2025-06-25, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
Hade jag gissat så lider du av något jobbigt som har med psyket att göra. Vilda anklagelser och löst ihopsatta konspirationsteorier och slutsatser om ingenting är väl inte detsamma som verklighet.

Jag hoppas du inser detta?
Nej, jag ser inte detta. Det här är så väl dokumenterat genom åren och historiskt etablerat att det är nog på sin plats att du lär upp oss andra Du är ute på lika tunn is som att hävda att Estonia-katastrofen aldrig skett.

Sverigedemokraterna skiftade från judehat, till muslimhat, i oktober 2009, från en dag till nästa. Det var ett beslut i parti-toppen att byta hatobjekt. Försök hitta någon form av muslim-motstånd hos SD innan 2009, så får du se hur det går

CounterJihad, som SD-toppen tror på, beskriver islam som en etnisk krigsföring, en "demografisk bomb", som är tänkt så att personer med muslimsk bakgrund ska invandra till andra länder (ibland under förevändningen "flyuktingar"), och där avla fler barn än de inhemska invånarna och således på sikt tränga ut de inhemska invånarna - likt gökungar. En demografisk bomb, som sen gör att det erövrade landet kan ansluta sig till hemlandet Saudi-Arabien.

Detta, är exakt det som Jimmie Åkesson lovade skulle bli hans politiska gärning i Sverige; inte minst i sin deklarationsartikel 2009, men det finns även idag stadgat i Sverigedemokraternas skrivelser och partiprogram. Jomshof, Ekeroth, samt Mattias Karlsson är två till som rentav gått i elden för CounterJihad. Dessa tre utgjorde- och utgör i högsta grad ideologiska ledningen för SD.

Det här är väldigt likt hur Anders Klarström, SDs först partiledare, kom att tro på likandande Jude-konspirationer som Z.O.G. och importerade dessa till SD. De flesta högerextrema partier har såna här inslag i sig, och SD är inget undantag. Varför skulle dom?

SDs partiledning - inklusive Åkesson - blev efter 2009 starka supportrar av CounterJihad som konspirationsteori. Det var en global social rörelse utan fysiskt kontor eller säte, men det skulle Sverigedemokraterna ändra på. Dom sponsrade och satte samman det första CounterJihad seminariet och konferensen i Stockholm 2012. I detta ingick även stökiga demonstrationståg genom Stockholm och flertalet antimuslimska manifestationer. Sverigedemokraterna hade då även bjudit in framstående anti-muslimska talare, som ledaren för English Defence League, och ledaren för SION (Stop izlamization Of Nations), samt Jihad Watch grundare Robert Spencer m.fl.

Att Sverigemokraternas ledning är infiltrerade av en konspirationstro angående islam, kan det inte finnas några nyktra tvivel om. Måhända dålig kännedom om detta. Dom har bara bytt ut en konspirationsteori mot en annan.

Och Åkesson står på scenen och säger "Jag är ledsen att judar kan ha känt sig hotade"?
Give me a break. Hur fan tror han muslimer känner sig idag då, om inte precis likadant? Varför ber han inte om ursäkt för detta? Enda skillnaden är ju vilken religion som får skit på sig ifrån SD, med JÅ som högst medverkande, t.o.m. pådrivande.
Senast redigerad av Robbinist 2025-06-25 kl. 14:34.
Citera
2025-06-25, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Israel mot Palestina är semiter mot araber

Araber är semiter. Judar är européer.
Citera
2025-06-25, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Och Åkesson står på scenen och säger "Jag är ledsen att judar kan ha känt sig hotade"?
Give me a break. Hur fan tror han muslimer känner sig idag då, om inte precis likadant? Varför ber han inte om ursäkt för detta?

För att judar inte är SD:s måltavla. Man har anpassat sig efter konformiteten, rättat in sig i ledet, för att godtas av etablissemanget.

Muslimer är dock SD:s måltavla, för att det är en grupp med värderingar och i så stor numerär att det hotar svensk kultur i dess grundvalar.
Citera
2025-06-25, 14:42
Medlem
sonicguides avatar
Åkesson börjar bli gammal och inser att han snart kommer att behöva vård.
Nästa år kommer han att be alla araber om ursäkt.
Citera
2025-06-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja det är allmänt känt att Jimmie var en av dessa skinnskallar (dock med hår) som ung. Jag tror dock att man kan ångra sig och att be om ursäkt för dumheter man gjort behöver inte vara fel. Tycker dock att det är märkligt att det endast är judarna som får en ursäkt då dessa bulor var hatiska mot alla möjliga folkgrupper, politiker, journalister osv.
Mm han hade hår, och kostym o slips t.o.m. som ung, och gick tillsammans med folk med skinnjackor, nitar och spökiga hårfrisyrer. Det såg jättekonstigt ut, och det var en av anledningarna till att han blev uppmärksammad. Han var liksom "den smarta" av dom, som kunde diskutera retoriskt och inte bara bröla "Sverige åt svenskarna schaaa-lalalalaaa" (vilket hela SDs ledning brölande i live TV-sändning hoppandes av glädje, när SD kom in i riksdagen 2010).

Det bidrog till att han blev en ledargestalt i såna här grupperingar, och det är en utveckling som bara fortsatt i samma anda sen dess. Främsta skillnaden nu är att folk har tagit av sig en del nitjackor och shit och satt på sig dyra kostymer och lärt sig tänka och tala bättre, men Jimmie är fortfarande "den smarta" och deras naturliga ledare.

Förstår hur du menar med att man kan ångra sig. Jag själv menar att så är inte fallet i det här läget. Åkesson har inte den etiska/moraliska ådran i sig. Han fungerar inte så som person, har aldrig gjort. Det finns en avgrunds-vid skillnad mellan vad JÅ känner/tycker personligen, och vad han säger och gör offentligt. Det är en av anledningarna till dom kraftiga sprickorna och osämjorna även inom hans egna familj t.ex.

Det kan även tjäna som förklaring till varför bara judar får en ursäkt, och inte romer, afrikaner, och som du säger alla möjliga avdelningar av samhället som SD gett sig på under åren, på samma sätt och av samma skäl som dom ger sig på muslimer nu.

Det finns ingen substans i Åkessons ursäkt. Det här utspelet JÅ gör, är mer politisk 'damage control', för att mildra effekterna av den vitbok - som dom själva paradoxalt ska ge ut om sig själva - som tvingas måla upp delar av SDs tidigare historik, för att inte vara alltför avvikande ifrån den överväldigande historiska dokumentationen om SD. Dom var tvugna att ta med en del sånt för att inte avvikelserna och utelämnandena ska bli alltför uppenbara, och nu tvingas JÅ föregå boken med att beklaga de mindre smickrande delarna dom valt att ta med (för att dölja allt det som utelämnats).
Senast redigerad av Robbinist 2025-06-25 kl. 14:57.
Citera
2025-06-25, 14:53
Medlem
Citat:
jaja, jag tar inte baited du måste va autist eller något.

Jag skrev precis att det finns en beviljad kritik mot islam och islamering när ens land går sönder.

Efter skrev jag att det finns olika människor i världen, andra blir rabiata och andra inte.

Hat mot muslimer kommer alltid finnas i Sverige från dom som är rabiata med tanke på Islamisering mot Sverige. Det man ska hata i sånna fall är sånna som islamerar samhället, t.ex. dig själv.

Jag skrev just detta också att du kommer ju få det väldigt jobbigt själv i framtiden o hävda dig när folk som är av den rabitata sorten får för sig att rensa ut alla de människor som förstört deras land.

Vare sig du vill eller inte kommer folk alltid hata muslimer i det här landet för det finns olika sorters människor, vissa kan urskilja mellan muslimer och islamister och andra inte.

Det Jomshof och kompani kritiserar är islamisering, men ni vill alltid fultolka det som att man hackar på alla muslimer.

Det är ju även så att ju mer vänstern hackar och försöker skruva upp sin kulturella krigsföring, desto mer kommer SD skruva upp sin retorik bara för att bevisa för er idioter att det inte spelar någon roll om de lägger det på ett eller annat sätt.

Folk kommer ändå fortsätta rösta på dom, för det är tillräckligt många som förstår grundproblemet. Vilket är islamisering, läs: Ej muslimer.

Det är detta SD har byggt sin politik utifrån och man tar stora krafttag mot Islamisering av Sverige just nu, Jomshof retorik kan du glömma den är bara till för idioter som dig för att bevisa att SD inte är rädda för att säga vad dom tycker.
Ja det finns berättigad kritik. Jag är ateist och deltar gärna i den kritiken.
Det finns samtidigt rasism. Det är inte samma sak. Kritik är inte rasism.
Citera
2025-06-25, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ja det finns berättigad kritik. Jag är ateist och deltar gärna i den kritiken.
Det finns samtidigt rasism. Det är inte samma sak. Kritik är inte rasism.

Okej? Men vad hade du tänkt göra åt folk som vill uttrycka sig rasistiskt på nätet? Finns det inte lagar om det redan?
Citera
2025-06-25, 15:00
Avslutad
Citat:
Mm han hade hår, och kostym o slips t.o.m. som ung, och gick tillsammans med folk med skinnjackor, nitar och spökiga hårfrisyrer. Det såg jättekonstigt ut, och det var en av anledningarna till att han blev uppmärksammad. Han var liksom "den smarta" av dom, som kunde diskutera retoriskt och inte bara bröla "Sverige åt svenskarna schaaa-lalalalaaa" (vilket hela SDs ledning brölande i live TV-sändning hoppandes av glädje, när SD kom in i riksdagen 2010).

Det bidrog till att han blev en ledargestalt i såna här grupperingar, och det är en utveckling som bara fortsatt i samma anda sen dess. Främsta skillnaden nu är att folk har tagit av sig en del nitjackor och shit och satt på sig dyra kostymer och lärt sig tänka och tala bättre, men Jimmie är fortfarande "den smarta" och deras naturliga ledare.

Förstår hur du menar med att man kan ångra sig. Jag själv menar att så är inte fallet i det här läget. Åkesson har inte den etiska/moraliska ådran i sig. Han fungerar inte så som person, har aldrig gjort. Det finns en avgrunds-vid skillnad mellan vad JÅ känner/tycker personligen, och vad han säger och gör offentligt. Det är en av anledningarna till dom kraftiga sprickorna och osämjorna även inom hans egna familj t.ex.

Det kan även tjäna som förklaring till varför bara judar får en ursäkt, och inte romer, afrikaner, och som du säger alla möjliga avdelningar av samhället som SD gett sig på under åren, på samma sätt och av samma skäl som dom ger sig på muslimer nu.

Det finns ingen substans i Åkessons ursäkt. Det här utspelet JÅ gör, är mer politisk 'damage control', för att mildra effekterna av den vitbok - som dom själva paradoxalt ska ge ut om sig själva - som tvingas måla upp delar av SDs tidigare historik, för att inte vara alltför avvikande ifrån den överväldigande historiska dokumentationen om SD. Dom var tvugna att ta med en del sånt för att inte avvikelserna och utelämnandena ska bli alltför uppenbara, och nu tvingas JÅ föregå boken med att beklaga de mindre smickrande delarna dom valt att ta med (för att dölja allt det som utelämnats).

Men det är ingen som läser detta, du har hållt på med samma konspirationer nu i månader.
Citera
2025-06-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Islamism är ingen ras.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterJ86
Muslimer är inte en ras, det är en ideologi.. en politik.. faktiskt mer politik är religion.

Hat och hets mot folkgrupper är olagligt och i vardagligt tal kallas hets mot etniska grupper:

rasism.

Det betyder inte att hatet måste riktas mot en "ras" vilket har att göra med att det inte finns några mänskliga raser, men det finns en uppfattning om att det finns raser och det är grunden till rasism.

Låt din lågstadielärare förklara grundläggande svenska ord för dig, jag har inte tid med det.
Citera
2025-06-25, 15:03
Medlem
Citat:
Men det är ingen som läser detta, du har hållt på med samma konspirationer nu i månader.
Ingen som läser detta, säger han som just märkte att jag skrev detta

Sluta läs om du inte är intresserad.
Citera
2025-06-25, 15:04
Avslutad
Citat:
Ingen som läser detta, säger han som just märkte att jag skrev detta

Sluta läs om du inte är intresserad.

lol fast det var det jag inte gjorde
Citera
2025-06-25, 15:05
Medlem
Citat:
Okej? Men vad hade du tänkt göra åt folk som vill uttrycka sig rasistiskt på nätet? Finns det inte lagar om det redan?
Jag ska inte behöva göra något. Som du säger, det finns lagar mot det. Jag har betalat jättemycket i skatt för att någon annan ska lösa det problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in