2025-07-02, 12:15
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Är det engelskan som falerar?

- "Han blev ukastad ur Cochrane"
- "Du ljuger, titta här, han blev utkastad ur Cochrane"

Haha, begåvningsreseven har lämnat sitt bidrag...
Du skrev lite märkligt. Men inget om varför han blev utröstad stämmer eller hans karaktär du påstod stämmer.

Du har uppenbarligen inte läst det jag av dig.
Du hycklar i det då du i hela tråden raljerar om att ingen läser något.
Du visar på ett väldigt ohederligt och falskt beteende.
Citera
2025-07-02, 12:18
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
"Why we resigned", varför vi sa upp oss.
De sa alltså upp sig i protest, fyra stycken gjorde det. Varför?
Du menar att han INTE blev utkastad eftersom fyra sade upp sig i protest?

Jag tror du får kolla logikdelen i din processmotor, den verkar inte fungera som den skall, kan jag säga. *fniss*

Ja, Peter Gøtzsche blev utkastad ur Cochrane.
Citat:
The Cochrane board votes to expel Peter Gøtzsche
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(18)32351-1/fulltext

Frågor på detta?
Herregud...
Citera
2025-07-02, 12:19
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ja, jag har förstått att du inte förstår skilnaden, men kan du inte överlåta anlysen till oss som de facto gör just det?

Adverse Event = Ogynnsam Medicinsk Händelse
Adverse Reaction = Ogynnsam Medicinsk Händelse i samband med användning av en medicinsk produkt
Side Effect = Ogynnsam Medicinsk Händelse som konstaterats vara orsakad av användning av en medicinsk produkt

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Side effects, also known as adverse reactions, are unwanted undesirable effects that are possibly related to a drug.

https://www.fda.gov/drugs/find-information-about-drug/finding-and-learning-about-side-effects-adverse-reactions
Den här diskussionen tog slut här.
Citera
2025-07-02, 12:21
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Är det engelskan som falerar?

- "Han blev ukastad ur Cochrane"
- "Du ljuger, titta här, han blev utkastad ur Cochrane"

Haha, begåvningsreseven har lämnat sitt bidrag...
Det är du som är språkligt inkompetent. Hur dum kan man bli? Känns det som ingen förstår dig kanske det beror på att du har PhD. i mentalt ordbajseri.
Du kan ju fan inte diskutera utan massa konstiga missförstånd, märker du inte det?
Varför jobbar en som du inte?
Med din höga kompetens borde du kunna dra in mer cash på nåt annat än att skriva på flashback!

Jag är en looser, har inget för mig på dagarna och har blivit utfryst många gånger, ändå är jag mer kompetent än dig.
Det biter inte på mig att håna någon för den blivit utfryst. Man kan bli utfryst fast man har rätt.

Här är vad texten du missförstod handlade om, why we resigned:
Edinburgh, September 15, 2018
Dear Cochrane Colleagues,

This week, the Cochrane Governing Board decided with a vote of 6 in favour, 5 opposed, and one abstention, to expel Peter Gotzsche from his membership in Cochrane because he has been "causing disrepute" to Cochrane.

Four of us who opposed this decision have resigned from the Board as a result. We consider the Board’s use of its authority to expel Peter from Cochrane to be disproportionate. The general public, consumers, students, and researchers involved in Cochrane value the plurality of opinions, views, and perspectives Cochrane has worked hard to give voice to since its foundation. We believe that the expulsion of inconvenient members from the Collaboration goes against Cochrane ethos and neither reflects its founding spirit nor promotes the Collaboration’s best interests. We are concerned that these actions might cause great damage to the reputation of the Collaboration.

Governing Board members are expected to publicly uphold and defend all decisions taken. We could not adhere to this obligation in this case in good conscience. We also believe that those of you, who placed your trust in us to represent you on the Board, would not wish us to do so. For this reason, we have unfortunately felt the need to resign from the Cochrane Governing Board and have done so the day after the decision was taken.

It is our hope and deepest desire that this event will encourage all Cochrane members and the wider community to reflect upon where we currently find ourselves and give serious consideration to what we want for the future of Cochrane and its principles, objectives, and ethos.

Gerald Gartlehner, David Hammerstein, Joerg Meerpohl, Nancy Santesso
Citera
2025-07-02, 12:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du skrev lite märkligt. Men inget om varför han blev utröstad stämmer eller hans karaktär du påstod stämmer.
Allt som jag skriver stämmer, det borde du lärt dig vid det här laget.
  • Peter Gøtzsche blev utkastad ur Cochrane.
  • Peter Gøtzsche blev avstängd från Rikshospitalet
  • Peter Gøtzsche's forskning som citerades är substanslös och har inte publicerats
Citera
2025-07-02, 12:27
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Allt som jag skriver stämmer, det borde du lärt dig vid det här laget.
  • Peter Gøtzsche's forskning som citerades är substanslös och har inte publicerats

Citat:
Jag kan garantera dig att om någon producerar bra forskning kommer den publiceras. Om någon däremot producerar trams och substanslöst dravel är det ingen som bryr sig, detta alldeles oavsett om personen är "en krediterad forskare och expert inom läkemedelskorruption", eller som i det här fallet - en galenpanna som skämt ut sig och blivit utkastad ur i princip alla sammanhang för att han inte kan bete sig på korrekt vis. Shunned.

Det är nog bara du som klassar det där tramset som "bevis". Men du utgör ett bra exempel på en lättlurad pappskalle som går på skiten, det är ju själva avsikten med dravlet från första början.

"Institute for Scientific Freedom" Haha, ja jäklar....
Nä, det har du inte riktigt.

Du är verkligen en falsk på person.

Igen, läs artikeln istället för att komma med en massa ljug och förolämpningar.
Citera
2025-07-02, 12:28
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är du som är språkligt inkompetent. Hur dum kan man bli? Känns det som ingen förstår dig kanske det beror på att du har PhD. i mentalt ordbajseri.
Du kan ju fan inte diskutera utan massa konstiga missförstånd, märker du inte det?
Varför jobbar en som du inte?
Med din höga kompetens borde du kunna dra in mer cash på nåt annat än att skriva på flashback!
Ja, Gøtzsche blev utkastad från Cochrane och han blev avstängd från Rikshospitalet. Vidare har den forskning som citerades ovan inte blivit publicerad eftersom den inte innehåller ett uns av substans. Och jag är bra på att hålla mig till ämnet.

Citat:
Jag är en looser, har inget för mig på dagarna och har blivit utfryst många gånger, ändå är jag mer kompetent än dig.
Japp, du är en loser (and a bad one at that) och jag förstår definitivt att du blivit utfryst. det hör till människans natur att den dummaste blir sönderhackad. Det är just för att du är dum nog att inbilla dig att du är kompetent som gör att du blir identifierad som en loser.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-07-02 kl. 12:36.
Citera
2025-07-02, 12:30
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ja, Gøtzsche blev utkastad från Cochrane och han blev avstängd från Rikshospitalet. Videare har den forskning som citerades ovan inte blivit publicerad eftersom den inte innehåller ett uns av substans. Och jag är bra på att hålla mig till ämnet.

Japp, du är en loser (and a bad one at that) och jag förstår definitivt att du blivit utfryst. det hör till människans natur att den dummaste blir sönderhackad.
Uppenbart att det var en följdeffekt av den korruption som fick honom utvisad från samma institut han skapade för att han gjorde sitt jobb.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2018/11/efter-turbulensen-peter-gotzsche-tas-ur-tjanst/
Citera
2025-07-02, 12:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du är verkligen en falsk på person.

Igen, läs artikeln istället för att komma med en massa ljug och förolämpningar.
Ja det är hemskt med personer som ideligen skall hålla på och referera till korrekta uppgifter. Vekligen falskt. *fniss*

Jaha, vad som står i en artikel är minst sagt irrelevant. Faktum kvarstår:

Men du menar att "buhuu, han blev inte avstängd och utkastad, det var någon som protesterade mot att han blev utkastad och avstängd".

Haha, herregud, dessa antivaxxar-patrask som vägrar erkänna när de har fel...*fniss*
Citera
2025-07-02, 12:34
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Uppenbart att det var en följdeffekt av den korruption som fick honom utvisad från samma institut han skapade för att han gjorde sitt jobb.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2018/11/efter-turbulensen-peter-gotzsche-tas-ur-tjanst/
Jaha. Men du den frågan tycker jag du skall lyfta i det forum som satts upp för just det ändamålet. Jag skall hjälpa dig hitta dit:
(FB) Alternativa teorier om covid-19
Citera
2025-07-02, 12:35
Avstängd
Citat:
Du kan nog inte förvänta dig att kurremurran och company vill komma överens om något.
De följer nämligen denna manual:
Idiot’s Guide to Cooking Data for Aspiring Propagandist

Där kan man läsa mer om tekniker som kurremurrans vänner satt i system, detta är kapitlen:
Section I. Definitions - to redefine words, terms, and metrics to keep them in line with the regime narrative

Section II. Curating Data – How to hijack the processes of recording, reporting, and publishing data

Section III. Vetting which data are considered to be part of Official Science – How to vet and data and dispose of regime nonconforming data so it never appears in any Official Science or regime datasets

Section IV. How to rig a study – Exactly what it sounds like

Section V. Doctoring the datasets – Sometimes, you will need to go in and do a little data ‘surgery’ to modify the content of databases that contradict regime talking points you can’t simply eradicate

Section VI. Control the standards of evidence – How to set up a hierarchy of evidence that puts regime-friendly Science at the top and regime-unfriendly science at the bottom (of the Mariana Trench)

Section VII. The Ecclesiastical Authorities of Science – How to ensure that Scientific Authorities reliably parrot the regime’s facts and narratives
Det är alltså heltidsanställda propagandister vi har att göra med för är det inte märkligt att det sitter högutbildat folk och hetsar på flashback hela dagarna när de skulle kunna jobba och få hög lön?
De är som före detta missbrukare och denna manual är deras religion, de lever för att sprida sektens budskap men precis som scientologerna hatar de transparens.

Tack - klargörande!

Man funderar vad som driver dem. Jag tänker kanske att det är en samling autister vars enda liv är sitt jobb som labbassistent eller dylikt. Men som du säger så verkar de här individerna aldrig behöva jobba som oss andra.

Man får dock ge dem att de är skickliga på propaganda - och fräcka. Men jag förstår inte hur dessa individer ens kan leva med sig själv.
Citera
2025-07-02, 12:38
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ja det är hemskt med personer som ideligen skall hålla på och referera till korrekta uppgifter. Vekligen falskt. *fniss*

Jaha, vad som står i en artikel är minst sagt irrelevant. Faktum kvarstår:

Men du menar att "buhuu, han blev inte avstängd och utkastad, det var någon som protesterade mot att han blev utkastad och avstängd".

Haha, herregud, dessa antivaxxar-patrask som vägrar erkänna när de har fel...*fniss*
Ja, du har ofta påvisat att vara sanningsenlig och fakta inte är något som är viktigt för dig.

PG blev utvisad för att han stod upp emot läkemedelsindustrin. Det var hans jobb att granska dem så de gjorde sig av med honom.

Man ser ofta sådant hända, särskilt om d läser den vita huset rapporten jag gett dig om covid så visar man att även de forskare som lyfte frågor om responsen.

https://oversight.house.gov/wp-content/uploads/2024/12/2024.12.04-SSCP-FINAL-REPORT-ANS.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in