2025-07-02, 10:50
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Hur ska de komma fram till svar, när alla svar är förbjudna?

Mycket bra fråga.

Det här är i förlängningen en ödesfråga för västvärlden. Vi har inte lyckats klura ut hur vi behåller vår livsstil och samtidigt ser till att vi skapar tillräckligt många nya människor för att upprätthålla den på sikt.
Citera
2025-07-02, 13:01
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jag tror att färre barn har fötts i takt med att kvinnofientligheten har ökat och ökat. Det tror jag är orsaken.

Människor verkar ha väldigt svårt att gå ifrån sina favorithypoteser i den här frågan, och då blir man helt ointressant som källa. "Feministen tror att det beror på män". Oväntat, liksom.
Citera
2025-07-02, 13:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Detta med att det föds för lite barn har varit på tapeten sedan slutet 70-talet. Över 45 år sedan.

Det har varit på tapeten sedan 1700-talet.
Citera
2025-07-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Mycket bra fråga.

Det här är i förlängningen en ödesfråga för västvärlden. Vi har inte lyckats klura ut hur vi behåller vår livsstil och samtidigt ser till att vi skapar tillräckligt många nya människor för att upprätthålla den på sikt.
Det nakna sanningen är att vi måste starta ett nytt land. Bästa vore att offra södra delen av Sverige (Skåne) Frakta alla muslimer och annat folk som inte vill Sverige väl. Tillsammans med alla politiker. Så kan de fortsätta sitt utopiska multikultibygge där. Så fortsätter svensken med sitt så vi kan fortsätta framåt. Istället för aom de senadte 40 åren, bakåt.

Det är den enda lösningen
Citera
2025-07-02, 15:26
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Människor verkar ha väldigt svårt att gå ifrån sina favorithypoteser i den här frågan, och då blir man helt ointressant som källa. "Feministen tror att det beror på män". Oväntat, liksom.

Njae, saker jag säger kan man alltid vara säker på är sanningar, eller försök att vara så nära sanningen som möjligt. Klarar man inte av det så vet jag inte vad man gör på ett forum som fb faktiskt. Här är det ju högt i tak för just sanningar att talas fritt om. Men du kanske vill att man ska prata massa strunt istället och ge hypoteser som "känns" bättre för dig.. Jag är inte intresserad av sånt.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-07-02 kl. 15:28.
Citera
2025-07-02, 15:51
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
tyvärr måste hela samhället rasera innan förändring

Skall jag vara ärlig tror jag att det blir muslimska brödraskapet som styr upp det. Brottsligheten och kaos måste bara bli lite större.

Sedan erbjuder de sig att skapa ordning i kaoset och även de som inte är muslimer kommer att rösta på dom. Så har skett i alla andra länder muslimska brödraskapet tagit över.

Det är nog inte så värst illa att vara muslim om man bara kan fortsätta få fatt i bacon och alkohol tänker jag mig.
Citera
2025-07-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det har varit på tapeten sedan 1700-talet.

På 1700-talet så fick varje Svensk 4-5 barn, precis som i delar av Mellanöstern och Afrika, där det i snitt överlever 1-3 barn till vuxen ålder.

I takt med att barnen börjar leva längre, och blev både vuxna och tillslut gamla, så gick man från 4-5 barn till 1-2 barn istället.
Slutresultatet (1-2 överlevande barn) är alltså ganska jämförbart nu och då.
Citera
2025-07-02, 17:20
Medlem
Merwinnas avatar
Jag fastnade mest för det här:

Vad säger du till dem som velar mellan att skaffa barn eller inte?

– Eftersom jag har fått ganska många barn i ganska tät följd har folk frågat mig: hur vet man? När ska man skaffa barn? När är det läge? Jag fattar liksom inte den frågan. Folk går och väntar på en väldigt stark barnlängtan eller en väldigt stark övertygelse.

– Jag själv har aldrig fattat ett sånt beslut, för naturen har ju sina sätt att uppmuntra till fortplantning. Och det är ju att man blir kär eller att man blir attraherad. Naturen har inget sätt att uppmuntra till att liksom bestämma sig att alstra barn.

Har Anna aldrig hört talas om preventivmedel..? Visst behöver det födas fler barn, men om alla skulle reagera på sina (kanske mycket övergående) attraktioner genom att hoppa i säng utan preventivmedel, så skulle samhället inte fungera alls. Man måste ju först säkra upp att denne andre person och jag kommer att ha en så stabil relation, att vi kan uppfostra ett barn tillsammans i 20 år. Och detta även om vi en dag inte skulle vilja vara ett kärlekspar längre.

Man måste också känna personen så väl, att man utan oro kan lämna sitt barn ensamt med honom/henne... för idag får även olämpliga föräldrar nästan alltid umgängesrätt.

Det är också viktigt att man har ett tryggt och säkert bostadskontrakt - dock behöver man förstås inte vänta tills man har en villa med sjötomt, som vissa gör... Och då är kvinnan 36 år, och det hinner bara bli ett barn - eller om man har otur inget alls.
Senast redigerad av Merwinna 2025-07-02 kl. 17:24.
Citera
2025-07-02, 17:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det är nog inte så värst illa att vara muslim om man bara kan fortsätta få fatt i bacon och alkohol tänker jag mig.

...och att kvinnor som Anna, som tydligen styrs av sina drifter och hoppar i säng utan preventivmedel så fort de blir attraherade av en man, slipper bli stenade. För DET vill jag inte ändå...
Citera
2025-07-02, 17:56
Medlem
Vårt pensionssystem som är uppbyggt som ett pyramidspel är anledningen till att våra politiker nu börjar bli desperata då deras importerade pensionsräddare inte klarar av att lösa problematiken.
Och nu börjar ladorna verkligen ta slut och de som går i pension idag märker hur lurade och rånade de blivit medans de har offrat sin kropp och tid för att betala skatt.
Citera
2025-07-02, 18:25
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Man måste sluta beskatta män och överföra pengarna till kvinnorna.

Bortsätt från den mycket gamla siffran om 4 millioner i direkt överföring så går milliarder av statskassan till att skapa fake-jobb till kvinnor inom polisen (de stannar ett år i yttre tjänst innan de försvinner in på de varma polishusen och måste försörjas fram till pensionen), militären, en stor del av akademin är lekplatser där kvinnor kravlöst kan forska i ämnen som breakedance och genus (vi såg ett skräckexempel från australien). Sedan kvinnornas intåg i akademin så går uppåt 60% av alla vetenskapliga arbeten inte att reproducera med samma resultat.

Män måste fortfarande använda sina tillgångar: intelligens och muskler men kvinnor behöver inte alls använda sin enda tillgång, förmågan att producera barn. Istället kan de leka poliser, präster, politiker och militärer, men de är varken eller.

Inget kommer att förändras förrän dessa pengar dras in.

Vi hade nyss en tråd om en norrländsk kommun med 60 chefer men inga underställda. Man kan undra vilka som gör allt jobb som cheferna beslutar om.

det finns naturligtvis fortfarande kvinnor som måste arbeta, vi ser dessa i affären när vi handlar, vi ser dessa på sjukhus.
Men vi har en gigantisk klass av kvinnor som enbart seglar runt på en räkmacka som män betalar.

elakt skrivet av mig. Men det är världen som är elak. Jag bara påtalar hur det förhåller sig.

Du är inte elak, du är okunnig. Din harang bygger på egna antaganden och förakt för kvinnor snarare än fakta.

Skatt betalas utifrån inkomst, inte kön. Kvinnor jobbar generellt fler timmar obetalt, tjänar mindre, men bär upp stora delar av vård, skola, omsorg och andra mjuka arbeten som män konsumerar. Vilka fakejobb menar du finns i polis och militär? Är uppriktigt nyfiken. Om du har konkreta belägg för att kvinnor systematiskt missköter sina jobb, varsågod och presentera dem.

Reproducerbarhetskrisen i forskning handlar om strukturella problem, inte kön, det hade du vetat om du själv var akademiker.

Du beklagar att kvinnor inte "använder sin enda tillgång att föda barn", medan män minsann måste använda sina "intelligens och muskler". Med tanke på innehållet i ditt inlägg är det uppenbart att åtminstone en av de tillgångarna verkar vara dåligt utnyttjad.
Citera
2025-07-02, 18:32
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Du är inte elak, du är okunnig. Din harang bygger på egna antaganden och förakt för kvinnor snarare än fakta.

Skatt betalas utifrån inkomst, inte kön. Kvinnor jobbar generellt fler timmar obetalt, tjänar mindre, men bär upp stora delar av vård, skola, omsorg och andra mjuka arbeten som män konsumerar. Vilka fakejobb menar du finns i polis och militär? Är uppriktigt nyfiken. Om du har konkreta belägg för att kvinnor systematiskt missköter sina jobb, varsågod och presentera dem.

Reproducerbarhetskrisen i forskning handlar om strukturella problem, inte kön, det hade du vetat om du själv var akademiker.

Du beklagar att kvinnor inte "använder sin enda tillgång att föda barn", medan män minsann måste använda sina "intelligens och muskler". Med tanke på innehållet i ditt inlägg är det uppenbart att åtminstone en av de tillgångarna verkar vara dåligt utnyttjad.
"strukturella problem" ...var har vi hört det förr?

Var jobbar kvinnorna obetalt? Du verkar leva i en gammal fantasivärld där män super och slår barnen. Nu mer sedan många år gör ingen hushållsarbete.

Det är för övrigt bara män som producerar allt vi kan dela emellan oss. Tex maten vi äter, husen vi bor i, elen vi konsumerar. Vi kan inte dela på rayguns doktorsavhandling i brakedance och genus. Det är en ren skatt.

Kvinnor har bara en tillgång i förhållande till mäns muskler och intelligens. Förmågan att föda barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in