2025-06-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja men du sa att han hade haft 7 miljoner att röra sig med. Jag undrar hur du ser snittet på dessa 7 miljoner? Vilka år räknar du på att han haft dessa 7 miljoner att röra sig med?
Nej 400Ben sa att det handlar om en inkomst på 7 miljoner som inte har skattats. Du får gissa runt själv jag leker inte såna lekar. När du ändå är i farten så kan du räkna med mer pengar eftersom 400Ben tog upp oskattad inkomst så inkomst från svetsarjobbet är inte med i dom miljonerna. Bra att du tog upp att det måste röra sig om mer än 7 miljoner fast åtalet bara handlar om 7
Citera
2025-06-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
7 miljoner att röra sig med är långt ifrån att vara pank.

Citat:
Nej 400Ben sa att det handlar om en inkomst på 7 miljoner som inte har skattats. Du får gissa runt själv jag leker inte såna lekar. När du ändå är i farten så kan du räkna med mer pengar eftersom 400Ben tog upp oskattad inkomst så inkomst från svetsarjobbet är inte med i dom miljonerna. Bra att du tog upp att det måste röra sig om mer än 7 miljoner fast åtalet bara handlar om 7

Jag frågar dig vad han haft att röra sig med i snitt per månad då du säger att han haft 7 miljoner att röra sig med. Kanske du ska svara på det???
Citera
2025-06-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag är med dig här i varje ord. Han kan välja att ändra sin inställning till livet när han får en paus.
Får hoppas han tar den chansen.
Citera
2025-06-27, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hade vart jävligt nyttigt om han under sina år faktiskt tog tag och gick ur grundskolan. Han skulle gått ur för 20 år sedan.
Ja, lite så. Man har ju möjligheten att styra upp sitt liv någorlunda där inne får hoppas att han tar den chansen, även om det ser svårt ut just nu.
Citera
2025-06-27, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag frågar dig vad han haft att röra sig med i snitt per månad då du säger att han haft 7 miljoner att röra sig med. Kanske du ska svara på det???
Du får väl räkna själv om du tycker det är givande varför ska jag gör det åt dig
Citera
2025-06-27, 12:33
Medlem
Linköpings TR B 5294-24 Beslut
Linköpings TR B 5294-24 Aktbil 82, Framställan

https://pixeldrain.com/l/yGpsPLox

Yrkande om förlängning samt beslutet.

Citat:
Förundersökningsprotokollet har nu lämnats ut för slutdelgivning. I samråd med försvararna i målet har tiden för slutdelgivning bestämts till åtta veckor, ytterligare tid för erinran kan dock komma att påkallas av försvaret.

Förlängning begärs därför till den 28 augusti 2025.

Citat:
Åtal ska väckas vid tingsrätten senast den 28 augusti 2025 kl. 11.00.
Citera
2025-06-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal

Tack och bock som alltid. 🙏
Citera
2025-06-27, 12:49
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Du får väl räkna själv om du tycker det är givande varför ska jag gör det åt dig

Men vad är det du INTE förstår?
Han har levt gott. Han har rest, hyrt boenden. Hyrt bilar.. Köpt blaj. Han har inte gjort någon bra investering alls, och pengarna har inte ens varit hans. Du kan också ta lån.. Leva gott. Vad är meriten i det? Vad har han kvar? Vad har han kvar att ge sin dotter?
Vad ska han ha guldstjärna för?
Olof levde även han ett lyxliv. Vad har han idag? Och vart sitter han nu?
Citera
2025-06-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal

400Ben sa att det också skulle ha lagts till bedrägerier men det finns inte med där.
Citera
2025-06-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Men vad är det du INTE förstår?
Han har levt gott. Han har rest, hyrt boenden. Hyrt bilar.. Köpt blaj. Han har inte gjort någon bra investering alls, och pengarna har inte ens varit hans. Du kan också ta lån.. Leva gott. Vad är meriten i det? Vad har han kvar? Vad har han kvar att ge sin dotter?
Vad ska han ha guldstjärna för?
Olof levde även han ett lyxliv. Vad har han idag? Och vart sitter han nu?
Fast det handlar inte om lån på 7 miljoner utan andra inkomster som inte skattats och det är inte ens olagligt att låna pengar så vad pratar du om
Citera
2025-06-27, 12:56
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Fast det handlar inte om lån på 7 miljoner utan andra inkomster som inte skattats och det är inte ens olagligt att låna pengar så vad pratar du om

Vad pratar du om? Du vill få det till att han gjort något bra. Inget olagligt.
Vad har han kvar av det han har tjänat? Kommer han ha råd att betala för det här kalaset tror du?
Citera
2025-06-27, 12:58
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Äh jag orkar inte... Varför skriver jag?
Vissa här tänker ju med arslet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in