• 4
  • 5
2025-07-07, 12:24
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Det tror jag inte. Då jag två generationer bakåt har rikligt med barnproduktion.

Nu tror jag att du får utveckla. Generaliserar du utifrån omständigheter i din egen släkt, och är en generation typ hundra år i din värld?

Ca år 1750 började svenska staten jobba fram ett program för ökad befolkningstillväxt. Problemet då var förstås inte barnafödande, utan en femtioprocentig barnadödlighet. Men lik förbannat så bedömde man att det behövdes fler människor för att t ex kunna ha en armé och försvara landet.
Citera
2025-07-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
För att de inte arbetar, är väldigt kvinnliga eller homosexuella. Själv skulle jag värdera en man med ett arbete högre.

Men ja, både män och kvinnor ska ju numer arbeta så då är det ju bara rättvist att även dela på hushållssysslorna.
Jo jo, absolut. Alla män som kan sköta ett hem är arbetslösa eller homosexuella...

Sjukt kass take eller trollning?
Citera
2025-07-08, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Nej absolut inte. Det är inget fel på liberalism i sig. Men såna som kallar sig liberaler idag är inte liberaler. Dom är feministfascister och kommunister.

Feminism är ju bara en gren av liberalism. Ditt problem är att folk har för mycket frihet.
Citera
2025-07-08, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Jo jo, absolut. Alla män som kan sköta ett hem är arbetslösa eller homosexuella...

Sjukt kass take eller trollning?

Precis. Precis som allas farsor suttit av tid på kåken för det är ju de enda män som kvinnor dras till eller hur?
Citera
2025-07-08, 17:19
Medlem
Citat:
Precis. Precis som allas farsor suttit av tid på kåken för det är ju de enda män som kvinnor dras till eller hur?
Jaha, vi är inte seriösa? Då förstår jag.

Ja, självklart. Kriminella killar får alla tjejer, men bara om de är långa såklart.
Citera
2025-07-09, 07:57
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nu tror jag att du får utveckla. Generaliserar du utifrån omständigheter i din egen släkt, och är en generation typ hundra år i din värld?

Ca år 1750 började svenska staten jobba fram ett program för ökad befolkningstillväxt. Problemet då var förstås inte barnafödande, utan en femtioprocentig barnadödlighet. Men lik förbannat så bedömde man att det behövdes fler människor för att t ex kunna ha en armé och försvara landet.
Dels min egna släkt, men har via släktforskar kompisar sett att de har liknande struktur, slutet 1800- in på tidigt 1900 tal. Bara två generationer bakåt. Det sprudlar av barn, rekordet i barnafödandet skedde 1944 med 144000 födda. 1950 var siffran runt 55000.
Inte ens idag med 2,5 ggr mer befolkning klarar vi slå 1944 års siffror.
Citera
2025-07-09, 08:25
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Feminism är ju bara en gren av liberalism. Ditt problem är att folk har för mycket frihet.
Nej eftersom feminism som den ser ut idag är egentligen motsatsen till liberalism. Friheten i liberalism finns nästan inte längre. Liberalism idag är frihet för en liten klick att tvinga många andra att rätta sig efter den lilla klicken.
Citera
2025-07-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av procentarn
Anna Björklund ska tillsammans med en nationalekonom reda ut varför Sverige har så låga födelsetal.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-fa-barn-fods

Kan Anna Björklund reda ut saken åt oss och få upp de låga födelsetalen?
Ta hjälp av en nationalekonom? Då vet man att studien kommer att gå åt helvete.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in