2025-06-27, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Har tyvärr samma erfarenhet, att det är Choice som gäller om man vill att paketet ska komma fram. Lite konspiratoriskt men den andra frakten fastnar alltid när den kommer till Sveriges gräns, antar att det "saknas" något i tullväg och postnord kasserar skiten helt enkelt.

Har beställt ganska mycket från Ali genom åren. Allt har kommit fram.
Citera
2025-06-27, 19:16
Medlem
Zaxxon64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enpelegrut
Har beställt ganska mycket från Ali genom åren. Allt har kommit fram.
Även saker som blivit fraktade med cainiao super economy?
Citera
2025-06-28, 10:17
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon64
Även saker som blivit fraktade med cainiao super economy?

Vissa fraktsätt kan ta längre tid men kommer dom inte på utsatt tid så har du rätt till full refund enligt deras villkor.
Citera
2025-06-29, 23:44
Medlem
Zaxxon64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Vissa fraktsätt kan ta längre tid men kommer dom inte på utsatt tid så har du rätt till full refund enligt deras villkor.
Jo visst får jag refund, men just fraktsättet Cainiao Super Economy kommer ju _aldrig_ fram, allt stannar vid en flygplats, sedan är det dött, finito, slut. Inget dyker upp. Precis samma upplevelse har även andra här i tråden. Något går snett, jag vill ju ha grejen, inte en refund
Senast redigerad av Zaxxon64 2025-06-29 kl. 23:47.
Citera
2025-07-03, 18:11
Medlem
PayPal verkar ha försvunnit som betalningsmetod. Är det så för alla eller bara för mig? Hittade lite konstigheter när jag googlade som antydde att man måste godkänna Ali från sig PP-konto. Men jag har alltid betalat med PP förut, så det verkar märkligt.

Det gäller alltså inte bara en enskild vara/säljare. PP är inte längre listat bland betalningssätten längst ner på förstasidan.
Citera
2025-07-03, 21:26
Medlem
Liten uppdatering om andra har samma problem...

Hittade en väl dold chat. Där fick jag efter ett tag prata med en påstått mänsklig varelse. Först var det svammel om att de försökte erbjuda så många betalningslösningar som möjligt och skulle kolla på PP. Först när jag påpekade att jag alltid använt PP förut och frågade varför jag inte kunde göra det nu när det verkade funka för andra blev han seriös. Mer svammal om uppdateringar av sajten o.s.v. men han lovade återkommer inom 48 timmar via mail.
Citera
2025-07-04, 11:56
Moderator
HelgeBuks avatar
Frakt och paketutlämning --> E-handel, frakt och konsumentfrågor
/Moderator
Citera
2025-07-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon64
Jo visst får jag refund, men just fraktsättet Cainiao Super Economy kommer ju _aldrig_ fram, allt stannar vid en flygplats, sedan är det dött, finito, slut. Inget dyker upp. Precis samma upplevelse har även andra här i tråden. Något går snett, jag vill ju ha grejen, inte en refund

Har också noterat detta. Efter USAs tullhöjningar så har leverans procenten sjunkit till under 10%
Citera
2025-08-10, 21:36
Medlem
Vet någon vem som levererar större paket, och hur? Alltså såna stora som inte kan skickas med varubrev.
Citera
2025-09-12, 16:14
Medlem
Handlade av So Trends levererades av Aliexpress c/o PostNord,
skulle returnera vara pga att den inte passade,
har kontaktat So Trend ett tiotal gånger - ingen respons, letat på Aliexpress sida, kommer ingen vart,
är det nån som vet om det överhuvudtaget går att returnera??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in