2025-06-25, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Så varför har då inte alla tyska åkare åkt fast?

Du får väl ha tålamod, det ramlar troligtvis in fler fall framöver.
Citera
2025-06-25, 19:18
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Möjligt, det verkar ju "lätt hänt" att de delar ut dopingklassad medicin, gärna avsedd till djur eller fel användningsområde.

Varför skulle det vara "lätt hänt"?
Citera
2025-06-25, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Varför skulle det vara "lätt hänt"?

Enligt Johaug och Carl verkar det "lätt hänt".

- Hej jag har ont.

- Okej ta detta, det hjälper.

- Tack vad bra.

Och Frida har ju uppenbarligen haft rejäla besvär så frågan är vad hon fått för diverse cocktails.
Citera
2025-06-25, 19:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Enligt Johaug och Carl verkar det "lätt hänt".

- Hej jag har ont.

- Okej ta detta, det hjälper.

- Tack vad bra.

Och Frida har ju uppenbarligen haft rejäla besvär så frågan är vad hon fått för diverse cocktails.

Frida har inte haft besvär med halsen eller munsår. Per Nilssons rykte ska inte svärtas ner för att Carl klantat sig (oavsett om det är medvetet eller inte)
Citera
2025-06-25, 19:37
Avslutad
Citat:
Frida har inte haft besvär med halsen eller munsår. Per Nilssons rykte ska inte svärtas ner för att Carl klantat sig (oavsett om det är medvetet eller inte)

Och hur vet du detta? Tror du Frida annonserar info vid minsta lilla sjukdom och smärta?

Och skulle Frida erbjudas behandling för diverse krämpor så är jag övertygad om att hon är den sista som skulle nörda ner sig i FASS.
Citera
2025-06-25, 19:39
Medlem
katws avatar
Citat:
Och hur vet du detta? Tror du Frida annonserar info vid minsta lilla sjukdom och smärta?

Och skulle Frida erbjudas behandling för diverse krämpor så är jag övertygad om att hon är den sista som skulle nörda ner sig i FASS.

I så fall är det ju inte Per Nilsson som administrerar det utan det svenska landslagets läkarteam.
Citera
2025-06-25, 20:12
Avslutad
Citat:
I så fall är det ju inte Per Nilsson som administrerar det utan det svenska landslagets läkarteam.

Det finns väl inget som hindrar honom från att överräcka en burk piller till Frida.
Citera
2025-06-25, 20:14
Medlem
katws avatar
Citat:
Det finns väl inget som hindrar honom från att överräcka en burk piller till Frida.

Varför skulle han göra det? Ta dina konspirationsteorier i den forumdelen i stället.
Citera
2025-06-26, 07:40
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Så varför har då inte alla tyska åkare åkt fast?

Vem vet vad som sker längre fram? Men du tycker alltså inte att det är besvärande för Per Nilsson att en av hans åkare åker fast för att ha använt hostmedicin avsedd för Ego Boy och Varenne?
Citera
2025-06-26, 07:45
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Varför skulle han göra det? Ta dina konspirationsteorier i den forumdelen i stället.

Spelar ingen roll vad han har gjort och inte har gjort. En av hans åkare har åkt fast för allvarlig doping och det är närmast katastrofalt för en tränare. Ursäkten om hostmedicin är faktiskt mer patetisk än Johaugs bortförklaringar. Hade det varit en rysk, italiensk eller finsk tränare hade alla skrikit i falsett nu och krävt livstids avstängning. Nu råkar det vara hedersknyffeln Per Nilsson, och han kanske är helt ovetande, men den här historien kommer att vevas, av till exempel norrmän, efter varenda en av Fridas eventuella framgångar nästa vinter. Så är tyvärr dramaturgin kring doping, mycket beroende på det tonläge som vi i Sverige har piskat upp.
Citera
2025-06-26, 09:36
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Vem vet vad som sker längre fram? Men du tycker alltså inte att det är besvärande för Per Nilsson att en av hans åkare åker fast för att ha använt hostmedicin avsedd för Ego Boy och Varenne?

Det beror väl på vem som ligger bakom "misstaget" med hostmedicinen. I Johaugs fall var det en läkare som fick bära hundhuvudet. Har de som hade samma tränare som Johaug när hon åkte fast blivit misstänklinggjorda? Om Per Nilsson inte hade ett skvatt med saken at göra förstår jag inte hur det skulle vara "besvärande"

Om det kommer fram att Per Nilsson har pressat Carl att ta hostmedicinen för att prestera bättre så kan vi börja misstänkliggöra Frida, tills dess är det mest ett desperat halmstrå från Sverigehatare att göra det.
Senast redigerad av Dr.skalmanski 2025-06-26 kl. 09:39.
Citera
2025-06-26, 09:45
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Det beror väl på vem som ligger bakom "misstaget" med hostmedicinen. I Johaugs fall var det en läkare som fick bära hundhuvudet. Har de som hade samma tränare som Johaug när hon åkte fast blivit misstänklinggjorda? Om Per Nilsson inte hade ett skvatt med saken at göra förstår jag inte hur det skulle vara "besvärande"

Om det kommer fram att Per Nilsson har pressat Carl att ta hostmedicinen för att prestera bättre så kan vi börja misstänkliggöra Frida, tills dess är det mest ett desperat halmstrå från Sverigehatare att göra det.

Sverigehatare? Vad är det för ett patetiskt påhopp? Jag är norgehatare om något. Jag fattar att du drömmer våta drömmar om Frida men lite jävla opartiskhet kan man faktiskt förvänta sig tycker jag.

Dessutom, menar du verkligen att inte hela det norska längdlandslaget inte har blivit misstänkliggjorda efter Johaug- och Sundbyskandalerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in