2025-06-26, 10:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
"kan" - det är som om personen "råkade" hamna över 0,3.

Personen ANSVARAR SJÄLV för att SE TILL ATT klara sig under 0,3 om personen är intresserad av att behålla körkortet/jobbet. Sluta skylla från sig!
Du visar att du försvarar grovt tjänstefel (även om det än så länge bara är i teorin). Det är ett brott som har mycket högre straffvärde än rattfylleri och dessutom innebär brott mot grundlagen. Det säger allt om dig och avslöjar att du är en direkt samhällsfarlig människa.
2025-06-26, 10:40
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Är du helt galen? Om en handläggare vid myndighetsutövning manipulerat data till läkaren är rekvisiten för grovt tjänstefel tveklöst uppfyllda med råge. Det är ett mycket allvarligt brott med sex (6) års fängelse på straffskalan.

Det är ingen som har maniupulerat data till läkaren.
2025-06-26, 10:41
Avslutad
Detta kanske postats tidigare? Linn själv har skrivit följande på Facebook
"över 0,3 räknar trsp-styrelsen som missbruk. Men enligt forskning kanske det endast kan indikera hög konsumtion tillfälligt. Jag har druckit lite mer alkohol på fest men jag har blivit dömd för missbruk!
när man märker att jag sköter jobbet och blåser utan anmärkning varje pass så avslutade man proven. Har tagit prover i ett halvår, olika alkoholmarkörer utan anledning, aldrig misskött jobbet. RENT JÄVLA ÖVERGREPP REDAN DÄR. Anmält till vårdförbundet!
OBS min läkare anmäler INTE utan skickar intyg om lämplighet för C1. Bara att man observerat förhöjda prover tillfälligt och då anses det som ”riskbruk”, vilket festtillfällen är, men inget som fortgår.
Transportstyrelsen drar åt sig öronen och fullständigt skiter i att jag är lämplig och kräver ut mina prover utan min vetskap. BROTT MOT SEKRETESS. Och ställer diagnosen missbruk trots att det står ”inget missbruk eller beroende”"
Man hävdar att mitt intyg inte är komplett, ej fullständigt och då menar transportstyrelsen att de har rätt till min journal, trots att min läkare som följt mig ett HALVÅR bedömer att jag är det.
Observera att detta brev ENDAST går till min läkare. I transportstyrelsens praxis står det att person som blir anmäld ska underrättas innan. DE LJUGER. Och jag blev inte ens anmäld! Detta är ett INTYG!
TRANSPORTSTYRELSEN gav sig rätten till MINA journaluppgifter!
Länk med bilder på dokument https://www.facebook.com/groups/642481418644216/posts/699109442981413/
2025-06-26, 10:42
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är ingen som har maniupulerat data till läkaren.
Enligt Linns Facebook-inlägg är det så (se tidigare inlägg).
2025-06-26, 10:42
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Du visar att du försvarar grovt tjänstefel (även om det än så länge bara är i teorin). Det är ett brott som har mycket högre straffvärde än rattfylleri och dessutom innebär brott mot grundlagen. Det säger allt om dig och avslöjar att du är en direkt samhällsfarlig människa.

Du är bland de värsta konspirationsteoretiker jag stött på. Det finns inget grovt tjänstefel förrän detta är bevisat. Du spekulerar vilt. Detta om något är samhällsfarligt då du sår tvivel kring hur myndigheter och domstolar arbetar, utan tillstymmelse till bevis.
2025-06-26, 10:43
Avslutad
Citat:
"kan" - det är som om personen "råkade" hamna över 0,3.

Personen ANSVARAR SJÄLV för att SE TILL ATT klara sig under 0,3 om personen är intresserad av att behålla körkortet/jobbet. Sluta skylla från sig!

Att PEth-värden över 0,3 gör någon till olämplig bilförare är något som Transportstyrelsen hittat på. De kan inte styrka att så är fallet.
2025-06-26, 10:45
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyr96sn213bda
Detta kanske postats tidigare? Linn själv har skrivit följande på Facebook
"över 0,3 räknar trsp-styrelsen som missbruk. Men enligt forskning kanske det endast kan indikera hög konsumtion tillfälligt. Jag har druckit lite mer alkohol på fest men jag har blivit dömd för missbruk!
när man märker att jag sköter jobbet och blåser utan anmärkning varje pass så avslutade man proven. Har tagit prover i ett halvår, olika alkoholmarkörer utan anledning, aldrig misskött jobbet. RENT JÄVLA ÖVERGREPP REDAN DÄR. Anmält till vårdförbundet!
OBS min läkare anmäler INTE utan skickar intyg om lämplighet för C1. Bara att man observerat förhöjda prover tillfälligt och då anses det som ”riskbruk”, vilket festtillfällen är, men inget som fortgår.
Transportstyrelsen drar åt sig öronen och fullständigt skiter i att jag är lämplig och kräver ut mina prover utan min vetskap. BROTT MOT SEKRETESS. Och ställer diagnosen missbruk trots att det står ”inget missbruk eller beroende”"
Man hävdar att mitt intyg inte är komplett, ej fullständigt och då menar transportstyrelsen att de har rätt till min journal, trots att min läkare som följt mig ett HALVÅR bedömer att jag är det.
Observera att detta brev ENDAST går till min läkare. I transportstyrelsens praxis står det att person som blir anmäld ska underrättas innan. DE LJUGER. Och jag blev inte ens anmäld! Detta är ett INTYG!
TRANSPORTSTYRELSEN gav sig rätten till MINA journaluppgifter!
Länk med bilder på dokument https://www.facebook.com/groups/642481418644216/posts/699109442981413/

Linn verkar vara synnerligen trögtänkt. Det blir inte missbruk bara för att det är över 0,3. Det som har klassats som missbruk är hela serien på 5 värden över 0,3 varav ett varpå 0,69, dessutom stigande värden under provtagning snarare än minskande som man bör förvänta sig om personen agerar och drar ner på sitt drickande.
2025-06-26, 10:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du är bland de värsta konspirationsteoretiker jag stött på. Det finns inget grovt tjänstefel förrän detta är bevisat. Du spekulerar vilt. Detta om något är samhällsfarligt då du sår tvivel kring hur myndigheter och domstolar arbetar, utan tillstymmelse till bevis.
Personangrepp och argumentationsfel igen. Kan du inte bättre? Jag har skrivit att rekvisiten för grovt tjänstefel är uppfyllda. Om du inte förstår skillnaden innebär det bara att du är okunnig även här.
2025-06-26, 10:47
Avslutad
Citat:
Linn verkar vara synnerligen trögtänkt. Det blir inte missbruk bara för att det är över 0,3. Det som har klassats som missbruk är hela serien på 5 värden över 0,3 varav ett varpå 0,69, dessutom stigande värden under provtagning snarare än minskande som man bör förvänta sig om personen agerar och drar ner på sitt drickande.

1. Diagnosen "missbruk" finns inte längre.
2. Skadligt bruk eller beroende kan inte fastställas baserat på PEth-mätvärden. Det behövs en utredning för att fastställa de diagnoserna.
3. Återigen "missar" du att nämna de låga PEth-värdena samt CDT-värdena. Precis som handläggaren på Transportstyrelsen.
2025-06-26, 10:48
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Personangrepp och argumentationsfel igen. Kan du inte bättre? Jag har skrivit att rekvisiten för grovt tjänstefel är uppfyllda. Om du inte förstår skillnaden innebär det bara att du är okunnig även här.

Det är inte personangrepp. Det är inte du som bedömer om rekvisiten är uppfyllda, det är en domstol med objektiv tillgång till all relevant information i ärendet, och gäller först efter i laga kraft vunnen dom. Du baserar din bedömning på ofullständig information och ren spekulation och dömer på förhand, ett slags privat skenrättegång du genomför för egen del.
Senast redigerad av fakbab 2025-06-26 kl. 10:50.
2025-06-26, 10:49
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyr96sn213bda
1. Diagnosen "missbruk" finns inte längre.
2. Skadligt bruk eller beroende kan inte fastställas baserat på PEth-mätvärden. Det behövs en utredning för att fastställa de diagnoserna.

1. Transportstyrelsen har forfarande kvar begreppet missbruk liksom högt och långvarigt bruk av alkohol som inte kräver en medicinsk diagnos enligt föreskrifterna.

2. Utredning har gjorts av Transportstyrelsens läkare.
2025-06-26, 10:51
Avslutad
Citat:
1. Transportstyrelsen har forfarande kvar begreppet missbruk liksoma högt och långvarigt bruk av alkohol som inte kräver en medicinsk diagnos enligt föreskrifterna.

2. Utredning har gjorts av Transportstyrelsens läkare.

Återigen, det behöver inte finnas ett högt och långvarigt bruk för att generera ett PEth-värde på 0,3. Hela PEth-cirkusen är en bluff.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in