Citat:
Ursprungligen postat av
SaulGoodman43
Men lilla gumman, du verkar förvirrad.
Och du verkar oärlig. Eller i alla fall ointresserad av att ta in information som stör vad det än är för monolog du för i ditt eget huvud.
Citat:
Ursprungligen postat av
SaulGoodman43
Ungerns befolkning lyckades ha en av de största prideparaderna i Europa någonsin
Öh...
Nej, det är inte en av de största prideparaderna i Europa någonsin. Europamästare i bögighet är Spanien, med mellan 2,3 & 3,5 miljoner deltagare år 2017. Sen har Spanien hållit flera andra parader som överskridit miljonstrecket, Storbritannien har haft en parad med långt över en miljon deltagare, Tyskland har haft flera parader med över en miljon deltagare, Italien en med runt miljonen deltagare, Frankrike en med nästan en miljon deltagare, Nederländerna en med dryga halvmiljonen... Sen kommer Ungern långt ned på plats 63, och då tvivlar jag ändå på att listan är komplett. Beroende på hur man räknar har exvis Stockholm Pride haft runt 400 000 deltagare vid minst ett tillfälle.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_LGBTQ_events
Citat:
Ursprungligen postat av
SaulGoodman43
trots Orbans islamistinspirerade förbud. Tugga i dig det, min patetiska homofob.
Öh...
Nej, det är knappast inspirerat av några islamister. Vet inte riktigt hur du lyckas göra den kopplingen, eller ens varför.
Sen är ju inte jag homofob. I själva verket är en av de centrala poängerna jag gör att pride-paraden inte handlar om hbtq
alls, utan om realpolitik. Så om jag inte kritiserar pride-paraden i Budapest för dess bögighet, och jag inte försvarar Orbáns agerande på basis av synen på homosexualitet (utan snarare på basis av hans syn på nationell suveränitet) - hur kan du då kritisera mig för att vara homofob? Möjligtvis kan du kalla mig en patetisk euroskeptiker.