2025-06-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det skulle även vara åtal i juli sa han. Och sen blir det förlängt till augusti. Varför be om så lång förlängning om det blir åtal i juli?

Och så påstår folk att denna användare vet saker och alltid har rätt

Dock väldigt konstigt, utredningen har pågått i över 1,5 år nu.
Ska bli intressant att läsa FUPen sen. Jag tror inte chrippa kommer hamna i fängelse i 6-9 år så många i denna tråd har pratat om och hoppats på.
Jag tror att han kommer att dömas för några saker eftersom det är en stor undersökning som fått hålla på länge. Dom borde ha något på honom. Ja Fupen blir intressant men den kommer väl i augusti när dom väcker åtal.
Citera
2025-06-27, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Om nu Christofer "tjänat" 7 miljoner varför har han inte betalat sina lån? Han säger att han aldrig kommer betala skatt eller sina skulder vilket är ett bevis i vilken ålder hans utveckling stannade vid. Christofer beter sig som en bortskämd snorunge! Hans föräldrar är säkert riktigt stolt över honom.
Varför frågar du mig samtidigt som du själv säger att han svarat på det?
Citera
2025-06-27, 13:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Ja det har du haft alldeles rätt i, och vi har hela tiden sagt att det är Linnea, Julia & Thomas som också är misstänkta men då blev det ett jäkla liv.

Då blev det pisk men vi var ett gäng som hela tiden höll fast vid att det var dessa 3 utöver Chrippa själv.

Detta blev ett berg av galenskap.

Jag instämmer med alla som skrivit att den enda som faktiskt tar ansvar är Julia. Hon lämnade ifrån sig uppgifter för ett bra tag sedan och sa att hon kommer att ta sitt ansvar om det så blir straff för att hon gav alla uppgifter.
Citera
2025-06-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Det är det du hakar upp dig på? Du ser inte allt annat?
Hakar upp mig? Jag säger att det verkar som om 400Ben har kommit med en felaktig uppgift eftersom bedrägeri inte finns med bland punkterna. Utifall att du inte fattade det din dumma jävel så såg jag att bedrägeri inte fanns med när jag läste allt annat.
Citera
2025-06-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Undrar hur det ska gå för idioten som inte är läskunnig, använder man ChatGPT så att det kan förkortas och läsas upp för honom?

Det måste nog bli något sånt.
Denna rättegång kommer bli underhållande.
Prime Crime verkar ju ha ett intresse av chrippa så den rättegången kommer nog släppas ganska fort.
Citera
2025-06-27, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Då blev det pisk men vi var ett gäng som hela tiden höll fast vid att det var dessa 3 utöver Chrippa själv.

Detta blev ett berg av galenskap.

Jag instämmer med alla som skrivit att den enda som faktiskt tar ansvar är Julia. Hon lämnade ifrån sig uppgifter för ett bra tag sedan och sa att hon kommer att ta sitt ansvar om det så blir straff för att hon gav alla uppgifter.

Det visar ju på att hon har lite intelligens och ett samvete för dom andra lär ju sitta och lägga skulden på Jocke.
Citera
2025-06-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Japp och när han kommer ut så kommer det inte finnas en plattform för honom att leva på. Skuldsatt resten av livet.

Men herregud, hur kunnig är du? Jag klandrar inte dig utan Sveriges utbildningsystem.

Är du medveten om hur många företagare i Sverige som varje år går i konkurs med miljonskulder?
Ändå återkommer de flesta till näringslivet.

Chrippa kommer vara i en tuff sits när han kommer ut, men han är fortfarande ung och det finns vägar rent ekonomiskt för honom exempelvis: hårt arbete, skuldsanering och nya sociala medier projekt. Sedan har han ju kvar sin familj, något som är viktigt. Chrippa är motsatsen till jockiboiiii: han är fattig men har kärlek från sin familj och vänner, medans jockiboiiii är ett tomt skal utan riktiga vänner och föräldrar - fast rik.
Citera
2025-06-27, 13:49
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Men herregud, hur kunnig är du? Jag klandrar inte dig utan Sveriges utbildningsystem.

Är du medveten om hur många företagare i Sverige som varje år går i konkurs med miljonskulder?

Chrippa kommer vara i en tuff sits när han kommer ut, men han är fortfarande ung och det finns vägar rent ekonomiskt för honom exempelvis: hårt arbete, skuldsanering och nya sociala medier projekt. Sedan har han ju kvar sin familj, något som är viktigt. Chrippa är motsatsen till jockiboiiii: han är fattig men har kärlek från sin familj och vänner, medans jockiboiiii är ett tomt skal utan riktiga vänner och föräldrar - fast rik.

Och så kommer du med. Ett ytterligare IQ befriat fan.

Jag tror inte du fattar hur mycket skulder det rör sig om, bortsett från de enorma skulderna på 7K. Det är inget man tar sig upp ifrån.

Jaha vilken familj då menar du?
Citera
2025-06-27, 13:50
Medlem
Lite svar från PM. Inget från FUPen kommer publiceras då jag inte fått något skickat till mig utan jag har fått det återgett. Men alla har mycket att se fram emot i augusti att läsa sen 🙂
Citera
2025-06-27, 13:51
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Hakar upp mig? Jag säger att det verkar som om 400Ben har kommit med en felaktig uppgift eftersom bedrägeri inte finns med bland punkterna. Utifall att du inte fattade det din dumma jävel så såg jag att bedrägeri inte fanns med när jag läste allt annat.

Det är ju det enda du inte såg och försöker greppa efter de små halmstrån som finns för att försvara clownen, idiot.
Citera
2025-06-27, 13:52
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Lite svar från PM. Inget från FUPen kommer publiceras då jag inte fått något skickat till mig utan jag har fått det återgett. Men alla har mycket att se fram emot i augusti att läsa sen 🙂

Ja då kommer pippi och det andra hitta på att det är en falsk fup 😂
Citera
2025-06-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64

Skuldsanring är inget enkelt att få igenom och särskilt inte när skulderna uppkommit pga brottslighet.

Kommer ta tid innan eventuellt få igenom en sådan och då ska han dras med den i 5 år sedan också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in