2025-06-26, 16:48
Medlem
ThePaleHorses avatar
Underbara nyheter!
Han blev inte ens välkommen i helvetet...
Det ska firas med en "Bullgrogg" :Spadet från Bullens pilsnerkorv&Vodka 50/50 😀
Citera
2025-06-26, 16:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Han hade tamejfan viss grundläggande moral och stod upp för svaga och folk ibland samt gav hemlösa mat från sin butik han hade i stan. Han skadade aldrig kvinnor, barn, åldringar eller begick brott mot människors liv och lem, det har t om poliser på den tiden vittnat om och de hade sympati med honom.
Det fanns en anledning Clark blev omtyckt av media och en popgangster som fick alla tjejer, han var ingen dåre som Flinck, Svartenbrandt eller Arklöv.
Man var inte i någon risk som vanlig medelsvensson att råka illa ut av Clark till skillnad mot blattarna!

Då ska vi titta på slemhögens påståenden ovan. Inga brott mot liv och lem, inga kvinnor, barn och åldringar som drabbades...

FAKTA
* 1966: 3,5 års fängelse för misshandel av två poliser
* 1966: 8 års internering efter att skjutit en polis i axeln (var på rymmen vid tillfället)
* 1973: 6 års fängelse för bl.a. bankrån
* 1976: 6 års fängelse igen. Två bankrån, två personer togs som gisslan av honom i samband med det andra
* 1980: Misshandel av en man (en fiskare) vid en permission från fängelset, 2,5 års fängelse

Efter detta var det i huvudsak i huvudsak grova narkotikabrott som renderade i flera långa fängelsestraff. Jag skulle ju inte sätta många kronor på att inga "kvinnor, barn och åldringar" drabbades på olika vis som en följd av vad personer som brukade eller sålde vidare detta knark gjorde.

Genom en person som på den tiden hade mycket god insyn i kriminalvården vet jag att Clark inte var nån särskilt snäll och trevlig figur på kåken heller. Han var - vilket kanske inte förvånar - en av dåtidens "kungar" på fängelsena han satt och var känd för att ha mycket kort stubin och ibland helt utan förvarning ge sig på folk och misshandla dem. Rätt grovt också. Fast de var ju för all del inte "kvinnor, barn och åldringar" får man förmoda.

Nu erkänner ju ändå slemhögen parallellt att Clark hade mindre trevliga sidor också. Så sant som det var sagt! Olofsson var utan tvivel en psykopat. Våldsbenägen och med klara brister i empatin. Dessutom som andra anmärkt inte särskilt välförtjänt av det rykte han fick. I det stora hela var han totalt misslyckad även som brottsling och åkte i princip alltid fast omgående för de brott han begick. Något ordnat liv förmådde han aldrig skapa sig, trots intelligens, god verbal förmåga och god förmåga att få folk att gilla honom trots allt han gjort. En stora jävla förlorare var vad han var och precis som GW ser jag inte ett spår av skäl att sörja honom. Good riddance to bad rubbish!
Citera
2025-06-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Clark Olofsson är död.

Vilka var Clarkans mest ihågkomna dåd och gärningar?

Äntligen! Han levde alldeles för länge, det var han inte värd.
Citera
2025-06-26, 16:57
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Nu när han är död, kan man göra någon sort livstids-sammanfattning över ekonomin? Vad han har betalt in i skatt respektive vad vi skattebetalare fått punga ut med för att han härjat runt?

Ska man gissa på 50.000 kr vs 3,2 miljarder kr?
Du kan ju inte räkna så, ditt enfaldiga spån.

Han har dragit in mer skattepengar än hela din släkt gjort, genom alla pengar folk spenderade på att köpa tidningar pga att hans namn stod på löpsedlar.
Och den största vinsten för samhället kanske är att han var ett varnande exempel och gav underhållning så folk orkar med sina tråkiga liv.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2025-06-26 kl. 17:01.
Citera
2025-06-26, 16:59
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Då ska vi titta på slemhögens påståenden ovan. Inga brott mot liv och lem, inga kvinnor, barn och åldringar som drabbades...

FAKTA
* 1966: 3,5 års fängelse för misshandel av två poliser
* 1966: 8 års internering efter att skjutit en polis i axeln (var på rymmen vid tillfället)
* 1973: 6 års fängelse för bl.a. bankrån
* 1976: 6 års fängelse igen. Två bankrån, två personer togs som gisslan av honom i samband med det andra
* 1980: Misshandel av en man (en fiskare) vid en permission från fängelset, 2,5 års fängelse

Efter detta var det i huvudsak i huvudsak grova narkotikabrott som renderade i flera långa fängelsestraff. Jag skulle ju inte sätta många kronor på att inga "kvinnor, barn och åldringar" drabbades på olika vis som en följd av vad personer som brukade eller sålde vidare detta knark gjorde.

Genom en person som på den tiden hade mycket god insyn i kriminalvården vet jag att Clark inte var nån särskilt snäll och trevlig figur på kåken heller. Han var - vilket kanske inte förvånar - en av dåtidens "kungar" på fängelsena han satt och var känd för att ha mycket kort stubin och ibland helt utan förvarning ge sig på folk och misshandla dem. Rätt grovt också. Fast de var ju för all del inte "kvinnor, barn och åldringar" får man förmoda.

Nu erkänner ju ändå slemhögen parallellt att Clark hade mindre trevliga sidor också. Så sant som det var sagt! Olofsson var utan tvivel en psykopat. Våldsbenägen och med klara brister i empatin. Dessutom som andra anmärkt inte särskilt välförtjänt av det rykte han fick. I det stora hela var han totalt misslyckad även som brottsling och åkte i princip alltid fast omgående för de brott han begick. Något ordnat liv förmådde han aldrig skapa sig, trots intelligens, god verbal förmåga och god förmåga att få folk att gilla honom trots allt han gjort. En stora jävla förlorare var vad han var och precis som GW ser jag inte ett spår av skäl att sörja honom. Good riddance to bad rubbish!

Det är ju bara enskilda incidenter som han inte var aggressorn i.

1966 var han bara 19 år och försvarade sig när han greps av flera hårdföra poliser i parken efter hans dåre till kumpan skjutit ihjäl en polis, som pucklade på honom och höll strypgrepp, han var mycket ung då.

1980 gled Clark in möja hamn i en fräsig båt med brudar. De avundsjuka betahanne fiskarna gaddade ihop sig och försökte få väck honom därifrån genom mobbing och gav sig på Clark som försvarade sig i numerärt underläge med en fällkniv till slut. Inget jag sympatiserar med men förmildrar omständigheterna för Clarks del.

För att vara boss på kåken får man vara beredd att dela ut en lavett ibland och sätta sig i respekt, men det var ju mot andra män/kriminella. Han gav sig inte på oskyldiga människor och medelsvenssons, han ville råna och sno och leva livet utan arbete och ha frihet.

Någon psykopat var han nog inte, inte vad jag kan se. Om man ska diagnosticera honom så framstår han helt klart mer som narcistisk.
Senast redigerad av slemhog 2025-06-26 kl. 17:08.
Citera
2025-06-26, 17:06
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Clark Olofsson är död.

Vilka var Clarkans mest ihågkomna dåd och gärningar?

Äntligen!
Inte en dag för tidigt!
Citera
2025-06-26, 17:07
Medlem
Blondinss avatar
Härligt. Slipper vi slösa mer resurser på den muppen.
Citera
2025-06-26, 17:07
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Det är ju bara enskilda incidenter som han inte var aggressorn i.

1966 var han bara 19 år och försvarade sig när han greps av flera hårdföra poliser i parken efter hans dåre till kumpan skjutit ihjäl en polis, som pucklade på honom och höll strypgrepp, han var mycket ung då.

1980 så gaddade sig de avundsjuka betahanne fiskarna ihop sig mot Clark som gled in i en fräsig båt med brudar som de blev avundsjuka på och försökte skrämma och gav sig på Clark som försvarade sig i numerärt underläge med en fällkniv till slut. Inget jag sympatiserar med men förmildrar omständigheterna för Clarks del.

För att vara boss på kåken får man vara beredd att dela ut en lavett ibland och sätta sig i respekt, men det var ju mot andra män/kriminella. Han gav sig inte på oskyldiga människor och medelsvenssons, han ville råna och sno och leva livet utan arbete och ha frihet.

Någon psykopat var han nog inte, inte vad jag kan se. Om man ska diagnosticera honom så framstår han helt klart mer som narcistisk.

Och hur tror du att kunder och personal i och bakom kassan (ett antal av dem garanterat kvinnor och förmodligen en och annan "åldring" med) mådde efter att en beväpnad C.O. skrikit, domderat, skjutit varningsskott etc under sina bankrån? Var det självförsvar att samma år skjuta en polisman i axeln?

Jag skulle ju heller inte sätta många spänn på att C.O. med sitt heta humör, ilska och vana att ta till våld aldrig någonsin slog en kvinna. Visst, det finns säkert vissa våldsmän som håller den åtskillnaden hela sin "våldskarriär". Men de lär vara i minoritet.

Sen är ju grejen att om CO istället varit en "blatte" med exakt samma brottsregister och personlighet så hade du garanterat inte sett honom i det åtminstone delvis försonande ljus som du nu gör. Vilket enbart är löjligt.
Citera
2025-06-26, 17:09
Medlem
holmiums avatar
Han gick väl journalisthögskolan ?

Jag har ingen anledning att dansa på Clark Olofsson grav..... men:

Kan inte undgå att glädjas över att det finns en journalist mindre.
Citera
2025-06-26, 17:11
Medlem
Han fick alldeles för mycket tid här på jorden..Man får hoppas att det finns ett helvete för dom som förtjänar det..
Citera
2025-06-26, 17:11
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Clarken sysslade inte med kokain. Tjack o brass o rån samt häleri
Ja och de nuvarande kokainkingarna jag menar började med just tjack och brass.
Men Clark var inte främmande för att göra affärer med kokain senare när det blev populärt.
Citera
2025-06-26, 17:12
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Och hur tror du att kunder och personal i och bakom kassan (ett antal av dem garanterat kvinnor och förmodligen en och annan "åldring" med) mådde efter att en beväpnad C.O. skrikit, domderat, skjutit varningsskott etc under sina bankrån? Var det självförsvar att samma år skjuta en polisman i axeln?

Jag skulle ju heller inte sätta många spänn på att C.O. med sitt heta humör, ilska och vana att ta till våld aldrig någonsin slog en kvinna. Visst, det finns säkert vissa våldsmän som håller den åtskillnaden hela sin "våldskarriär". Men de lär vara i minoritet.

Sen är ju grejen att om CO istället varit en "blatte" med exakt samma brottsregister och personlighet så hade du garanterat inte sett honom i det åtminstone delvis försonande ljus som du nu gör. Vilket enbart är löjligt.
Det fetade:
Det var väl inte värre för att det var en polisman ?
Har vi inte likhet inför lagen i detta landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in