2025-06-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nu var det ju långt ifrån bara ungrare som deltog i paraden. Orban är fortsatt extremt populär i Ungern, men om hans förbud ska ha någon inverkan måste han slå ner hårt på sådana här demonstrationer annars kommer han att ses som svag. Tårgas och vattenkanoner mot HBTQP-packet så de lär sig.

Västerländska påverkansoperationer skedde säkert också..
När Ryssland tex påverkar andra länder kallas det “hybridkrig” men när väst finansierar NGO:er, regnbågsprojekt, aktivister och hotar med indragna EU-pengar så kallas det “demokratistöd”…

Aktivister från väst bjuds in eller skickas till evenemang, ofta som talare eller deltagare.. kan mycket möjligt skett här också!
Citera
2025-06-29, 17:31
Medlem
Många mödrar, fäder, syskon och vänner blir det för varje homosexuell.

Resten av 9,4 miljoner invånare gick inte i tåget.
Citera
2025-06-29, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlessedPower
En av de positiva sakerna med muslimska länder är att man slipper lgbt pride parader.

Alternativhögerns största kognitiva dissonans. Man vill inte ha muslimer bl a pga "värderingar" men hatar samtidigt västerländska värderingar.
Citera
2025-06-29, 17:33
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Min poäng är att oavsett om det är 100.000 eller 200.000 så är det inte är närheten av 9 miljoner. Därför kan man inte påstå att Ungern vill ha pride.

Hur många Ungrare demonstrerade mot pride igår?
Citera
2025-06-29, 17:34
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Viktor Orban åkte på ett rungande nederlag igår.

200000 människor tågade i Pride - och mot Orbans genomkorrupta vanstyre som gjort ungerska folket urfattigt.

Orban är svag.

Det går riktigt utför för Orban och hans regim som förbjöd arrangemanget - 200,000 trotsade Orban och tågade i största Pride i Ungern någonsin.

Polisen grep 1 person - en motdemonstrant. Haha.

Är det slutet vi ser på Orbans 15-åriga auktoritära vanstyre?

Bonusfråga att diskutera: Kommer anti-svenska ryssmedier som samnytt, fria tider och swebb-tv att våga rapportera om ursvage Orbans rungande nederlag?

”200’000 Enligt arrangören”. Okej då vet vi alltså att det inte ens var nära. Du är uppenbart en transa eller superbög.
Citera
2025-06-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Det kan vara så att 20 000 är den korrekta siffran.
Visst, tekniskt sett finns det en liten möjlighet att det skulle vara så även om sannolikheten är försvinnande liten. Men finns det något som konkret pekar på att 200 000 skulle vara fel? Ditt argument var ju faktiskt enbart "internationella medier skriver "nästan 100 000", men bevisligen finns det gott om internationella medier som skriver 200 000.

Kan ju tilläggas att siffran 300 000 också setts, även om den troligtvis är överdriven.
Citera
2025-06-29, 17:36
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Säg en enda protest eller parad de senaste 20 åren som haft en högerstämpel. Bensinupproret kanske, men det föll platt snabbt.

Att gå ut på gatan som en jäkla pöbel är vänstermetoder. Man kan därför inte titta på vilka som demonstrerar och varför. Om 5 miljoner går till valurnan och röstar för en kandidat som säger Nej till prideparader men 200 000 går ut på gatan och har den i alla fall - vad ska man säga om det, rent demokratiskt? Att de egentligen vill ha massa perversion offentligt (och nej, jag är inte fobisk på något sätt. Jag bodde hos mitt ex och hennes lesbiska manma + fliclvän från jag var 15 till 22. Vi var på den första pride sthlm men skippade de efterkommande, båda "mammorna" blev svinsura över att deras sexualitet kokades ner till offentligt snuskeri. Dyr öl också).

Jaha var alla i prideparaden igår vänster? Styrk gärna det efterblivna påståendet, tack.
Citera
2025-06-29, 17:38
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Så bögar och bögmaffian har obegränsat med tid och kan åka till ungern och demonstrera?

De har alltså inget arbete att sköta och det skall ses som en framgång?

Ja fantastiskt. Vi har en klass av människor som är betalda aktivister.

Kul för alla inom tex vården som går på knäna och får finansiera detta vansinne. Sist jag besökte ett sjukhus blev jag förvånad att det fanns fortfarande människor i detta land som arbetade (de hade fått jobba över 3 timmar dagen före på grund av patienttrycket).

Jag såg inget om att det var utländskt deltagande. För övrigt är det precis den typ av omsorg högern vill ha för folk som inte betalar besök på lyxavdelning.
Citera
2025-06-29, 17:39
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Vad svamlar du om?

Fidesz vann senaste valet stort. En absolut majoritet av befolkningen. Jag hoppas jag inte behöver övertyga någon om detta faktum.

Vem som sedan väljer att gå ut och demonstrera eller inte, är inte relevant. Parlamentarism i Ungern sker i parlamentet. Inte på gatan.

Hur det går för Orbán 2026 får vi se. Jag är inte insatt i ungersk politik. Jag kan dock konstatera att i den mån Orbán ligger efter i opinionsundersökningar, så gör han alltid det inför val. Han låg efter 2022. Sedan vann han en jordskredsseger.

https://en.republikon.hu/media/107342/How-people-vote-in-Budapest_final.pdf

Men lilla gumman, du verkar förvirrad.

Ungerns befolkning lyckades ha en av de största prideparaderna i Europa någonsin trots Orbans islamistinspirerade förbud. Tugga i dig det, min patetiska homofob.
Citera
2025-06-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Många mödrar, fäder, syskon och vänner blir det för varje homosexuell.

Resten av 9,4 miljoner invånare gick inte i tåget.

Hälften var nog inte ens ungrare utan EU folk som åkte dit för att trotsa.
Citera
2025-06-29, 17:41
Medlem
BlessedPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Alternativhögerns största kognitiva dissonans. Man vill inte ha muslimer bl a pga "värderingar" men hatar samtidigt västerländska värderingar.

Västerländska värderingar är sunt förunt och familj. Inte transexuella perversa lekar och män i kvinnokläder på badhuset. Homosexualitet finns i muslimska länder med men där har de vett nog att inte parada runt sig på stan inför barn. Era sjuka perversa värderingar är det ingen normal som vill ha. Varken muslimer, judar, kristna eller Konservativa Högern som vinner mark i val efter val.
Citera
2025-06-29, 17:41
Medlem
200 000 mentalsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här