2025-06-25, 13:56
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag tror att du blandar ihop din felaktiga uppfattning av vad ett vaccin är och hur det var tänkt att fungera. En vanlig brist bland outbildade i ämnet, men då är det bättre att du frågar istället för att kläcka ur dig felaktigheter.

Med det sagt; Ja, vaccinet fungerade exakt som det var förväntat - det minskade risken för allvarlig sjukdom och död.

Jo, den benämningen på ointelligent patrask som sprider desinformation och lögner har kallats antivaccer betydlig längre än så.

Jag skall översätta för lilla antivaxxar-patrasket:

Mer i ämnet:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5489284/
https://www.bbc.com/news/health-33774181
https://historyofvaccines.org/vaccines-101/misconceptions-about-vaccines/history-anti-vaccination-movements
https://www.theguardian.com/cities/2019/mar/14/are-urban-anti-vaccine-hotspots-putting-children-at-risk

Nej. Ingen har kallats antivaccer för att de väljer att inte vaccinera sig, och ingen SKALL kallas antivaccer för att de inte vill vaccinera sig. Det är ett val man gör själv som ingen annan har att göra med. Om man springer runt och frågar andra om aoch varför man vaccinerat sig eller ej är man en mentalt störd männniska som nehöver professionell hjälp. Har du förresten sett några figurer HÄR som ställer den typen av frågor?

Verkligen. Svinen drar sig inte för någonting, det är helt uppenbart. Raden lögner som antavaxxar-patrasken blivit avslöjade med är svår att glömma. Det är allt från videoproduktioner med påhittade senatsförhör, ihopkokade falska forskningsrapporter och granskningar som falskeligen utförts i andra personers namn. Påhittade meta-analyser och websidor med lögner kryddade med rent kvacksalveri. Och nu kan vi räkna in dig i den gruppen, säger du?

Det är sannerligen ett rejält vidrigt äckel-pack man har att göra med. Brottslingar, faktiskt.
Problemet är du själv, du litar blint på big pharmas lögner oavsett hur många gånger de blir ertappade med fingrarna i syltburken.

Vad är ditt problem med antivaxxar-patrask?
Du förespråkar ju enligt dig ändå inget vaccin?
Citera
2025-06-25, 15:07
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Så du håller med om att det finns allvarliga biverkningar från vaccinet?
Nej, nu är du där IGEN. Att det skall vara så svårt för lilla antivaxxar-patrasket att diskutera i sak. Håll isär sak och person, d.v.s. vad jag tycker eller tror är oväsentligt, det är vad fakta och officiella siffror säger som diskuteras här.
Vad det finns för biverkningar från någon läkemedelsprodukt står på bipacksedeln alternativt kommuniceras via tillståndsgivande myndighet alternativt ansvarig myndighet i respektive land.

Citat:
Hur kommer det sig att något som är säkert orsakar allvarliga biverkningar enligt dig?
Nej, nu är du där IGEN. Att det skall vara så svårt för lilla antivaxxar-patrasket att diskutera i sak. Håll isär sak och person, d.v.s. vad jag tycker eller tror är oväsentligt. Jag har heller inget intresse av att spekulera i vad som orsaker något utan överlåter det åt de forskare och vetenskapsmän som på korrekt vis hanterar saken.

Citat:
Har mRNA-vaccin med lipidnanopartiklar och plasmid-DNA testats för att se om DNA kan integreras i celler?
Om inte, hur vet du att det är omöjligt?
Är allt som är otestat säkert?
Läkemedelsprodukter (inklusive vaccin) testas enligt en riskkalkyl där man väger risk mot bland annat kunskap och tidigare forskning på området. Jag har redogjort för detta i detalj vid flera tilfällen. Läs mina inlägg eller kontakta tillståndsgivande myndighet.

Nej, man vet inte med 100% säkerhet att banan-DNA inte integreras i ditt DNA och att det inte resulterar i att man får böjd kroppsform och gult skinn av att äta bananer, men man har inte genomfört tester av just det eftersom man redan har bra kunskap om de funktioner och processer som styr DNA-integration och vet att den risken är så liten att den inte är värd att ens fundera på.

Citat:
Så du vidtog själv inga smittskyddsåtgärder som att hålla två meters avstånd och ha munskydd eller sprita händerna och arbeta hemifrån?
Nej, nu är du där IGEN. Att det skall vara så oliiidligt svårt för lilla antivaxxar-patrasket att diskutera i sak. Håll isär sak och person, d.v.s. vad jag gör eller gjort oväsentligt, det är vad fakta och officiella siffror säger som diskuteras här.
Citera
2025-06-25, 15:11
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Problemet är du själv, du litar blint på big pharmas lögner oavsett hur många gånger de blir ertappade med fingrarna i syltburken.
Nej, nu är du där IGEN. Att det skall vara så oliiidligt svårt för lilla antivaxxar-patrasket att diskutera i sak. Håll isär sak och person, d.v.s. vad jag gör eller vem jag litar på är oväsentligt, det är vad fakta och officiella siffror säger som diskuteras här.

Mitt tips är att du håller den typen av diskussion i det forum som satts upp för den sakens skull. Jag skall hjälpa dig hitta dit:
(FB) Alternativa teorier om covid-19
Citera
2025-06-25, 15:55
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Nej, nu är du där IGEN. Att det skall vara så oliiidligt svårt för lilla antivaxxar-patrasket att diskutera i sak. Håll isär sak och person, d.v.s. vad jag gör eller vem jag litar på är oväsentligt, det är vad fakta och officiella siffror säger som diskuteras här.

Mitt tips är att du håller den typen av diskussion i det forum som satts upp för den sakens skull. Jag skall hjälpa dig hitta dit:
(FB) Alternativa teorier om covid-19
Hela du verkar rätt oväsentlig.
Du vill verka insatt men kan inte ens svara på vilka biverkningar som vaccinet har.
Idiot.
Citera
2025-06-25, 15:59
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Hela du verkar rätt oväsentlig.
Du vill verka insatt men kan inte ens svara på vilka biverkningar som vaccinet har.
Idiot.
Det här är varken någon frågeservice eller sökmotor. Villken femåring som helst klarar av att surfa from bipackssedeln på ett läkemedel. Det är DÄR biverkningarna för ett läkemedel står angivna. Mer information får du från respektive tillverkare alternativt tillståndsgivande myndighet.
Citera
2025-06-25, 16:16
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Det här är varken någon frågeservice eller sökmotor. Villken femåring som helst klarar av att surfa from bipackssedeln på ett läkemedel. Det är DÄR biverkningarna för ett läkemedel står angivna. Mer information får du från respektive tillverkare alternativt tillståndsgivande myndighet.
Jag omformulerar mig igen.

FINNS DET ENLIGT DIG BIVERKNINGAR FRÅN VACCINET?
ISÅFALL, VILKA?
Citera
2025-06-25, 16:17
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Japan Releases Bombshell Vax vs. Unvax Data on 18 Million People

""A COVID vaccine database covering 18 million citizens has just been released for the first time.

After reviewing the data, a top professor warned: “The more doses you get, the sooner you’re likely to die.”

https://www.vigilantfox.com/p/japan-releases-bombshell-vax-vs-unvax

Det där låter som överdriven oro.
Citera
2025-06-25, 16:26
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det där låter som överdriven oro.
Att man observerat en överdödlighet mellan 90-120 dagar efter injektion?

Vad fan har det med oro att göra?
Citera
2025-06-25, 16:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det fanns vaccinpass, uppmaningar och respektlöshet mot de som inte ville ta vaccin. Hade vaccinet fungerat så hade dessa saker ej behövts.

Ja, man ville ju begränsa smittspridningen. Varför säger du att vaccinet inte fungerade? Jag tycker man ser ett tydligt samband mellan hur sjukhusinläggningarna minskade undan för undan år 2021 i takt att vaccinationsgraden växte.
Citera
2025-06-25, 16:46
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, man ville ju begränsa smittspridningen. Varför säger du att vaccinet inte fungerade? Jag tycker man ser ett tydligt samband mellan hur sjukhusinläggningarna minskade undan för undan år 2021 i takt att vaccinationsgraden växte.
Läkarna kanske tänkte "Äh han är vaccinerad, vi behöver inte lägga in han"?

Läkare är subjekt och föremål för trender.
I början kanske alldeles för många las in?

Dessutom går pandemier i vågor oavsett vaccin eller inte, jag fick t.ex. inte corona på hela 2021, det var för jag hade immunitet från 2020.
2022 fick jag det för andra gången och då var det extremt mild förkylning med feber mindre än 24 timmar, immunförsvaret visste precis hur det skulle ta hand om viruset.

Tänk vad mycket vaccin som slösades bort på folk som redan haft viruset!
Är det OK när det är global vaccinbrist?
Att vaccinera naturligt immuna?
Senast redigerad av Kungenshora 2025-06-25 kl. 16:48.
Citera
2025-06-25, 16:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Precis!

Vissa antivaxare och foliehattar ger ett totalt hjärndött intryck och det spelar ingen roll om man så förklarar det 1000 gånger för dem.

Inga vaccin är hundraprocentiga och alla vaccin kan ge biverkningar.
Det betyder dock inte att de är "värdelösa" eller tom farliga.
Alla vaccin har genomgått tester och så länge nyttan är större än riskerna så kör man.
Det gäller det mesta inom sjukvården. Jag har genomgått frivillig operation där den givna metoden olyckligtvis innebär risker. Cirka 1 på 100 går det inte bra för. Genomför man den inte påverkas dock ens liv rätt negativt. Tyckte ändå oddsen kändes på min sida så jag sa ja när läkarna frågade mig.

Vad gäller covidvaccin är det väl en på 10.000 som får en avvarlig biverkning. Att det ska ställas mot 1 på 100 för covidinfektion spelar ingen roll. Det är alltid vaccinet man är livrädd för. Det är så sjukt irrationellt resonerat av dem.
Citera
2025-06-25, 17:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag omformulerar mig igen.

FINNS DET ENLIGT DIG BIVERKNINGAR FRÅN VACCINET?
ISÅFALL, VILKA?

Det var väldigt vad du hade svårt för detta. Det får man konstatera efter att lilla antivaxxar-patrasket återigen inte klarar av att diskutera i sak. Försök håll isär sak och person, d.v.s. vad jag gör eller vad jag tycker är oväsentligt, det är vad fakta och officiella siffror säger som diskuteras här. Om du har en åsikt får du redogöra för den om du vill, men att du ideligen sitter och förväntar dig att andra skall svara på frågor är minst sagt fräckt och dessutom irrelevant för sakfrågan.

Med det sagt: Bipackssedeln på ett läkemedel anger kända biverkningar från ett läkemedel. Respektive tillverkare alternativt tillståndsgivande myndighet kan ge dig mer information i ärendet. Jag föreslår att du kontaktar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in