2025-06-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Att du och din sort blir ledsna gör mig mycket glad 🙂 Flytta till Ryssland om du inte trivs med yttrandefrihet

Yttrandefrihet innebär inte att du skall ha rätt att grooma barn eller utsätta dem för sexuell propaganda.
Yttrandefriheten är inskränkt även här i Sverige.
Varför skulle jag flytta till Ryssland? Konstigt argument.
Jag har en annan åsikt än vad du har och därför måste jag flytta?
Låter mer som att du inte tycker om yttrandefriheten.
Citera
2025-06-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Ja jag känner till händelsen men var den kommunistisk menar du, liksom du menar att Pride Budapest 2025 är en kommunistisk manifestation? Orban/Putler är alltså anti-kommunister?
Nej jag har inte hävdat att pride är kommunistisk, förmodligen deltar människor med vidt skilda åsikter.
Pride handlar inte om hur ett samhälle ska organiseras, utan mera personliga friheter.
Går nog inte säga att den är höger eller vänster
Citera
2025-06-29, 19:23
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conscientiam
Bara gör oss alla en tjänst och lämna barnen ifred, sedan om du vill gå och skaka din ruttna röv på alla pride parader som du hittar i resten av ditt liv så kan jag garantera dig att ingen bryr sig, blir inga fler svar till dig nu, du får bara så mycket av min tid. Iväg med dig nu pojken.

Svara på frågan istället, extremistjävel. Vilka barn syftar du på? Vad har det att göra med prideparader?
Citera
2025-06-29, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Nej jag har inte hävdat att pride är kommunistisk, förmodligen deltar människor med vidt skilda åsikter.
Pride handlar inte om hur ett samhälle ska organiseras, utan mera personliga friheter.
Går nog inte säga att den är höger eller vänster

Eh ..

(FB) Totalt nederlag för Orban: 200 000 tågar i Pride i Budapest (2025-06-28)

Pride handlar om att människor bör ha frihet att vara autentiska, människor kan inte vara autentiska om friheten att vara autentisk inte existerar. Det är essensen av vad Pride Budapest 2025 handlar om.
Citera
2025-06-29, 19:27
Medlem
Men, jag förstår inte riktigt.
Hur kan detta vara representativt för Ungerns befolkning? De nästan 10 miljoner människor i Ungern och detta var 200 000 människor varav en hel del ditresta EU-liberaler från andra länder samt EU-politiker (för att skapa massmedia).

Ganska otroligt hur EU-politiker medvetet trotsar ett annat EU-lands lagar. Undra vem det är som bestämmer vilka länders lagar man får bryta? Kommer dessa liberaler bryta Sveriges lagar när det passar dem och globalisterna tycker det är Ok?

Undra om det var många som blev tagna i tvåan under spektaklet
Citera
2025-06-29, 19:29
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Yttrandefrihet innebär inte att du skall ha rätt att grooma barn eller utsätta dem för sexuell propaganda.
Yttrandefriheten är inskränkt även här i Sverige.
Varför skulle jag flytta till Ryssland? Konstigt argument.
Jag har en annan åsikt än vad du har och därför måste jag flytta?
Låter mer som att du inte tycker om yttrandefriheten.

Groomar barn? Vad yrar du om? Styrk dina förvirrade påståenden med en källa eller håll käft.

Och precis, du bör flytta till Ryssland eller valfritt arabland. Du delar deras värdegrund. Inte Sveriges.
Citera
2025-06-29, 19:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Folket i Budapest har talat, de vill ha Pride.

Att det finns bönder som är emot är självklart, bönder är alltid emot sund kosmopolitisk utveckling. Urbana bildade människor brukar dock vara för detsamma.

Som sagt, majoriteten var troligtvis aktivister från andra länder. Orbans konservativa politik har fått stort stöd tidigare genom åren.
Citera
2025-06-29, 19:44
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Men, jag förstår inte riktigt.
Hur kan detta vara representativt för Ungerns befolkning? De nästan 10 miljoner människor i Ungern och detta var 200 000 människor varav en hel del ditresta EU-liberaler från andra länder samt EU-politiker (för att skapa massmedia).

Ganska otroligt hur EU-politiker medvetet trotsar ett annat EU-lands lagar. Undra vem det är som bestämmer vilka länders lagar man får bryta? Kommer dessa liberaler bryta Sveriges lagar när det passar dem och globalisterna tycker det är Ok?

Undra om det var många som blev tagna i tvåan under spektaklet

Det är naturligtvis hyckleri på högsta nivå om man är solidarisk med EU: s undertryckande av yttrandefriheten och inskränkningar av demokratin men åker for att protestera mot Orbans.

Annars har man rätt som medborgare att inte lyda ett EU-lands lagar när lagen ifråga är odemokratiska och strider mot yttrandefriheten, som Ungerns förbud mot Pride eller paragrafen mot hets mot folkgrupp eller någon annan av den mängd censurlagar politikerna infört.
Citera
2025-06-29, 19:46
Medlem
Citat:
Men lilla gumman, du verkar förvirrad.

Och du verkar oärlig. Eller i alla fall ointresserad av att ta in information som stör vad det än är för monolog du för i ditt eget huvud.

Citat:
Ungerns befolkning lyckades ha en av de största prideparaderna i Europa någonsin
Öh...
Nej, det är inte en av de största prideparaderna i Europa någonsin. Europamästare i bögighet är Spanien, med mellan 2,3 & 3,5 miljoner deltagare år 2017. Sen har Spanien hållit flera andra parader som överskridit miljonstrecket, Storbritannien har haft en parad med långt över en miljon deltagare, Tyskland har haft flera parader med över en miljon deltagare, Italien en med runt miljonen deltagare, Frankrike en med nästan en miljon deltagare, Nederländerna en med dryga halvmiljonen... Sen kommer Ungern långt ned på plats 63, och då tvivlar jag ändå på att listan är komplett. Beroende på hur man räknar har exvis Stockholm Pride haft runt 400 000 deltagare vid minst ett tillfälle.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_LGBTQ_events

Citat:
trots Orbans islamistinspirerade förbud. Tugga i dig det, min patetiska homofob.
Öh...
Nej, det är knappast inspirerat av några islamister. Vet inte riktigt hur du lyckas göra den kopplingen, eller ens varför.
Sen är ju inte jag homofob. I själva verket är en av de centrala poängerna jag gör att pride-paraden inte handlar om hbtq alls, utan om realpolitik. Så om jag inte kritiserar pride-paraden i Budapest för dess bögighet, och jag inte försvarar Orbáns agerande på basis av synen på homosexualitet (utan snarare på basis av hans syn på nationell suveränitet) - hur kan du då kritisera mig för att vara homofob? Möjligtvis kan du kalla mig en patetisk euroskeptiker.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2025-06-29 kl. 19:53.
Citera
2025-06-29, 19:48
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Groomar barn? Vad yrar du om? Styrk dina förvirrade påståenden med en källa eller håll käft.

Och precis, du bör flytta till Ryssland eller valfritt arabland. Du delar deras värdegrund. Inte Sveriges.
Jag bor i sverige och delar inte din uppfattning så om någon ska hålla käften så är det du!
Citera
2025-06-29, 19:51
Medlem
Jag har inget väsentligt mot bögparaderna.

Men i Turkiet blev det kanske för bögigt för jag läste på nyheterna att 30 st HBTQ-entusiaster har gripits.

Är det inte tillåtet i Turkiet, det finns ju bögar överallt på turistorterna.
Citera
2025-06-29, 19:54
Medlem
Citat:
Svara på frågan istället, extremistjävel. Vilka barn syftar du på? Vad har det att göra med prideparader?

Endast putinister och pride-fanatiker offrar sina barn till djävulen genom att utsätta de för prideparader. Det är någonting EUSSR och USSR har gemensamt 👍😘
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in