2025-06-26, 14:03
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Informmatzia4
Invandring...

Investering*
Citera
2025-06-26, 14:06
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Nu är han förvandlad til en parentes vars liv var fullständigt meningslöst o bortkastat-
för alla utom hans arvingar som får skörda.

Men finns det något att skörda?

Hur många brotts- o andra offer finns det som jublar.
Kanske tomglas/burkar. Tvivlar att han hade annat än skulder, massor med skulder, bara lump som ägodelar. Det är bara hos media han var en storfräsare.
Citera
2025-06-26, 14:12
Medlem
afraidofmatss avatar
Varför hette han CLARK av alla jävla namn?

Skit påre, din gamle kriminelle fan.
Citera
2025-06-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Äntligen - sällan har ordet passat bättre.

En person som bara ställt till med bråk och elände under hela sitt liv.
Aldrig tillfört någonting av värde för samhället.

Jorå, visst tusan har Clark tillfört ett värde. Nästan alla svenskar i detta avlånga land har snackat och haft åsikter om Clark under väldigt många år runt kaffeborden så nog sjutton har han haft ett värde. Om inte annat så en form av underhållningsvärde. Utan Clark exempelvis hade min farsa (som älskade att berätta historier) aldrig kunna berätta om en speciell natt 1965. Pappa vaknade mitt i natten i vårt gamla soldattorp av att bildörren öppnades och stängdes och han var helt säker på det var Clark som hade tänkt att sno hans bil. Clark var på rymmen just då och polisen sökte i de täta sörmlandsskogarna efter honom. Jag tror farsans fantasi kanske var lite för livlig den gången men historien var riktigt bra och spännande på 60-talet. Brorsan snubblade många år senare av en slump på Clark någonstans och de satt och snackade ett tag. Det slutade med ett foto av dem båda och brorsan sa att Clark hade varit en trevlig snubbe. Jag själv blev lite ledsen idag för nu är "Clark-eran" definitivt slut. Usch ja, åren går och vi blir gamla allihopa. Åsså dör vi...
Citera
2025-06-26, 14:18
Medlem
Gosifs avatar
Stockholmssyndromet.

Samtidigt som rånet skedde så låg Kung Gustaf den 6:e Adolf på sjukhus.
Senast redigerad av Gosif 2025-06-26 kl. 14:24.
Citera
2025-06-26, 14:20
Medlem
Travkusken J. Takter som är släkt med Clark. Dock ser man inte Takter som kusk på V75 så ofta längre... Såg att han skulle kört i Kalmar på midsommar men ställde in och dom bytte kusk.
Kan han behövt åka och vaka vid Clarks sjuksäng eller vet nån vad han dog av? Knall och fall eller var det en sjukdomstid innan?
Citera
2025-06-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studspojken
Netflixserien om hans liv var väldigt bra och gav säkerligen en rättvis bild av hans person och gärningar.

Vila i frid.

Clark opponerade sig starkt emot att han skulle ha stulit smycken från brudar han hade legat med som man tydligen påstod i serien. Något sånt skulle han aldrig ha gjort sade han själv. Jag tror honom.
Citera
2025-06-26, 14:23
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Stockholmssyndromet.

Samtidigt som rånet skedde så låg Kung Carl den 6:e Adolf på sjukhus.

Gamle Gustav
Citera
2025-06-26, 14:24
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hängde med? Han blev väl skjutsad dit av polisen om jag inte minns fel.

För övrigt så var det inte han som smugglade knark med en segelbåt över Atlanten eller något liknande? Fast han torska för det.
En tragisk figur. Synd om alla barn han skapade.

Jag har för mig att knarksmugglingen i båten var mellan Danmark och Sverige. Det var dåligt väder och de kom i sjönöd och blev undsatta av kustbevakningen eller nåt. Det var så han åkte dit på det tror jag. Det var väl också då som glorian hamnade på sned. Nu var han inte längre den coola rånaren typ Robin Hood utan bara en simpel knarksmugglare.
Citera
2025-06-26, 14:31
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Man har det rätt bra då man sitter inne, bra mat och träning. Clarken satt i 47 år så det var inte många år i frihet för denna misslyckade brottsling
Vilka kåkar har du suttit på där maten är bra? Micromat utan näring, mackor till kvällsmat
Citera
2025-06-26, 14:36
Medlem
53....so whats avatar
Bortglömd sedan länge, nu död.
Bra. Samhället lite bättre.
Citera
2025-06-26, 14:41
Medlem
Oavsett vad är han en Legend i Svensk historia.

Ett extremt annorlunda liv även mätt i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in