2025-06-18, 22:31
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Hon sitter ju redan i riksdagen. Hon skulle kunna påverka mycket mer om hon bara tog det lite lugnare.

Hennes avhopp var ett stort misstag. Och det vet hon.

Mycket möjligt. Samtidigt kan jag förstå henne. Hon har kunskap och erfarenhet i fältet. Hon vet att det är lögner som sprids och hon kan slå hål på dem. Hon fick flest eller näst flest personkryss i Riksdagen. Skulle hon hålla käften och ställa in sig i ledet och börja rapa pk-floskler som hon vet är lögner "bara för att...", nej hon har nog mer integritet än så. Dessutom ville man flytta henne från hennes specialområde till något nonsens hon varken kunde eller var intresserad av.

Lyssnade precis på hennes presskonferens om Sverige Först. När hon kom till invandringen/migrationen och sa att den måste stoppas men att de som är här inte ska skickas hem igen utan man ska lägga resurser på att hjälpa dem att komma i arbete och komma in i samhället så stängde jag av. Elsa må behärska klimat/miljöfrågan men hennes parti är iskallt för mig efter hennes attityd till massinvandringen.

Elsa, om du läser det här - om vi inte skickar hem +3 miljoner invandrare i första, andra och tredje generationen så spelar ingenting någon roll ändå. Det är inte bara kriminella och bidragstagare som ska skickas hem utan i princip alla som kommit hit sedan 1990 eller 1980 måste skickas hem. Vi kan göra UNDANTAG från detta om det är INDIVIDER som är hederliga, laglydiga, alltid gjort rätt för sig och är assimilerade i kultur, traditioner, språk, värderingar osv osv. Är man inte det så får man resa tillbaka till sitt hemland. Det gäller utom-européer bortsett från västerlänningar och möjligtvis japaner etc. Européer och övriga västerlänningar kan få stanna enbart om de är assimilerade samhällsbyggare.
Citera
2025-06-19, 18:16
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Mycket möjligt. Samtidigt kan jag förstå henne. Hon har kunskap och erfarenhet i fältet. Hon vet att det är lögner som sprids och hon kan slå hål på dem. Hon fick flest eller näst flest personkryss i Riksdagen. Skulle hon hålla käften och ställa in sig i ledet och börja rapa pk-floskler som hon vet är lögner "bara för att...", nej hon har nog mer integritet än så. Dessutom ville man flytta henne från hennes specialområde till något nonsens hon varken kunde eller var intresserad av.

Lyssnade precis på hennes presskonferens om Sverige Först. När hon kom till invandringen/migrationen och sa att den måste stoppas men att de som är här inte ska skickas hem igen utan man ska lägga resurser på att hjälpa dem att komma i arbete och komma in i samhället så stängde jag av. Elsa må behärska klimat/miljöfrågan men hennes parti är iskallt för mig efter hennes attityd till massinvandringen.

Elsa, om du läser det här - om vi inte skickar hem +3 miljoner invandrare i första, andra och tredje generationen så spelar ingenting någon roll ändå. Det är inte bara kriminella och bidragstagare som ska skickas hem utan i princip alla som kommit hit sedan 1990 eller 1980 måste skickas hem. Vi kan göra UNDANTAG från detta om det är INDIVIDER som är hederliga, laglydiga, alltid gjort rätt för sig och är assimilerade i kultur, traditioner, språk, värderingar osv osv. Är man inte det så får man resa tillbaka till sitt hemland. Det gäller utom-européer bortsett från västerlänningar och möjligtvis japaner etc. Européer och övriga västerlänningar kan få stanna enbart om de är assimilerade samhällsbyggare.

Ja, det är därför jag röstar på SD för jag tycker återvandring är viktigt. Elsa är bra, men hon borde ha stannat i SD.
Citera
2025-06-21, 14:37
Medlem
Förslag och uppmaning till Sverige Först.
Ta ställning i cannabisfrågan!

Jag vill att Sverige Först tydligt tar ställning i en av vår tids viktigaste och mest angelägna frågor, den systemhotande brottslighet som skapas och vidmakthålls genom kriminaliseringen av cannabis. Det är hög tid att partiet vågar ta ett helhetsgrepp på detta ämne som så många svenskar undrar över men som få politiker vågar prata öppet om på grund av det stigma som omgärdar frågan.

Kriminaliseringen av cannabis är inte bara en fråga om lag och ordning utan är en av de främsta orsakerna till gängbildning och organiserad brottslighet i Sverige. Genom att göra cannabis olagligt skapas en svart marknad där människor, ofta från redan utsatta områden, tvingas in i kriminella miljöer. Dessa individer är inte brottslingar i grunden utan offer för en lagstiftning som i praktiken kriminaliserar naturliga beteenden och därmed säkerställer en ständig återväxt av kriminalitet.

I andra länder där cannabis är lagligt, avkriminaliserat eller reglerat betraktas personer som handlar med cannabis som företagare, inte kriminella. I Sverige märks människor redan vid första kontakt med cannabis som brottslingar, vilket försvårar möjligheterna till jobb och ett normalt liv. För många cannabisbrukare är det uppenbart att cannabis inte är en farlig eller samhällsskadlig verksamhet i sig, vilket gör lagstiftningen ologisk och hycklande. Detta leder till en djup misstro mot samhällets institutioner och rättssystem och underminerar respekten för lag, ordning och polismakt.

Denna kriminalisering bidrar direkt till gängbildning. När unga människor redan är stämplade som brottslingar och marginaliserade blir steget till att ingå i gäng och ägna sig åt tyngre kriminalitet mycket kortare. Istället för att minska brottsligheten byggs ett system där återväxten i kriminella miljöer garanteras.

Om Sverige Först vill bryta den onda cirkeln och minska gängkriminaliteten krävs det att partiet tydligt tar ställning för att avkriminalisera och reglera cannabis. Genom att göra detta kan grogrunden för organiserad brottslighet tas bort och nya möjligheter till social integration och trygghet skapas.

Jag kräver ett tydligt svar från Sverige Först i denna fråga. Var står partiet när det gäller att ta itu med cannabisens roll i den systemhotande brottsligheten och gängbildningen? Det är dags att våga ta i denna fråga, för Sveriges bästa, för tryggheten i våra förorter och för att ge människor en chans till ett liv utanför kriminalitetens skugga. Jag ser fram emot en ärlig och öppen diskussion samt ett konkret besked från er sida.
Senast redigerad av The-Servant 2025-06-21 kl. 14:54.
Citera
2025-06-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Problemet med alla nya partier är huruvida de "äger" en fråga som folk i gemen är bekymrade över och vill engagera sig i. Sedan om de är likt alla efterblivna vänsterpartier som slåss mot varandra bara för att de inte är överens huruvida de ska vara full communist eller bara halvt efterblivna så blir det inte många röster att generera.

Vad för frågor har Sverige först att sätta på pränt som inte SD eller Afs redan har? Det enklaste vore väl att driva sagda frågor inom sagda två partier, men nackdelen är väl alltid om partiet i fråga är mer av en en-persons-parti som driver sina personliga frågor bara för att höja sig själv till skyarna för att hitta en framtid personligt/politiskt/ekonomiskt när tiden som vilde går mot sitt slut.

* Frihet, grundlagsskyddade rättigheter som försvinner.
* Cannabis.
* Överförmynderi.
* Borttagning av försvårande regleringar för att driva företag.
* Hur mycket man ska tillåtas tjäna utan att betala skatt, till exempel på lösöre, har man fått tjäna 50 000 kronor sedan typ 80-talet. Känns den summan fortfarande rimlig idag? Staten tycker tydligen det i alla fall.
* Utökade rättigheter gentemot staten, likt amerikanska konstitutionen, behövs för att skydda individens frihet.
* Ut ur EU, ut ur Nato, ut ur WHO, ut ur FN.
Det finns hur mycket som helst som ingen som nämns driver på ett bra sätt.
Citera
2025-06-25, 00:56
Medlem
MrPerfect72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Att följa proryska krigshetsare gör inte dig till fredsvän, snarare tvärtom. Om Widding är prorysk, så bör både du och hon deporteras till Ryssland där ni hör hemma. Du går full OT nu. Tramsa runt i tråden om alternativa nyheter om Rysslandstråden istället. Där kan ni galningar sprida era lögner hur bäst ni vill.

De amerikaner med högre moral, som du kallar "proryska", är inte krigshetsare, men äkta fredsvänner. Du kan faktiskt få fred om du är pro/för dina grannar. 1+1=2. Win-win. Tror att både jag och Widding är pro/för alla våra grannländer.

Vi är båda emot skatteindrivning i syfte att berika det militärindustriella komplexet och vi är emot att riskera kärnvapenkrig. Hon är höger och jag är vänster, men i detta är vi helt eniga.

Tror att jag och Widding, vid en balanserad debatt, mellan krigshetsare och fredsvänner, får med oss lejonparten av svenska folket för objektivitet i media och för fred, vilket är det mentalt friska, om vi nu skall bedöma galningar, Eoppoyz.
Citera
2025-06-25, 01:25
Medlem
MrPerfect72s avatar
Citat:
Problemet med alla nya partier är huruvida de "äger" en fråga som folk i gemen är bekymrade över och vill engagera sig i. Sedan om de är likt alla efterblivna vänsterpartier som slåss mot varandra bara för att de inte är överens huruvida de ska vara full communist eller bara halvt efterblivna så blir det inte många röster att generera.
Touché! Bra argumentation. Efter samtal med kommunisterna, samt den halvt efterblivna vänstern, och den helt nädtsn efterblivna högern, utom Widding, så börjar jag fundera på om svenska ledare arbetar åt främmande makt, kanske indirekt via "operativa kommunikationsförbandet"?

Särskilt misstänksam blir jag när de försöker locka ut mig på Zuckerboken och Zoom, eller fortfarande använder Fultuben eller Windows och sånt satans skräp. Något står inte rätt till i hjärnkontoret på dem! Varför Widding gör det är ett mysterium....

Samtidigt så är den svenska godtrogna naiviteten genomgående precis överallt. Har det lönat sig genetiskt att vara byfåne i Sverige? Byfånarna fick kanske aldrig åka på rövarstråt med vikingarna och de fick kanske inte vara med Karolinerna heller? De fattar inte ens att de bör valsamverka mot 4%-spärren, men tydligen fattar de hur man knullar och avlar fram barn...

Citat:
Vad för frågor har Sverige först att sätta på pränt som inte SD eller Afs redan har? Det enklaste vore väl att driva sagda frågor inom sagda två partier, men nackdelen är väl alltid om partiet i fråga är mer av en en-persons-parti som driver sina personliga frågor bara för att höja sig själv till skyarna för att hitta en framtid personligt/politiskt/ekonomiskt när tiden som vilde går mot sitt slut.

Widding har tagit upp Covid-19-massmordet, medan SD och AfS är medbrottslingar, i min mening. SD och AfS kan påstå vad de vill nu, men kommer aldrig få någon trovärdighet igen, lika lite som de andra partierna som utförde dådet.
Citera
2025-06-26, 00:02
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPerfect72
De amerikaner med högre moral, som du kallar "proryska", är inte krigshetsare, men äkta fredsvänner. Du kan faktiskt få fred om du är pro/för dina grannar. 1+1=2. Win-win. Tror att både jag och Widding är pro/för alla våra grannländer.

Vi är båda emot skatteindrivning i syfte att berika det militärindustriella komplexet och vi är emot att riskera kärnvapenkrig. Hon är höger och jag är vänster, men i detta är vi helt eniga.

Tror att jag och Widding, vid en balanserad debatt, mellan krigshetsare och fredsvänner, får med oss lejonparten av svenska folket för objektivitet i media och för fred, vilket är det mentalt friska, om vi nu skall bedöma galningar, Eoppoyz.

Att försvara Rysslands angrepp mot Ukraina är att vara krigshetsare. Är man för fred, så är man för Ukrainas försvar mot Ryssland.

Nästan alla svenskar är för Ukraina.

https://sweden.representation.ec.eur...na%20(91%20%25).
Citera
2025-06-27, 21:13
Medlem
Ju mer jag tänker på det, desto mer stärks jag i min tidigare slutsats att Elsa Widdings skapelse på sätt och vis mer har karaktären av think-tank än ett typiskt politiskt parti. Eller i alla fall att hennes prioriteringar ledde fram till detta resultat. Att Widdings parti Sverige Först inte tog avstånd från tokspenderandet på försvaret, som ny tycks bli 5 % av BNP i linje med de nya NATO-målen, utan i stället verkade finna sig i den nivån stämmer inte med hur högerpolitiker i Schweiz och libertarianer i USA brukar resonera. De inser att de som kan betala skatt även får betala för försvaret, precis som för bidrag till låginkomsttagare och nollinkomsttagare. Tydligen verkar t o m Kasselstrand inse detta problem trots att han är med i Hemvärnet (eller i alla fall var det fram till häromåret):

Kasselstrand: Upprustningen ett ”slugt” bedrägeri
SwebbTV, 27 juni, 2025

https://nyheter.swebbtv.se/kasslestr...ugt-bedrageri/

AfS-ledaren: ”Rutte är en förrädare mot Europa”
Nya Dagbladet, 2025-06-27

https://nyadagbladet.se/inrikes/afs-...re-mot-europa/

Eftersom alla riksdagens 8 partier, inklusive (v) och (mp), nu sluter upp bakom 5 %-målet så borde det finnas en nisch för ett parti som vill göra som Spanien (och bara betala 2,1 % av BNP vilket övriga NATO-länder sagt att de inte kommer tvinga Spanien att göra) eller Polen som sagt att 5 %-nivån bara är en gentlemen´s agreement (alltså något man kan bryta mot som det tidigare 2 %-målet). Det viktiga för väljarna torde inte vara om man är med i NATO eller inte. Norge och Danmark har ju varit med i NATO i mer än 75 år, alltså kan väl inte NATO-medlemskap vara så farligt torde de flesta väljare resonera. Men konfronteras man med det faktum att en femdubbling av försvarsutgifterna (jämfört med för något år sedan) obevekligen måste leda till högre skatter och/eller sänkta bidrag förr eller senare så har man väl något folk kan reagera mot (om detta sätts på deras agenda). I och för sig har Tidö-partierna sagt att man skall låna upp pengarna (vilket iofs ger högre skatter/lägre bidrag etc längre fram i tiden). Men Magdalena Andersson har ju sagt att hon vill se skattehöjningar direkt för att bekosta den nya 5 %-nivån. Och lånar man upp motsvarande 3 % av BNP så lär ju statsskulden skjuta iväg rätt snabbt. På 10 år blir det 30 % av BNP. Det här får mig osökt att tänka på ett annat osökt, bakomliggande motiv för regeringen att gå med på 5 %-nivån och dessutom ivrigt, självmant höja försvarsutgifterna så snabbt som möjligt till skillnad från Spanien och Polen. Och det är att man vill förbereda för en sammanslagning av de olika EU-ländernas statsbudgetar. Att man inte gjort detta hittills har sannolikt berott på att detta skulle vara svårsmält för väljarna i EU-länder med en relativt låg statlig skuldsättning. De skulle då få göra en direkt överföring vid en sammanslagning till övriga länder. Ser Tidö-partierna till att snabbt höja statsskulden blir det mindre svårsmält för väljarna att slå ihop statsbudgetarna med länder som Grekland och Italien som är kända för sina höga statsskulder. Kanske är det också mot bakgrund av ovanstående vi skall se det nyligen tagna tyska beslutet att ändra i författningen och plocka bort spärren för hur höga budgetunderskotten skall vara.

---------------

Byter ämne litet. Skulle vilja prata om en annan möjlig väljarnisch. Eller kanske snarare ett drag som skulle kunna bidra till att sänka risknivån litet för den framtida krympande minoritet i Sverige som bara kommer att vara av "svensk" eller nordeuropeisk härstamning. Jag tror att det innebär framtida risker för denna grupp om denna grupp kommer att förknippas med Åkessons och SD:s ställningstaganden när det gäller svälten i Gaza, se:

IDF-soldater: Vi mejar systematiskt ner civila som hämtar mat
Fria Tider, 27 juni 2025 kl 16.01

https://www.friatider.se/idf-soldate...som-hamtar-mat

Åkesson vill se fortsatta bombningar av Iran
Nya Dagbladet, 2025-06-27

https://nyadagbladet.se/inrikes/akes...ingar-av-iran/

"Även vad gäller det pågående folkmordet i Gaza ger Åkesson sitt stöd till Netanyahu och Israels agerande, och han hävdar att den israeliska regimen agerar på ett sätt som är direkt nödvändigt och ”gör det man behöver göra”.

– Sedan ska man såklart göra det inom de ramar som folkrätten sätter upp. Israel är inte perfekt, man har säkert gjort fel i olika sammanhang, men på det hela taget så är det ju en rätt att försvara sig som är helt rimlig, säger han och fortsätter:

– Man försvarar sig i ett krig mot inte en stat utan mot en terrororganisation som inte har några internationella krigslagar att följa."

Jag tror det skulle vara en fördel för framtiden om det fanns svenne-vänliga partier som under tiden som svält-strategin i Gazas pågick tog ställning mot detta. Även om de skulle vara väldigt små vid det tillfälle när svältstrategin implementerades så skulle de ju senare kunna hävda att man har ryggen fri om invandrarna - påhejade av samma medieägare som idag - säger att "nu är det payback-time". Jag gissar att AfS inte godkänner svält-strategin. Men det hjälper ju inte eftersom AfS vill sparka ut flera hundra tusen pers med svenskt medborgarskap, vilket ju är ett minst lika bra "payback-time"-argument. Så om Elsa Widdings parti kunde säga att man vill att FN skall få återuppta matleveranserna till Gaza så tror jag att detta skulle kunna vara en bra framtida "livförsäkring" för svennarna. Speciellt om partiet lyckas få några procent av rösterna vilket kanske är knepigt om man står ekonomiskt till höger om moderaterna - väljarunderlaget blir ju relativt litet, de flesta väljarna finns ju i det politiska mittfältet. Så det som skulle behövas som "livförsäkring" för svennarna är väl något typ ett nytt "sosseparti" som är mot invandring men tar avstånd ifrån svältkampanjen i Gaza och att man skjuter ner folk som skall hämta mat (runt 500 pers hittills under några veckor). Då skulle svennarna i framtiden kunna peka på ett svenne-vänligt parti som tog ställning mot svälten medan tid ännu var. En annan fördel med ett nytt, invandringskritiskt "sosseparti" skulle vara att man då skulle kunna ta röster från sossarna och därmed kanske kunna hindra en höjning kapital- och marginalskatter och tvångsblandning i skolor och bostadsområden. I alla fall om vi tänker oss ett invandringskritiskt "högersosse"-parti som vill hålla nere försvarsutgifterna ā la Spanien och Polen för att slippa höja skatterna som Magdalena Andersson vill. Elsa Widdings parti kommer inte att kunna ta några röster från sossarna. Därför minskar inte hennes parti sannolikheten för att sossarna och miljöpartiet vinner nästa val. Inte heller kommer de andra högerpartierna Medborgerlig Samling och AfS minska sannolikheten för en ny (s) + (mp)-regering. Med en socialdemokratisk minoritetsregering som skulle tvingas förlita sig på hoppande minoriteter så skulle nog en del dumheter kunna undvikas. Hade SD släppt fram en socialdemokratisk minoritetsregering utan (mp) efter valet 2018 så hade vi nog sluppit att man lagt ner en massa kärnkraftsreaktorer.

Om Elsa Widding skall göra ett försök att plocka röster med sitt parti tror jag att det mest realistiska är att göra som Medborgerlig Samling och försöka plocka några kommunala mandat. Och här tror jag främst på att försöka plocka röster i välbärgade kommuner/bostadsområden. Speciellt om det finns vindkraftverk i närheten eller om det kan befaras att sådana kommer att byggas där.
Citera
2025-06-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Ju mer jag tänker på det, desto mer stärks jag i min tidigare slutsats att Elsa Widdings skapelse på sätt och vis mer har karaktären av think-tank än ett typiskt politiskt parti.
Ja. Låt det stanna vid det.
Citera
2025-06-27, 23:06
Medlem
MrPerfect72s avatar
Citat:
Ju mer jag tänker på det, desto mer stärks jag i min tidigare slutsats att Elsa Widdings skapelse på sätt och vis mer har karaktären av think-tank än ett typiskt politiskt parti. Eller i alla fall att hennes prioriteringar ledde fram till detta resultat.
Det är hedervärt av Widding att börja tänka och söka sanningen. Det enda misstaget man kan göra på vägen mot upplysning är att inte gå hela vägen, med logik och känsla. Det är svårt i början, ofta med svår kognitiv dissonans, rädsla och skam, men det blir lättare och lättare med övning.

Citat:
Att Widdings parti Sverige Först inte tog avstånd från tokspenderandet på försvaret, som ny tycks bli 5 % av BNP i linje med de nya NATO-målen, utan i stället verkade finna sig i den nivån stämmer inte med hur högerpolitiker i Schweiz och libertarianer i USA brukar resonera. De inser att de som kan betala skatt även får betala för försvaret, precis som för bidrag till låginkomsttagare och nollinkomsttagare. Tydligen verkar t o m Kasselstrand inse detta problem trots att han är med i Hemvärnet (eller i alla fall var det fram till häromåret):
Nåväl. Med reell arbetslöshet på ca 25% så är det väl de studerande, arbetslösa, sjukskrivna och pensonärerna som kommer få "skärpa sig" och avstå bidrag, så att Wallenbergsfären och andra krösusar får statsbidraget genom produktionen av vapen, kan man tänka... Misstänker att AfS är en av Wallenberg-högerns alla avledningsmanövrar.

Citat:
[b]
Kasselstrand: Upprustningen ett ”slugt” bedrägeri
AfS-ledaren: ”Rutte är en förrädare mot Europa”
Visst, men vad kommer Kasselstrand säga om han skulle komma in vid köttgrytorna? Har han god karaktär? Har ännu inte mött någon ur högern med god karaktär, förutom kanske Widding.

Fullt rimlig konspirationsteori om skuldsättningen. Ett landsförräderi, förutom det faktum att alla som röstar på partier positiva till EU-medlemskapet är medskyldiga, vilket är en överväldigande majoritet av efterblivna väljare.

Citat:
Byter ämne litet. Skulle vilja prata om en annan möjlig väljarnisch. Eller kanske snarare ett drag som skulle kunna bidra till att sänka risknivån litet för den framtida krympande minoritet i Sverige som bara kommer att vara av "svensk" eller nordeuropeisk härstamning. Jag tror att det innebär framtida risker för denna grupp om denna grupp kommer att förknippas med Åkessons och SD:s ställningstaganden när det gäller svälten i Gaza, se:

[b]IDF-soldater: Vi mejar systematiskt ner civila som hämtar mat

[b]Åkesson vill se fortsatta bombningar av Iran

"Även vad gäller det pågående folkmordet i Gaza ger Åkesson sitt stöd till Netanyahu och Israels agerande, och han hävdar att den israeliska regimen agerar på ett sätt som är direkt nödvändigt och ”gör det man behöver göra”.

– Sedan ska man såklart göra det inom de ramar som folkrätten sätter upp. Israel är inte perfekt, man har säkert gjort fel i olika sammanhang, men på det hela taget så är det ju en rätt att försvara sig som är helt rimlig, säger han och fortsätter:

– Man försvarar sig i ett krig mot inte en stat utan mot en terrororganisation som inte har några internationella krigslagar att följa."

Jag tror det skulle vara en fördel för framtiden om det fanns svenne-vänliga partier som under tiden som svält-strategin i Gazas pågick tog ställning mot detta. Även om de skulle vara väldigt små vid det tillfälle när svältstrategin implementerades så skulle de ju senare kunna hävda att man har ryggen fri om invandrarna - påhejade av samma medieägare som idag - säger att "nu är det payback-time".
Du behöver inte varas orolig om du gör det enda rätta, d.v.s. arbetar för fred och demonstrerar för barnen i Gaza! Men gör det inte i rädsla! Döden behöver du inte frukta! Var istället rädd för ett evigt helvete!

Citat:
Jag gissar att AfS inte godkänner svält-strategin. Men det hjälper ju inte eftersom AfS vill sparka ut flera hundra tusen pers med svenskt medborgarskap, vilket ju är ett minst lika bra "payback-time"-argument.
Det är så idiotiskt att man blir mörkrädd. Bombliberalism mot deras länder åt Usrael, öppna gränserna på vid gavel, bjud in de som lever i sönderbombad misär, höj arbetslösheten så de inte får jobb, klaga på kriminaliteten som arbetslösheten skapar och börja kasta ut de som stadgat sig i Sverige, invänta kravaller, inbördeskrig, MEN tala INTE om att dela på jobben och inkomsterna med varann rättvist, eller att bojkotta krigsförbrytarna!

Citat:
"Så om Elsa Widdings parti kunde säga att man vill att FN skall få återuppta matleveranserna till Gaza så tror jag att detta skulle kunna vara en bra framtida "livförsäkring" för svennarna."
Tror inte hon är emot att följa både förnuft och känsla. Tror dessutom att de som är i störst fara är "satans synagoga" som stödjer genocidet inuti högern. De är ju uppenbara medbrottslingar. De som inte fördömer genocidet i SD och i högern kan vara mycket illa ute i framtida Nürnbergrättegång, eller folkdomstol, tror jag. Jag har inte alltid rätt, men ofta.

Citat:
"Speciellt om partiet lyckas få några procent av rösterna vilket kanske är knepigt om man står ekonomiskt till höger om moderaterna - väljarunderlaget blir ju relativt litet, de flesta väljarna finns ju i det politiska mittfältet. Så det som skulle behövas som "livförsäkring" för svennarna är väl något typ ett nytt "sosseparti" som är mot invandring men tar avstånd ifrån svältkampanjen i Gaza och att man skjuter ner folk som skall hämta mat (runt 500 pers hittills under några veckor). Då skulle svennarna i framtiden kunna peka på ett svenne-vänligt parti som tog ställning mot svälten medan tid ännu var.
Sossarna brukade vara ett svennevänligt parti, ungefär fram till mordet på Olof Palme. Sedan dess lever vi under en statskupp, som jag ser det. Vi ställde oss emot USA:a bombningar av Hanoi. Palme jämförde det med andra satans massmord på civila. Likväl ville Palme inte massimportera vietnameser från misären som USA hade skapat. Efter mordet har sossarna blivit ett uselt EU/NATO-parti, tyvärr. Hur kan de få tillbaka trovärdigheten? Då måste de lyda en riktig äkta sosse, som mig, men en riktig äkta sosse skulle ju aldrig gå med i den där farsen till antisocialistisk, icke-demokrati, som skiter i arbetarna och de arbetslösa. Det är alldeles för magstarkt för mig, särskilt när de alla krigshetsar i kör mot Ryssland åt Wallenbergsfären och ukronazi, som arbetar åt CIA för att destabilisera Ryssland av geopolitiska skäl.

Citat:
En annan fördel med ett nytt, invandringskritiskt "sosseparti" skulle vara att man då skulle kunna ta röster från sossarna och därmed kanske kunna hindra en höjning kapital- och marginalskatter och tvångsblandning i skolor och bostadsområden. I alla fall om vi tänker oss ett invandringskritiskt "högersosse"-parti som vill hålla nere försvarsutgifterna ā la Spanien och Polen för att slippa höja skatterna som Magdalena Andersson vill.
Intressant att se på när girigheten tänker högt. Girighet är en dödssynd.

Citat:
Elsa Widdings parti kommer inte att kunna ta några röster från sossarna. Därför minskar inte hennes parti sannolikheten för att sossarna och miljöpartiet vinner nästa val. Inte heller kommer de andra högerpartierna Medborgerlig Samling och AfS minska sannolikheten för en ny (s) + (mp)-regering.
Sant. Det beror dels på 4%-spärren och dels på den korkade samarbetsoförmågan hos små partier att valsamverka brett.

Citat:
Med en socialdemokratisk minoritetsregering som skulle tvingas förlita sig på hoppande minoriteter så skulle nog en del dumheter kunna undvikas. Hade SD släppt fram en socialdemokratisk minoritetsregering utan (mp) efter valet 2018 så hade vi nog sluppit att man lagt ner en massa kärnkraftsreaktorer.
Intressant tanke, men du kommer liksom ändå få inkompetens vid rodret igen, i en massa andra viktiga frågor.

Citat:
Om Elsa Widding skall göra ett försök att plocka röster med sitt parti tror jag att det mest realistiska är att göra som Medborgerlig Samling och försöka plocka några kommunala mandat. Och här tror jag främst på att försöka plocka röster i välbärgade kommuner/bostadsområden. Speciellt om det finns vindkraftverk i närheten eller om det kan befaras att sådana kommer att byggas där.
Bra tips, men jag vill se henne i Riksdagen efter valet! Endast där kan vi rädda hennes söner från krig och dödliga injektioner, tror jag. Hon är visserligen höger och vill att jag ska vara arbetslös och fattig, men hon har fått sina söners far mördad med injektion som gav turbocancer och jag ser hennes kraft för att rädda sina barn och hämnas deras faders död! Jag kan enbart stödja henne i hennes kamp. Det är en god kamp för alla barn i hela Sverige och i hela världen och jag förväntar mig inte perfektion ens av mig själv.
Citera
2025-06-27, 23:30
Medlem
MrPerfect72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Att försvara Rysslands angrepp mot Ukraina är att vara krigshetsare. Är man för fred, så är man för Ukrainas försvar mot Ryssland.

Nästan alla svenskar är för Ukraina.

https://sweden.representation.ec.eur...na%20(91%20%25).
Eftersom du är vilseledd av massmedia, vilket är typiskt, så har du aldrig informerats om varför Ryssland inledde en militär operation. Varför ska du lita på satanistisk fulmedia i blindo? Läs på lite! https://www.globalpolitics.se/new-yo...edan-dn-tiger/

Är man för fred, så är man inte för CIA:s färgrevolutioner med betalda statister, eller statskupper, eller ukronazi som terrorbombar civila rysktalande i Donbass och utgör proxyarmé åt USA. Man är följaktligen inte för NATO eller DCA heller och Widding är ju fullt mentalt frisk i den frågan.

Att nästan alla svenskar är för Ukraina beror på att de låter sig hjärnförsmutsas av fulmedia som inte är objektiva. Denna fulmedia begår "trolöshet mot huvudman". Folket betalar via skattsedeln och blir beljugen, bedragen och vilseledd.

Du fattar väl inte ens att du just begick ett argumentationsfel som kallas "folkets argument", eller fattar du det?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum
Citera
2025-06-28, 22:07
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPerfect72
Eftersom du är vilseledd av massmedia, vilket är typiskt, så har du aldrig informerats om varför Ryssland inledde en militär operation. Varför ska du lita på satanistisk fulmedia i blindo? Läs på lite! https://www.globalpolitics.se/new-yo...edan-dn-tiger/

Är man för fred, så är man inte för CIA:s färgrevolutioner med betalda statister, eller statskupper, eller ukronazi som terrorbombar civila rysktalande i Donbass och utgör proxyarmé åt USA. Man är följaktligen inte för NATO eller DCA heller och Widding är ju fullt mentalt frisk i den frågan.

Att nästan alla svenskar är för Ukraina beror på att de låter sig hjärnförsmutsas av fulmedia som inte är objektiva. Denna fulmedia begår "trolöshet mot huvudman". Folket betalar via skattsedeln och blir beljugen, bedragen och vilseledd.

Du fattar väl inte ens att du just begick ett argumentationsfel som kallas "folkets argument", eller fattar du det?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

Du ska inte kasta sten i glashus. Du har läst Kremls propagandamanual. Alltså är det ingen mening med att diskutera med dig. Du är för brutalt hjärntvättad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in