2025-05-03, 19:15
Medlem
Det som också är ganska märkligt mellan Grate och Frida är att till media verkar de göra allt för att ge den bilden att de inte är ihop t.ex. Frida sade idag att de "absolut inte" är ihop, Grate sade i valentines videon att han önskar att han hade någon, Grate har forfarande på Facebook att han är singel och Frida har inte pratat något om sitt kärleksliv på över ett år men samtidigt så postar Grate varje gång en story då han umgås med Frida och också när de är på tumanhand samt en av de få bilder Frida delat på sin Instagram under senaste tiden var just den där hon satt bredvid Grate på en fest där Grate håller henne med armen på höftet.

Så enorma kontraster. Man skulle tro att antingen delar de inte något överhuvudtaget om när de umgås ifall de på riktigt vill ha det så hemligt som möjligt eller att de bekräftar att de är ett par då de visat så mycket tecken på det på social medier.

Väldigt märkligt att Frida verkade så upprörd för Hänt i intervjun när de själv har delat mycket tecken på att de är ihop.
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-05-03 kl. 19:20.
Citera
2025-05-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Kan mycket väl vara så. Mellan Wille och Frida verkar det inte finnas några hard feelings överhuvudtaget och aldrig varit det heller. Man ser också det från videon från sociala medier från landslaget där de varit i samma sammanhang och bara umgåtts som vilka som helst lagkamrater. Känns som att de gjorde slut för att de växte bara ifrån varandra vilket är jättevanligt för par som blivit ihop i ung ålder.

Får samma känsla, de är inte lätt med två elit karriärer och framgångsrika sådana att få ihop det och vill man dessutom satsa på två helt olika håll så blir det ju ännu svårare att hitta en vardag. Å den uppmärksamhet Frida får samtidigt som han försökte växa och skapa ett namn…de verkar som du säger bara ha glidit ifrån varandra. Lite tråkigt när man tänker på gen-polen den besitter bara men ändå fint att de håller god ton. Minns de gjorde någon Q&A 2023 och han fick frågor om vem som gjorde si eller så och när han skulle svara sa han ”Frida Karlsson” så formellt som att de knappt träffats förr men generad skulle han försöka förklara sitt resonemang. Så nog kan man förstå att de är känsligt om nu Grate lagt in en stöt där och de ändå är på god fot.

Lite kul är de ändå att Willes nya tjej följer Frida. De gjorde hon redan före VM.
Hon verkar ha gillat lite gamla bilder på dem också.
Citera
2025-05-03, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktflugor
Vallaboden är SportExpressens nya, de kommer med massa scoop då de är nära åkarna så där kunde man höra mycket om Fridas skador tex.
Glidarna är inte en favorit men de duger när jag saknar skidorna.

Viaplay Vinter var den bästa dock. Så synd att de fick klippa den själv och inte har tid till det längre. Skidsnack är ju perfekt om man vill få höra ofiltrerade känslor som kanske inte alltid är grundade på fakta.

Med hatten på så kan jag se att de börja dejta 2023, utan hatten så är hon singel tills hon säger annat. Jobbigt de där när man får ta av och på hatten utefter vad ögonen ser bara men är de bara vänner så är de

Dock lite kul om de inte är de och hon går på med ”absolut inte” för de känns lite väl hårt.
Vallaboden blev det en följ på, visste inte om att den podden fanns. Glidarna hoppar jag nog över, eller så provlyssnar jag ett avsnitt, men R.B är ingen som jag gillar att lyssna på.
Visste inte att det var därför som Viaplay Vinter slutat podda, där ser man, trist ju. Jag har ganska svårt för Anna-Karin S som kommentator men i podden var hon bra.

Ja säger Frida att det är så, så är det väl så, men det är kul att ta på foliehatten ibland. Men tänk om Grate är dökär i Frida men inte vice versa och så drämmer hon till med ett absolut inte, ridå ner för Grate.
Citera
2025-05-03, 19:20
Medlem
Citat:
Just det att hon svarade "absolut inte" gör en lite fundersam för att känns lite som att hon blivit väldigt upprörd på Hänt att de inte låter dem få vara för sig själva och därför svarat på det sättet. Ifall de genuint inte varit ihop känns mera som hon svarat att "nä att vi är bara jättenära vänner och varit det i en lång tid" och inte som "absolut inte".

Jag tänker att de är lite mycket alkohol i blodet och då flyger de saker ur munnen rätt lätt om de tjatas.
För den va lite väl hård mot en kompis även om man själv kört den förr mot familjen. Men då har de också bara varit en kompis och absolut inte när den personen hört.

Angående till att han delar mycket kan jag skriva här att jag tror hon kanske tänker att han har ett rätt smalt konto och blockar han den här personens konton så kanske hon inte är så orolig. Eller så är kanske han lägger upp de när de förflyttat sig så de inte är ”live” men kan också va så att hon är mer rädd själv än med han eller att hon tycker de är jobbigt att sätta gränser för de känns som att så fort folk är med henne (bortsätt från Linn) så trycks kameran upp i hennes ansikte konstant och hon ser inte alltid super glad ut över det.
Men hon verkar heller inte bli arg utan låter dem hållas.
Kan ju vara samma med Marcus att hon inte vill bestämma över honom helt enkelt.
Senast redigerad av Fruktflugor 2025-05-03 kl. 19:27.
Citera
2025-05-03, 19:35
Medlem
Citat:
Jag tänker att de är lite mycket alkohol i blodet och då flyger de saker ur munnen rätt lätt om de tjatas.
För den va lite väl hård mot en kompis även om man själv kört den förr mot familjen. Men då har de också bara varit en kompis och absolut inte när den personen hört.

Angående till att han delar mycket kan jag skriva här att jag tror hon kanske tänker att han har ett rätt smalt konto och blockar han den här personens konton så kanske hon inte är så orolig. Eller så är kanske han lägger upp de när de förflyttat sig så de inte är ”live” men kan också va så att hon är mer rädd själv än med han eller att hon tycker de är jobbigt att sätta gränser för de känns som att så fort folk är med henne (bortsätt från Linn) så trycks kameran upp i hennes ansikte konstant och hon ser inte alltid super glad ut över det.
Men hon verkar heller inte bli arg utan låter dem hållas.
Kan ju vara samma med Marcus att hon inte vill bestämma över honom helt enkelt.

Men på ett sätt skulle man ju ändå tro att ifall de på riktigt skulle vilja hålla relationen så hemligt till den grad att Frida säger att de "absolut inte" är ihop eller att Grate säger i en valentines video att han önskar att han hade någon (Linn sade ju Frida i en gammal video fast allmänt känt att hon är tillsammans med Johan medan i denna årets video sade Grate sin syster men tillagde att han gärna hade haft någon så ifall han och Frida är ihop så gjorde han ju allt för att undvika att det kommer fram) så skulle då tro att de inte heller skulle dela så mycket tecken på att de är ihop på sociala medier. Grate postar ju massa stories när de är på tumanhand samt en av de få bilder som Frida delat under senaste tiden var just den bilden där Grate hade armen på hennes höft.
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-05-03 kl. 19:39.
Citera
2025-05-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Vallaboden blev det en följ på, visste inte om att den podden fanns. Glidarna hoppar jag nog över, eller så provlyssnar jag ett avsnitt, men R.B är ingen som jag gillar att lyssna på.
Visste inte att det var därför som Viaplay Vinter slutat podda, där ser man, trist ju. Jag har ganska svårt för Anna-Karin S som kommentator men i podden var hon bra.

Ja säger Frida att det är så, så är det väl så, men det är kul att ta på foliehatten ibland. Men tänk om Grate är dökär i Frida men inte vice versa och så drämmer hon till med ett absolut inte, ridå ner för Grate.

Vallaboden startade inför den här säsongen så den går fort att lyssna igenom nu när de är offseason. De är lagom långa avsnitt och lite små likt viaplay vinter. Glidarna är typ 5 min längd känns det som så jag brukar snabbspola den så är de över fort.
De var ett avsnitt som va ganska bra och då pratade de om Frida och Ebba som unga när de sprang löptävlingar. Men annars är de mest cykel och svammel.

Jag tänkte precis samma sak. För de känns ändå som han är lite sugen där. Hon kan ha krossat hans hopp om att en dag få en liten puss utan att själv förstå det, MEDIALT dessutom.
Hon säger ju själv att hon är lite blond och blåögd så de kan ju faktiskt vara så att hon inte hängt med i svängarna där i värsta fall.
Citera
2025-05-03, 19:52
Medlem
Frida har ju sagt att hon söker ny bostad samt hon har ju ändrat hennes uppgifter till privata men om Grates adress också ändras under nästa månaderna då vet man ju iallafall att de är ihop. Fram till dess bara spekulationer och nu kommer de säkert visa ännu mindre när de spenderar tid tillsammans efter Hänts artikel. Tror inte iallafall att de kommer i en nära framtid att avslöja offentligt att de är ihop efter Fridas uttalande idag.
Citera
2025-05-03, 20:07
Medlem
Citat:
Frida har ju sagt att hon söker ny bostad samt hon har ju ändrat hennes uppgifter till privata men om Grates adress också ändras under nästa månaderna då vet man ju iallafall att de är ihop. Fram till dess bara spekulationer och nu kommer de säkert visa ännu mindre när de spenderar tid tillsammans efter Hänts artikel. Tror inte iallafall att de kommer i en nära framtid att avslöja offentligt att de är ihop efter Fridas uttalande idag.

Vi får se, tittar hon in här på FB så lär hon väll radera sina konton helt.

Jag tror att hon får problem hur hon än gör tills hon går ut offentligt med att hon är tillsammans med någon. Delar hon bilder med singel killar medan hon är singel så spekulerar media. Hon är på den nivån att hon är både elitidrottare men också lite åt sportinfluenser hållet emellanåt. Då hör det till för media tjänar pengar på det. Rätt omtyckt i folkhemmen också vilket gör folk än mer nyfikna.
De kan vara jobbigt när man ska träffa någon ny, speciellt om man inte dejtat mycket innan utan som hon vart i en stabil relation länge. Då är de mycket nytt på en och samma gång med folk som ska lägga sig i och bedöma hennes val av kille mm.
Citera
2025-05-03, 20:29
Medlem
Citat:
Vi får se, tittar hon in här på FB så lär hon väll radera sina konton helt.

Jag tror att hon får problem hur hon än gör tills hon går ut offentligt med att hon är tillsammans med någon. Delar hon bilder med singel killar medan hon är singel så spekulerar media. Hon är på den nivån att hon är både elitidrottare men också lite åt sportinfluenser hållet emellanåt. Då hör det till för media tjänar pengar på det. Rätt omtyckt i folkhemmen också vilket gör folk än mer nyfikna.
De kan vara jobbigt när man ska träffa någon ny, speciellt om man inte dejtat mycket innan utan som hon vart i en stabil relation länge. Då är de mycket nytt på en och samma gång med folk som ska lägga sig i och bedöma hennes val av kille mm.

Överlag ifall nu Frida är singel så är hon ju absolut inte den som har lättast att få en partner även om hon egentligen kunde få vem som helst. Offentlig och otroligt populär bland media och fans, rik, känd, utseendemässigt kan få vem som helst, inte någon stor erfarenhet av dejtande då hon var ihop med Wille i princip hela sin ungdom och början av vuxenlivet och överlag svårt att dejta som en så offentlig och populär person som hon är, skidåkare till yrke där en helt annan vardag jämfört med majoriteten av folk då hon konstant reser för att tävla och fa på läger och får absolut inte inte bli sjuk heller samt kan inte heller leva det där typiska fest-livet eller flyga och flänga livet som de flesta i hennes ålder lever. Sen är hon ju inte som person heller den allra vanligaste jämfört med andra. En otroligt driven och framgångsrik ung tjej med en stark personlighet och vilja som har stora drömmar både som skidåkare samt efter karriären som med hennes hotelldröm och som dessutom med allra största sannolikhet har ADHD (har hintat om det själv i en artikel samt just den typen av person annars också med fort och fel och ganska känslostyrd som antingen glad eller ledsen aldrig något emellan osv) samt har haft flera hälsoproblem genom åren samt nu trauman på grund av stalkern. Så tror inte att hon har lätt att hitta någon som på riktigt connectar med henne eller förstår henne ifall hon nu är singel.
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-05-03 kl. 20:41.
Citera
2025-05-03, 21:11
Medlem
Citat:
Överlag ifall nu Frida är singel så är hon ju absolut inte den som har lättast att få en partner även om hon egentligen kunde få vem som helst. Offentlig och otroligt populär bland media och fans, rik, känd, utseendemässigt kan få vem som helst, inte någon stor erfarenhet av dejtande då hon var ihop med Wille i princip hela sin ungdom och början av vuxenlivet och överlag svårt att dejta som en så offentlig och populär person som hon är, skidåkare till yrke där en helt annan vardag jämfört med majoriteten av folk då hon konstant reser för att tävla och fa på läger och får absolut inte inte bli sjuk heller samt kan inte heller leva det där typiska fest-livet eller flyga och flänga livet som de flesta i hennes ålder lever. Sen är hon ju inte som person heller den allra vanligaste jämfört med andra. En otroligt driven och framgångsrik ung tjej med en stark personlighet och vilja som har stora drömmar både som skidåkare samt efter karriären som med hennes hotelldröm och som dessutom med allra största sannolikhet har ADHD (har hintat om det själv i en artikel samt just den typen av person annars också med fort och fel och ganska känslostyrd som antingen glad eller ledsen aldrig något emellan osv) samt har haft flera hälsoproblem genom åren samt nu trauman på grund av stalkern. Så tror inte att hon har lätt att hitta någon som på riktigt connectar med henne eller förstår henne ifall hon nu är singel.

Hon har hintat om ADHD i många sammanhang så de kan säkert stämma.
Jag tror också de kan va svårt som sagt på den nivån hon är och med det intresset som finns runt henne att hitta någon ny stabil partner under karriären men jag hoppas hon gör de. De känns som något som kanske kan förlänga den, om hon får någon att komma hem till igen.
Citera
2025-05-03, 23:07
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Ni skvallrar och spekulerar mer om kärleksliv än tioåriga flickor på en skolgård.....
Citera
2025-05-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ni skvallrar och spekulerar mer om kärleksliv än tioåriga flickor på en skolgård.....

Brukar man inte snacka skit på Flashback?
Det är inte direkt det mest seriösa forumet utan platsen man letar rykten och skvaller på.
Senast redigerad av Fruktflugor 2025-05-03 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in