2019-03-22, 12:47
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggar3BOB
Det här kommer till brevlådan. Då det är bara lite paracord som definitivt kommer till brevlådan.

Har du beställt från Kina så kommer det inte komma till brevlådan. Mitt paket var 5x5 cm.
Har beställt flera gånger och tänkt att en av dem måste väl slinka igenom men nej. De beslagtar allt från Kina och släpper det inte tills du betalat och då dröjer det ytterligare flera dagar.
Citera
2019-03-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Har du beställt från Kina så kommer det inte komma till brevlådan. Mitt paket var 5x5 cm.
Har beställt flera gånger och tänkt att en av dem måste väl slinka igenom men nej. De beslagtar allt från Kina och släpper det inte tills du betalat och då dröjer det ytterligare flera dagar.

Får man typ ett medelande eller brev I brevlådan?
Citera
2019-03-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm

Hittade en sida på tullverket som kalkulerar "tull" och avgifter. Men hittar inte Paracord, och vet ej vad jag ska ta på nått annat, vet du vad? Du kan kolla själv här: https://www.tullverket.se/sv/privat/...e9e710532.html
Citera
2019-03-22, 13:09
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Vad skulle tull och avgifter va för 30 meter Paracord från kina, Fri frakt. Beställde från Ebay. och paketet var från kina. Kostade typ 50 kr. Är det nån tull och avgifter på det? Vet ej och hittar inte mycket på google. men förut var det typ ingen avgift, sen avgifter, Nu vet jag inte hur det är atm. Tack I förhand.
Beställde du från ebay med leverans från kina så är det:
1. Ingen tull på ett så lågt belopp
2. 25% moms på 50 kr = 12.50 kr
3. Postnords avgift = 75.00 kr

Så räkna med att få betala 87.50 kr när du får räkningen från Postnord.

Har du angett ditt mobilnummer så får du ett sms med instruktioner hur du skall betala annars får du en avi i brevlådan... Har du extra tur så missar Postnord ditt paket och delar ut det till dig gratis
Citera
2019-03-22, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002

Har du angett ditt mobilnummer så får du ett sms med instruktioner hur du skall betala annars får du en avi i brevlådan... Har du extra tur så missar Postnord ditt paket och delar ut det till dig gratis

Tack för informationen!
Citera
2019-03-22, 13:44
Medlem
s-täljes avatar
KAN GLADE LIGEN BETALA MOMS MEN INTE ERAN AVGIFT PÅ 75 KR
SOM NI INTE KAN LEV I TID!
Man har spår paket kommer svedala i tid sedan ska man bet avgift Och tar 2 till 4 veckor få det
Vad detta för jävla avgift???? Skäms på eder i postnörd!!!
om beställa vi lev fedex eller dhl kommer fram på 1 vecka

rest my cace

Citat:

Citera
2019-03-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s-tälje
KAN GLADE LIGEN BETALA MOMS MEN INTE ERAN AVGIFT PÅ 75 KR
SOM NI INTE KAN LEV I TID!
Man har spår paket kommer svedala i tid sedan ska man bet avgift Och tar 2 till 4 veckor få det
Vad detta för jävla avgift???? Skäms på eder i postnörd!!!
om beställa vi lev fedex eller dhl kommer fram på 1 vecka

rest my cace

Håller med dig, Det är j**ligt dyrt!
Citera
2019-03-23, 16:58
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Vad skulle tull och avgifter va för 30 meter Paracord från kina, Fri frakt. Beställde från Ebay. och paketet var från kina. Kostade typ 50 kr. Är det nån tull och avgifter på det? Vet ej och hittar inte mycket på google. men förut var det typ ingen avgift, sen avgifter, Nu vet jag inte hur det är atm. Tack I förhand.

Nu har du redan fått svar på din fråga. Kollade för skojs skull på Wish och hittade din grej för 93 kronor inklusive porto och moms. Lite olika priser för olika färger. Dyrare än på Ebay, men du slipper momskrånglet, dyr avgift och extra väntetid. Köper man bara en pryl under 100 kronor kan det löna sig att leta på Wish. Väldigt stor prisvariation dock mellan olika säljare. Så är det även på Ebay.

https://www.wish.com/wishlist/5a29f0...2839444accd4b9
Citera
2019-03-23, 18:24
Medlem
Chronicals avatar
Beställde häromveckan en pryl på eBay, från HongKong. Den dök upp på mitt postkontor efter 7 arbetsdagar, ingen tull eller moms. På etiketterna tycks det som att lådan passerade UK på vägen. En låda stor som en halv flyttkartong och typ 2-3 kilo.

Jag blev rejält imponerad, vad hände, ren tur?
Citera
2019-03-24, 19:58
Medlem
Vissa leverantörer skickar via andra länder och får då en ny etikett yanween är en sådan funkar kanon utan avgifter. Dvs välj yanween som fraktfirma för att slippa moms.
Citera
2019-03-25, 00:02
Bannlyst
Citat:

När jag fick paket från Kina så togs momsen på frakten + 75 kronor avgiften, alltså varan kostar 50 med frakt +75 kr straffavgift sedan 25% moms på hela den summan.

en vara jag köpte för 200 kr blev nästan dubbelt så dyr pga alla avgifter.
Citera
2019-03-25, 00:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
När jag fick paket från Kina så togs momsen på frakten + 75 kronor avgiften, alltså varan kostar 50 med frakt +75 kr straffavgift sedan 25% moms på hela den summan.

en vara jag köpte för 200 kr blev nästan dubbelt så dyr pga alla avgifter.
Så ska det ju inte bli utan momsen ska självklart bara vara för varan. Du hade faktiskt kunnat reklamera ärendet och förmodligen fått pengarna tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in