De 11 som har erkänt har tydligen ställt till med avsevärd panik hos advokaterna. Vi vet inte varför de erkänt. Möjligen finns det fler åtal på dessa individer ?
Och att de redan fattat att de sitter riktigt i skiten nu ?
Erkännanden kan också användas för att dölja fler brott som skulle kunna avslöjas vid
de kommande förhören som nu inte blir av ?
Ett sätta att förekomma åklagaren alltså.
Men om domstolen och åklagaren märker att erkännandena inte är sanningsenliga, fullständiga
och innehåller tvivelaktiga uppgifter. Så kan domaren och åklagaren underkänna dessa.
Och riva upp dealarna ? Om det inte ens finns några med vettigt innehåll ?
Om man avser att erkänna så är det bästa att tänka igenom det hela mycket noga ?
Detta är verkligen inte fiktion likt Hollywoods Gudfadern, utan på riktigt på blodigt allvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tortelli
Det är Ivan cicak som är trådens huvudämne. Vet någon hur det är med Ivan och nekar han eller har han gått med på någon deal? Är han häktad eller skuttar han runt i väntan på rättegången! Jag har inte följt tråden den senaste tiden så därför frågar jag. Ivan är trots allt en man som jag har hört mycket om dom senaste 20åren.
Deal ?? Haha vad skulle Ivan ha att deala med ? Obegripligt hur låg nivå vi hamnar på.
Detta är Spanien och verkligen stor skillnad mot trygga Sverige
Skulle han gola så vet han väl att han då blir en måltavla.
Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ja verkligen den hade man gärna följt på svenska och lite mer i detalj så man kunde värdera bevisen åklagarn lagt fram mot de inblandade. Likaså vad försvaret kom med.
Sen finns det några svenskar till som är åtalade, förutom paret Cicak och Broberg, vilka jag gärna hade sett status på. Likaså vem av dessa som erkänt inblandningen.
Tänker att HD kanske planerar art publicera lite mer om just rättegångens ju närmare slutet den kommer.
Försvaret hade ju en mycket konstig förklaring nämligen att Joakim Broberg bara var en allt-i-allo och vaktmästare i familjen.
Jag vet inte men det verkar inte fungera så att man kan bara hämta ut utredningsmaterialet, FUPen som en vanlig dödlig. En gissning låg på att hela utredningen är på drygt 10000 sidor (!!!!).
Tänk på det är 24 åtalade !!!
I princip ska det gå att få läsa FUPen hos advokaten i fråga.
Men en sådan ställer sig nog väldigt tveksam kring en sådan förfrågan
En spekulation som nämndes i spanska media var att en av de 11 som nu har erkänt i själva
verket skulle vara en informatör åt polisen.
Och som kanske har ännu mera material för framtida rättegångar ?