2025-06-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Äh jag orkar inte... Varför skriver jag?
Vissa här tänker ju med arslet.
Helt korrekt, ge upp på idioter.
Citera
2025-06-27, 13:01
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
400Ben sa att det också skulle ha lagts till bedrägerier men det finns inte med där.
Det skulle även vara åtal i juli sa han. Och sen blir det förlängt till augusti. Varför be om så lång förlängning om det blir åtal i juli?

Och så påstår folk att denna användare vet saker och alltid har rätt

Dock väldigt konstigt, utredningen har pågått i över 1,5 år nu.
Ska bli intressant att läsa FUPen sen. Jag tror inte chrippa kommer hamna i fängelse i 6-9 år så många i denna tråd har pratat om och hoppats på.
Senast redigerad av Deimos01 2025-06-27 kl. 13:13.
Citera
2025-06-27, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Linköpings TR B 5294-24 Beslut
Linköpings TR B 5294-24 Aktbil 82, Framställan

https://pixeldrain.com/l/yGpsPLox

Yrkande om förlängning samt beslutet.

banal är en Användare man kan lita på.
Tack 🙏
Citera
2025-06-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det skulle även vara Slutdelgivning igår och åtal i juli. "nu är åtal nära!" sa han. Och sen blir det förlängt till augusti. Varför be om så lång förlängning om det blir åtal i juli?

Och så påstår folk att denna användare vet saker och alltid har rätt

Dock väldigt konstigt, utredningen har pågått i över 1,5 år nu.

Det är inget konstigt alls, en ekobrottsutredning kan ta flera år.

Det är väl ganska nära om det är augusti.
Förlängningen beror ju såklart på att Chrippa & co har rätten att gå igenom fup och kan komma med saker som bör kollas upp, kanske något vittne eller så.
Citera
2025-06-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14

Förlängningen beror ju såklart på att Chrippa & co har rätten att gå igenom fup och kan komma med saker som bör kollas upp, kanske något vittne eller så.
Undrar hur det ska gå för idioten som inte är läskunnig, använder man ChatGPT så att det kan förkortas och läsas upp för honom?
Citera
2025-06-27, 13:20
Medlem
Citat:
Fast det handlar inte om lån på 7 miljoner utan andra inkomster som inte skattats och det är inte ens olagligt att låna pengar så vad pratar du om

Om nu Christofer "tjänat" 7 miljoner varför har han inte betalat sina lån? Han säger att han aldrig kommer betala skatt eller sina skulder vilket är ett bevis i vilken ålder hans utveckling stannade vid. Christofer beter sig som en bortskämd snorunge! Hans föräldrar är säkert riktigt stolt över honom.
Citera
2025-06-27, 13:20
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14

En chrippa hatare tog dock fram statistik att åtal normalt sker inom 1 år.

Han skrev dock ordagrant och med säkerhet åtal i juli.
Jag redigerade bort det om Slutdelgivning eftersom jag fick veta att det var Slutdelgivning denna gång, ska bli intressant i augusti. Och skönt när detta åtal äntligen är över.
Förlängningen handlar väl om att förlänga Chrippas reseförbud och att han ska anmäla sig hos polisen, eftersom han har en historia av att fly. Det har ju ingenting att göra med Chrippa hans advokat ska gå igenom fup .
Citera
2025-06-27, 13:21
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
400Ben sa att det också skulle ha lagts till bedrägerier men det finns inte med där.

Det är det du hakar upp dig på? Du ser inte allt annat?
Citera
2025-06-27, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag är med dig här i varje ord. Han kan välja att ändra sin inställning till livet när han får en paus.

En super narcissist som har sånt fruktansvärt behov av att "se mig., hör mig, bekräfta mig"...
Tror vart fall inte jag förändras särskilt mycket av ett par år i fängelse.

Han är för korkad och besitter ett alldeles för stort ego.

Troligare att han blir återkommande på anstalter, en s. K kåkfarare
Citera
2025-06-27, 13:24
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
En super narcissist som har sånt fruktansvärt behov av att "se mig., hör mig, bekräfta mig"...
Tror vart fall inte jag förändras särskilt mycket av ett par år i fängelse.

Han är för korkad och besitter ett alldeles för stort ego.

Troligare att han blir återkommande på anstalter, en s. K kåkfarare

Japp och när han kommer ut så kommer det inte finnas en plattform för honom att leva på. Skuldsatt resten av livet.
Citera
2025-06-27, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
En chrippa hatare tog dock fram statistik att åtal normalt sker inom 1 år.

Han skrev dock ordagrant och med säkerhet åtal i juli.
Jag redigerade bort det om Slutdelgivning eftersom jag fick veta att det var Slutdelgivning denna gång, ska bli intressant i augusti. Och skönt när detta åtal äntligen är över.
Förlängningen handlar väl om att förlänga Chrippas reseförbud och att han ska anmäla sig hos polisen, eftersom han har en historia av att fly. Det har ju ingenting att göra med Chrippa hans advokat ska gå igenom fup .

Ja förlängning på reseförbud och anmälan är rätt, men det handlar ju också om att dom nu får gå igenom allt innan åtal väcks.
Ofta kan nog en förundersökning ligga på 1 år men det finns ekobrott som kan utredas länge.
Citera
2025-06-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vad pratar du om? Du vill få det till att han gjort något bra. Inget olagligt.
Vad har han kvar av det han har tjänat? Kommer han ha råd att betala för det här kalaset tror du?
När har jag sagt att han gjort något bra och inget olagligt? Det är lögn när du påstår det eftersom jag inte vet vad han gjort för att tjäna pengar mer än att jobba som svetsare och det var såklart bra.
Om du vet hur mycket pengar han har så kan du svara på din egen fråga om du inte vet det så vet du lika lite som jag och kan inte svara på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in