2025-06-25, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Jimmie själv var med dom, för 30 år sen. Väl belagt och även känt i hans hemstad. Hans lärare i högstadiet och gymnasiet använde uttryck om Jimmie som "en begåvad pojk som hamnat i dåliga sällskap" m.m.

Att han nu står och pudlar, att han ångrar sig för att detta kunde uppfattas som fientligt mot judar, det är samma sak som om Joe Biden skulle avlida, och Donald Trump skulle ställa sig på podiet och hålla ett tal med tårar i ögonen o säga Biden var min stora idol, han var en hederns och rättskaffens man, en landets stöttepelare av kraftigaste mått, en man vars arv kommer bestå och minnas i generationer, som förtjänar allas våra största respekt och vördan osv osv.

Det är samma totala humbug JÅ gör här.

Jimmie själv var med dom.
(Ljug, Jimmie satt ej i toppen.)

En lärares åsikter om att han hamnat i dåligt sällskap kan vara extremt subjektivt
beroende på lärarens egna politiska tillhörighet, t.ex. vänstern.

Ditt sista stycke är nån slags konstig cope mental breakdown för du fattar inte att du kan bli överbevisad i precis vad du än säger.

Att tala med dig är som att känna hjärnan rinna ut genom öronen.
Citera
2025-06-25, 13:25
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvblind
Alla vill inte skära av förhuden????
eller bli peddofil och suga bäbispenis!?
Citera
2025-06-25, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Kan det inte vara politisk taktik?
Att nu be om ursäkt för SD historiska judehat är det lättare att attackera S-V-MP-C nutida judehat.
Klart att det är taktik
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Eftersom du dissar Åkesson här är det då fel att ta avstånd från vad partiet, innan Åkesson gick med, hade som kärnintresse - att hata judar? Att ta avstånd från och gå ner på knä för har ingenting gemensamt.

Jag skulle inte säga att kärnintresset var att hata judar. Det fanns säkert en eller två som hatade judar, men det är 30 år sedan och inget som är relevant idag eller som man behöver be om ursäkt för. Men SD och Åkesson har krypit inför judarna och Israel de senaste 10 åren samtidigt som de sviker sina kärnväljare allt mer.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Jimmie själv var med dom, för 30 år sen. Väl belagt och även känt i hans hemstad. Hans lärare i högstadiet och gymnasiet använde uttryck om Jimmie som "en begåvad pojk som hamnat i dåliga sällskap" m.m.

Att han nu står och pudlar, att han ångrar sig för att detta 'kunde uppfattas som fientligt mot judar' .... det är samma om om Joe Biden skulle avlida, och Donald Trump skulle ställa sig på podiet och hålla ett brandtal med tårar i ögonen o säga Biden var hans stora idol, förebild, mentor, en hederns och rättskaffens man, en landets stöttepelare av kraftigaste mått, en man vars arv kommer bestå och minnas i generationer, som förtjänar allas våra största respekt och vördan osv osv.

Det är samma totala humbug JÅ gör här.

Ja det är allmänt känt att Jimmie var en av dessa skinnskallar (dock med hår) som ung. Jag tror dock att man kan ångra sig och att be om ursäkt för dumheter man gjort behöver inte vara fel. Tycker dock att det är märkligt att det endast är judarna som får en ursäkt då dessa bulor var hatiska mot alla möjliga folkgrupper, politiker, journalister osv.
Citera
2025-06-25, 13:32
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
Hur ska jag veta detta? Det är som att du faktiskt lider av något? Varför är du insnöad på den tanken att en främmande människa ska veta svaret på detta? Det är som att du faktiskt tror att jag är skyldig till något som jag inte är?

Du har för även slängt dig med uttryck som:
Gaslighting
Att jag är stressas
Och att jag "halmgubbar".

Sista uttrycket tyder på låg kvalité hos din personlighet, jag vill inte tala med dessa snorungar
Gaslightning? Nä, du blandar ihop mig med någon annan. Jag beskrev att du halmgubbar eftersom du påstod att jag såg SD som nazister vilket jag inte skrivit. Att jag tror att du stressas är för att du blir aggressiv och inbillar dig att jag anser att du är skyldig till något.

Senast ställde jag frågan hur du ser på den här saken. Det kan väl knappast någon än du besvara, eller hur?

Jag försöker igen:
Du beskrev själv att det var bra att Jimpa bad om ursäkt till judarna eftersom SD hade uppfattats hotfulla och skrämmande för judar. Och som du vet finns det muslimer som känner likadant. Är du konsekvent och anser att Jimpa därför borde be muslimer om ursäkt? Eller tycker du att det är skillnad på religion och religion?

Så, ta några djupa andetag nu och inse att jag bara ställer några enkla frågor om hur du ser på saken.
Citera
2025-06-25, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är jättebra att du bekräftar att ni sverigedemokrater kommer att fortsätta med den ohämmade rasismen mot muslimer, du gör hela min poäng åt mig.

jaja, jag tar inte baited du måste va autist eller något.

Jag skrev precis att det finns en beviljad kritik mot islam och islamering när ens land går sönder.

Efter skrev jag att det finns olika människor i världen, andra blir rabiata och andra inte.

Hat mot muslimer kommer alltid finnas i Sverige från dom som är rabiata med tanke på Islamisering mot Sverige. Det man ska hata i sånna fall är sånna som islamerar samhället, t.ex. dig själv.

Jag skrev just detta också att du kommer ju få det väldigt jobbigt själv i framtiden o hävda dig när folk som är av den rabitata sorten får för sig att rensa ut alla de människor som förstört deras land.

Vare sig du vill eller inte kommer folk alltid hata muslimer i det här landet för det finns olika sorters människor, vissa kan urskilja mellan muslimer och islamister och andra inte.

Det Jomshof och kompani kritiserar är islamisering, men ni vill alltid fultolka det som att man hackar på alla muslimer.

Det är ju även så att ju mer vänstern hackar och försöker skruva upp sin kulturella krigsföring, desto mer kommer SD skruva upp sin retorik bara för att bevisa för er idioter att det inte spelar någon roll om de lägger det på ett eller annat sätt.

Folk kommer ändå fortsätta rösta på dom, för det är tillräckligt många som förstår grundproblemet. Vilket är islamisering, läs: Ej muslimer.

Det är detta SD har byggt sin politik utifrån och man tar stora krafttag mot Islamisering av Sverige just nu, Jomshof retorik kan du glömma den är bara till för idioter som dig för att bevisa att SD inte är rädda för att säga vad dom tycker.
Senast redigerad av Mupp18 2025-06-25 kl. 13:40.
Citera
2025-06-25, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Gaslightning? Nä, du blandar ihop mig med någon annan. Jag beskrev att du halmgubbar eftersom du påstod att jag såg SD som nazister vilket jag inte skrivit. Att jag tror att du stressas är för att du blir aggressiv och inbillar dig att jag anser att du är skyldig till något.

Senast ställde jag frågan hur du ser på den här saken. Det kan väl knappast någon än du besvara, eller hur?

Jag försöker igen:
Du beskrev själv att det var bra att Jimpa bad om ursäkt till judarna eftersom SD hade uppfattats hotfulla och skrämmande för judar. Och som du vet finns det muslimer som känner likadant. Är du konsekvent och anser att Jimpa därför borde be muslimer om ursäkt? Eller tycker du att det är skillnad på religion och religion?

Så, ta några djupa andetag nu och inse att jag bara ställer några enkla frågor om hur du ser på saken.

Håll käft nu ska jag äta en korv med bröd det är så jävla gott.
Citera
2025-06-25, 13:36
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Tycker du det var ett relevant exempel?

Det skedde på DDR:s inrådan för de ville straffa dissidenter.

Vi pratar blattar här.
Dissidenterna fick alltid asyl och det rörde sig om männoskosmuggling.

Det relevanta är att SD aldrig nånsin fått 4% med den invandring som fanns innan EU.
Citera
2025-06-25, 13:39
Medlem
Citat:
Hur tänker du?

Jag vet redan hur du tänker, "SD är nazister" tänker du.

För att de har så mycket grejer som är emot islam.

Nej, de dom kritiserar är islamering, inte islam i sig.

Jag skiter i vad du ber till för gud, jag ser sekulariserade muslimer som alla andra. De som har en konservativ tro av Islam är väl upp till dom, jag håller inte med om i många värderingar. Men så länge de inte försöker islamera övriga världen så är det fine.

Det är ju inte kul hur de behandlar kvinnor dock.
Men hur fan får du ens ihop att man kritiserar islamisering men inte islam? Samma som att vara emot kvinnlighet, men för kvinnor.

SD kritiserar islam i sig, i allra högsta grad. Det är kittet som håller ihop hela den stökiga partiledningen, om du inte märkt det. SD har bara bytt ut religion att hata på, från judendom till islam, men i övrigt så är partiet i grunden detsamma som när dom gick runt och hatade på judar, och Jimmie själv gick i dessa led.

Deras tro på den judiska Z.O.G. konspirationsteorin är bara utbytt mot CounterJihad konspirationsteorin. Båda är samma teori, att en viss religion inte är en religion, utan är en ytlig mask som döljer en bakomliggande politisk agenda för att ta över världen och förslava alla 'icke-troende'.

Detta var vad SD trodde förut, när Jimmie engagerade sig i partiet, liksom partiets företrädare trodde, och dessas företrädare före dom, ända tillbaka till början av 1900-talet. Och det är vad Jimmie själv uttryckligen skriver att han tror numera också, bara att han bytt ut 'den förrädiska religionen' mot en annan religion istället. Och han har sett till att alla SDare som numera skriver illa om judar blir utesluten. Så var det inte före 2009. Då fanns det medlemmar som skrev illa om andra religioner eller folkslag - inklusive islam - som blev uteslutna för det istället.
Citera
2025-06-25, 13:41
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är jättebra att du bekräftar att ni sverigedemokrater kommer att fortsätta med den ohämmade rasismen mot muslimer, du gör hela min poäng åt mig.
Islamism är ingen ras.
Citera
2025-06-25, 13:43
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Håll käft nu ska jag äta en korv med bröd det är så jävla gott.
Jag gillar också korv och tror att jag följer dig och steker upp några stycken.
Sen kan du besvara min fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in