Citat:
Vad har den diskussonen i det här forumet att göra? Lufta gärna den i något forum med politik som huvudinriktning. Jag skall hjälpa dig hitta ett:
JAG hade inte "svårt" under lockdowns. Men många andra hade det svårt. Många led. Många gick under.
I länder där skolor stängdes ner så led många barn för att dom blev isolerade. Yngre barn fördröjdes i sin intellektuella utveckling för att dom aldrig fick se sina föräldrars ansikten bakom masken. Det är ett ynkligt samhälle som accepterar att barnen får lida ont för att vi gamla ska få en illusion av trygghet.
I länder där skolor stängdes ner så led många barn för att dom blev isolerade. Yngre barn fördröjdes i sin intellektuella utveckling för att dom aldrig fick se sina föräldrars ansikten bakom masken. Det är ett ynkligt samhälle som accepterar att barnen får lida ont för att vi gamla ska få en illusion av trygghet.
(FB) Politik: inrikes
Citat:
"Policy"? Restriktionerna var ingen "policy", det var en förordning som med stöd av lagen införde särskilda begränsningar för att förhindra spridning av COVID-19. Det var jättetrist att vi drabbades av en Pandemi, men det var inget vi kunde göra något åt, och att mentalt svaga och socialt missanpassade människor hamnade i kläm mellan smittskyddsförordningen och ett virus är bara att beklaga. Jag förstår att du hade det väldigt svårt.https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/forordning-20218-om-sarskilda-begransningar-for_sfs-2021-8/
Citat:
Och så var du där igen - ljuger och hittar på iställt för att diskutera mot bakgrund av vad du faktiskt skrev. Vi får påminna lilla antivaxxar-patrasket:
Citat:
Och ovan fick du nu till:
Nedstängningarna fungerade som en slags utpressning. Mellan raderna så kommunicerades det att vi skulle skänkas vår frihet tillbaka i utbyte mot att vi alla kavlade upp ärmen och accepterade covid-sprutan.
Folk lydde och kavlade upp. Nu är vi inte i lockdown längre. Men fria är vi knappast. Vi har bara givits tillfällig dispens att låtsas vara fria. Tills nästa gång.
Vi har visat att tillräckligt många av oss är beredda att acceptera lockdowns på väldigt lösa grunder. Vissa erbarmliga individer till och med välkomnar det. Dom tycker det är mysigt att lalla runt hemma hela dagarna och ha en ursäkt att inte behöva gå ut. En tragisk situation vi befinner oss i just nu.
Folk lydde och kavlade upp. Nu är vi inte i lockdown längre. Men fria är vi knappast. Vi har bara givits tillfällig dispens att låtsas vara fria. Tills nästa gång.
Vi har visat att tillräckligt många av oss är beredda att acceptera lockdowns på väldigt lösa grunder. Vissa erbarmliga individer till och med välkomnar det. Dom tycker det är mysigt att lalla runt hemma hela dagarna och ha en ursäkt att inte behöva gå ut. En tragisk situation vi befinner oss i just nu.
"Det är ingen "alternativ teori" att man inte ska lita förbehållslöst på stat, myndigheter och läkemedelsetablissemang. Var har du fått det ifrån?".
Du måste vara den oärligaste debattör jag stött på. Du hittar på precis vad som helst för att slippa ta ansvar för det trams du vräker ur dig. Låt mig ta det igen: Snacket om "utpressning" och "frihet" och "kavla upp" och "dispens att låtsas vara fria" kan du ta och förpassa rakt upp i mörkaste rektum, alternativt diskutera i det forum där den typen av diskussion med fördel kan föras. Det är ingen "alternativ teori" utan rent och skärt konspirations-trams. Jag får återigen hjälpa dig hitta dit:
(FB) Alternativa teorier om covid-19
Citat:
Nej, nu är du där IGEN med irrelevant tramsfjanteri. Pröva att lyfta den frågan i det forum som skapats för just den typen av diskussion. Jag skall hjälpa dig hitta dit: (FB) Alternativa teorier om covid-19Jag vet. Jag önskar bara att du kunde låta bli att exmeplifiera den bristen i vart och annat inlägg.
. Nog får vara nog. Du diskuterar oärligt, det gör inte jag.