAJgB1QGgAYMUqgEGMS4xOC4x uAEDyAEA-AEBmAIVoALiFMICChAAGLADGNYEGEfCAgQQIxgnwg IGEAAYFhgewgILEAAYgAQYhgMYigXCAgcQIRigARgKwgIIEAAY gAQYogTCAgUQABiABMICCxAAGIAEGJECGIoFwgIIEAAYogQYiQ XCAgUQIRifBZgDAIgGAZAGCJIHBjMuMTcuMaAHv2GyBwYxLjE3 LjG4B7oUwgcIMi00LjE0LjPIB_0B&sclient=mobile-gws-wiz-serp
Ännu ett oformatterat inlägg utan kommentarer och ens sammanhang.

Lika värdefullt som mina tarmrörelser.
Citera
2025-07-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ingen aning eftersom jag inte var närvarande vid de tillfällena, liksom jag inte var med vid alla de andra tillfällena som människor vittnat om att de "frös".

Haha, men du sa ju nyss att det var "enormt utbrett" medan bara "några få" har sett utomjordingar.

Det visade sig dock att ca 5 miljoner britter påstår sig ha sett utomjordingar, ca 7% av befolkningen. Om nu det är "några få" i jämförelse med hur många som vittnar om frysreaktion vid våldtäkt så blir man ju väldigt nyfiken på hur många det i så fall är.
Citera
2025-07-04, 16:46
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jag orkar inte kasta pärlor för svin och inkompetenta idioter. Om du hade varit genuint intresserad hade du hittat informationen om det här för längesen.
Du har inte precis kastat pärlor. Du har mest kastat gråsten (eller vad nu är antitesen till pärlor).

Du är helt obildad. Och saknar även utbildning.

Du har ingenting. Du är nog ingenting. Du är bara arg och bitter och gud vet vad.
Citera
2025-07-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ok.

Vad bra, då räknar jag med att du slutar tjata om människors vittnesmål från och med nu.
Citera
2025-07-04, 16:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vad bra, då räknar jag med att du slutar tjata om människors vittnesmål från och med nu.

Varför skulle jag det när vittnesmålen är en stor del av forskningen och datainsamlingen kring tonisk immobilitet?

Är du såhär korkad i verkligheten också?
Citera
2025-07-04, 17:01
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Varför skulle jag det när vittnesmålen är en stor del av forskningen och datainsamlingen kring tonisk immobilitet?

Ja, varför skulle du sluta tjata?

När du inte förstår "forskning" eftersom du inte har bildning nog att förstå koncepetet "forskning".

Så du kan tjata vidare om forskning utan att förstå begrepp som metod och svarsfrekvens och annat som samhällsforskningen håller som "vetenskapligt".
Citera
2025-07-04, 17:04
Avslutad
Citat:
Haha, men du sa ju nyss att det var "enormt utbrett" medan bara "några få" har sett utomjordingar.

Det visade sig dock att ca 5 miljoner britter påstår sig ha sett utomjordingar, ca 7% av befolkningen. Om nu det är "några få" i jämförelse med hur många som vittnar om frysreaktion vid våldtäkt så blir man ju väldigt nyfiken på hur många det i så fall är.
Nä 7% har enligt din länk sagt sig se oidentifierade flygande föremål och inte utomjordingar.

De som verkligen påstår sig ha sett utomjordingar torde vara färre än de som blivit våldtagna.
Citera
2025-07-04, 17:04
Medlem
Citat:

Därför att vittnesmål inte är bevis. Det är verkligen otroligt vad svårt det ska vara att förstå.

Citera
2025-07-04, 17:05
Avslutad
Citat:

Problemet här är nog att de inte förstår hur man vetenskapligt samlar in sådana här data.
Citera
2025-07-04, 17:10
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Problemet här är nog att de inte förstår hur man vetenskapligt samlar in sådana här data.
Problemet är mer att du inte förstår vetenskap. Och då menar jag samhällsvetenskap.

Att du svarar Jenny9 visar på att ni gaddar ihop er och skapar er egen kuvös av "sanning".
Citera
2025-07-04, 17:11
Avslutad
Citat:
Därför att vittnesmål inte är bevis. Det är verkligen otroligt vad svårt det ska vara att förstå.

Enligt vem skulle vittnesmål inte vara bevis och varför?

Menar du på samma vis att det inte finns några bevis t ex för att Alvedon fungerar mot huvudvärk och att Alvedon tillsammans med Ipren fungerar ännu bättre? Detta vet man alltså genom att man frågat människor.

Vad hänvisar du till egentligen när du hela tiden säger att vissa insamlade data inte skulle vara giltiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in