2025-06-29, 22:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nej man behöver inte bete sig rationellt men om man är harig och ängslig så går man inte in en mörk gränd där just GM och Poliser sprungit in beväpnade...

Men om han trots allt skulle våga detta så borde anledningen vara mkt stor enligt mig !

De kan ha haft "Stockholms godaste kaffe" på Bohemia?

Det är väl inte så skrämmande att ta sig till Bohemia när polisen redan kollat korsningen?

Om SE verkligen hade varit mördaren skulle han väl inte vågat springa i den mörka gränden?

Tänk om LJ hade varit en våldtäktsman som stod och lurade på sitt offer bakom baracken?

Nej sköt den påhittade GM-SE statsministern slank han snabbt in i värmen i cykelgaraget på Skandia direkt efter mordet.
Citera
2025-06-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det kanske gick att hälla kaffet genom dörrspringan, men SE hade ingen kaffekopp med sig ute på gatan så det var enklare att öppna den yttre dörren och släppa in honom?

Eller så är det bara misstänkt i största allmänhet? Att värma sig och ringa hem till frun är också något SE kan tänkas göra inne i receptionen just där telefonen fanns.

ME påstår att SE ringde hem, väktarna påstår att SE ringde hem och SE påstår att han ringde hem.

Kanske var det lättare att ringa från receptionen där telefonen fanns om sladden till luren inte räckte till dörrspringan eller om luren inte gick att pressa igenom?

Bra då vet du alltså inte vart Engström befann sig när han blev insläppt !
Citera
2025-06-29, 22:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Du tror nu gott om alla du då.

Väktarna kände igen SE. Är det verkligen något konstigt om de hade släppt in honom i huset?

Jag må vara godtrogen, men varför skulle väktarna neka SE att gå in i huset (vilket han inte verkar ha gjort för övrigt)?

Tänk dialog:
- Hej Stickan, glömde du något på rummet igen som vanligt?
- Ja, jag har bara vänster handske med mig här. Jag måste kila upp och hämta den högra.
- Varsågod!
- Tack!
Citera
2025-06-29, 22:50
Medlem
Citat:
De kan ha haft "Stockholms godaste kaffe" på Bohemia?

Det är väl inte så skrämmande att ta sig till Bohemia när polisen redan kollat korsningen?

Om SE verkligen hade varit mördaren skulle han väl inte vågat springa i den mörka gränden?

Tänk om LJ hade varit en våldtäktsman som stod och lurade på sitt offer bakom baracken?

Nej sköt den påhittade GM-SE statsministern slank han snabbt in i värmen i cykelgaraget på Skandia direkt efter mordet.

Det är du som sagt att Engström är harig och rädd...

Nu påstår du alltså att Engström menar att poliserna säkrat gränden på 30sek !

Så du menar alltså om en eller flera GM( beväpnade) springer in i en mörk gränd och sen springer polisen in i samma Gränd med dragna vapen att gränden är säkrad efter 20sek ??

Vad menar du med säkrad ?

Det kan ju uppstå en skottlossning mellan polis och GM

En eller flera GM kan ha glömt sig inne i gränden ?

Polis kan vådaskjuta Engström om han plötsligt rör sig inne i gränden fort..

Hur menar du att en harig Engström känner att gränden är säkrad ?
Citera
2025-06-29, 22:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Bra då vet du alltså inte vart Engström befann sig när han blev insläppt !

SE stod utanför dörren på Sveavägen 44.

Dörrspringan är längs med den vertikala kanten på just den dörren.

Jag vet inte om den var höger- eller vänsterhängd, så helt säker är jag inte.

(Blir SE en mördare nu?)
Citera
2025-06-29, 22:56
Medlem
Citat:
SE stod utanför dörren på Sveavägen 44.

Dörrspringan är längs med den vertikala kanten på just den dörren.

Jag vet inte om den var höger- eller vänsterhängd, så helt säker är jag inte.

(Blir SE en mördare nu?)

Insläppt efter där väktarna befann sig ...

Du vet inte vart han satt med sitt kaffe och han hade troligen telefon på sitt rum va ?
Citera
2025-06-29, 22:59
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:

Så du menar alltså om en eller flera GM( beväpnade) springer in i en mörk gränd och sen springer polisen in i samma Gränd med dragna vapen att gränden är säkrad efter 20sek ??

SE kan också se att YN och AZ lugnt promenerar ut från gränden strax efter att polisen rusat in.
Citera
2025-06-29, 23:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

SE kan ha tittat på något avsnitt av Columbo eller Beretta och snappat upp lite om polisarbete på tv. Då kan nog SE trott att det var riskfritt att springa efter poliserna i gränden. (Det var Robert Blake som var mördaren i verkligheten, inte Peter Falk.)

Lite som att köra bakom en plogbil på vintern, man förväntar sig inte djup snö då....
Citera
2025-06-29, 23:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Insläppt efter där väktarna befann sig ...

Du vet inte vart han satt med sitt kaffe och han hade troligen telefon på sitt rum va ?

Var kommer uppgiften ifrån om att SE satt ned när han drack kaffet?

Receptionsdisken var ganska hög så den inbjöd till att stå och dricka sitt kaffe vid den.

Där gick det också att ställa upp en telefon som SE kunde använda för att ringa hem.
Citera
2025-06-29, 23:04
Medlem
Citat:
Väktarna kände igen SE. Är det verkligen något konstigt om de hade släppt in honom i huset?

Jag må vara godtrogen, men varför skulle väktarna neka SE att gå in i huset (vilket han inte verkar ha gjort för övrigt)?

Tänk dialog:
- Hej Stickan, glömde du något på rummet igen som vanligt?
- Ja, jag har bara vänster handske med mig här. Jag måste kila upp och hämta den högra.
- Varsågod!
- Tack!

(jo, nu verkar det faktiskt som han kan ha gjort det)
Citera
2025-06-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
SE kan också se att YN och AZ lugnt promenerar ut från gränden strax efter att polisen rusat in.

Jo men det betyder ju ff inte att Gränden är säkrad utan att det inte hänt något med YN

Då skulle alltså Engström tänka att när han ser YN att nu är jag tillräckligt trygg att själv gå in I gränden ?

Då börjar han isåfall gå när YN är framme för dom möter väl inte varann I gränden ?

Då lämnar Engström 23:27 och är framme vid Bohemia 23:28 och går in och sätter sig och lämnar igen ca 23:32 för att han ångrar hela idén?

Sen traskar tillbaka till brottsplatsen och sen till Skandia?
Citera
2025-06-29, 23:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
(jo, nu verkar det faktiskt som han kan ha gjort det)

Jag frågade om vad källan var till det. Men vi kan hitta på att SE var upp till sitt rum.

För mig betyder det ingenting i själva skuldfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in