2025-06-29, 16:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Nej du har fel. Det är supervarmt nere på kontinenten och folk kommer stryka med. Stort nyhetsvärde.

Folk »stryker med« hela tiden så det är inget att skriva om och som sagt det handlar om platser som varje år har temperaturer som tangerar +40 så det finns inget särskilt att skriva om. Det handlar bara om att trigga sådana som du att fortsätta tro på den berättelse om koldioxid som successivt kommer att minska tills den ersätts med någon ny »katastrof« för obegåvade att ansluta till. Det är som när FN började med olycksbådandet för 55 år sedan om global klimatkris, men då trodde de på en ny istid.
Citera
2025-06-29, 16:21
Medlem
Lailatjejs avatar
Så infernaliskt som det blåser i dag kan det bli 40 grader utan att man blir i närheten av överhettad
Sanslöst
Citera
2025-06-29, 16:44
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Enbart sommaren 2018 hade fler än 20 dagar med temperaturer över 30°C:

https://www.smhi.se/klimat/klimatet-...varm-och-solig

Detta bara för 2018.

https://www.sverigesradio.se/artikel...agar-i-sverige

Du har många tår och fingrar, beror det på inavel? Ditt intellekt ger en antydan till det..

Får väl ta med ett par vänner till då för att räkna +30 dagar senaste åren då men det är bara trevligt att vara fler😁
Är inte inavel så har mina tio fingrar och tio tår som de flesta andra.
Citera
2025-06-29, 16:48
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är som när FN började med olycksbådandet för 55 år sedan om global klimatkris, men då trodde de på en ny istid.

Jag är 70-talist och när vi gick i skolan pratade man om att en ny istid närmade sig så det var väl kanske en jävla tur att vi kommit bort från det.
Hur många städer hade överlevt om vi hade ett tre kilometer tjockt istäcke ner till Tyskland som sist?
Har nog hellre 40 grader varmt i så fall.
Citera
2025-06-29, 17:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag är 70-talist och när vi gick i skolan pratade man om att en ny istid närmade sig så det var väl kanske en jävla tur att vi kommit bort från det.
Hur många städer hade överlevt om vi hade ett tre kilometer tjockt istäcke ner till Tyskland som sist?

Väder, väderläge och klimat står utanför människans påverkan. Det är bara nutidens politiker som sett en möjlighet att påstå det för att kunna driva en expansiv omställningspolitik utan att bli ifrågasatta. Dock börjar verkligheten hinna i kapp och den iscensatta galenskapen börjar bli mer och mer uppenbar.
Citera
2025-06-29, 17:19
Medlem
Citat:
Folk »stryker med« hela tiden så det är inget att skriva om och som sagt det handlar om platser som varje år har temperaturer som tangerar +40 så det finns inget särskilt att skriva om. Det handlar bara om att trigga sådana som du att fortsätta tro på den berättelse om koldioxid som successivt kommer att minska tills den ersätts med någon ny »katastrof« för obegåvade att ansluta till. Det är som när FN började med olycksbådandet för 55 år sedan om global klimatkris, men då trodde de på en ny istid.

Alla förstår vad du menar. Så länge nyheten inte handlar om en invandrare som begått gruppvåldtäkt så är det ointressant.

Gör oss alla en tjänst och fundera aldrig mer på nyhetsvärde. För om sådant vet du ingenting.
Citera
2025-06-29, 17:23
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Väder, väderläge och klimat står utanför människans påverkan. Det är bara nutidens politiker som sett en möjlighet att påstå det för att kunna driva en expansiv omställningspolitik utan att bli ifrågasatta. Dock börjar verkligheten hinna i kapp och den iscensatta galenskapen börjar bli mer och mer uppenbar.

Håller med dig även om jag tror att det är en viss blandning. Människan har säkerligen med förändringarna att göra men jag tror absolut inte det är hela sanningen.
En stor del av problemet kommer från att jorden är överbefolkad och vi borde halvera antalet människor.
Skulle rädda många både djur och människor. Börja med att ta bort alla som inte tillför något, och det är redan där många som fan.
Citera
2025-06-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag vet inte hur det är där du bor, men i övriga Sverige och världen har vi inte ens kommit in i juli än.

Ska det hinna värma upp vattnet i havet så måste det bli betydligt varmare än de låga temperaturerna som är nu.
Citera
2025-06-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det fröken menade var att det kommer att bli istid igen fast väldigt långt fram i tiden. Du skulle sträckt upp handen och frågat om det där.
Citera
2025-06-29, 17:28
Medlem
BlessedPowers avatar
Är evigt tacksam att jag slipper den värmen här i Sverige.
Citera
2025-06-29, 17:30
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Det fröken menade var att det kommer att bli istid igen fast väldigt långt fram i tiden. Du skulle sträckt upp handen och frågat om det där.

Jag hade inte väntat mig istid innan idag så det var lugnt men just nu är det ingen som säger att en istid närmar sig utan nu är det bara värme och andra oväder allt handlar om.

Som många sagt, det är fler som dött av kyla än av värme i världshistorien.
Citera
2025-06-29, 17:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Alla förstår vad du menar. Så länge nyheten inte handlar om en invandrare som begått gruppvåldtäkt så är det ointressant.

Gör oss alla en tjänst och fundera aldrig mer på nyhetsvärde. För om sådant vet du ingenting.

Du hade inget att komma med och skriver ändå, varför? Nyhetsvärde är något ovanligt inträffar. Det är inte ovanligt att temperaturen är kring +40 i Sydeuropa under sommaren. Det är helt vanligt och har varit så ALLTID.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in