Citat:
Nu hittar du på en massa och skriver i affekt.
Du är största exemplet på att bli trampad sparkad på och sedan manipulerad gång på gång och ändå förlåta. Du kanske tycker att det är starkt av dig att acceptera att bli behandlad så men för mig är det svaghet. Vi är väldigt olika.
En viss individ har visat dig tusen gånger hur lite du betyder för denne, du har blivit ersatt av kreti och pleti gång på gång men ändå står du där och gråter ”jag älskar dig”. Nej. Du älskar inte, du känner dig ensam och det är där psykopaten tar sig in. Res dig upp, smäll igen dörren och förstå ditt värde. Handlingarna visar allt.
Det räcker för mig att se hur illa en person behandlar någon dom haft nära sig för att förstå vad det är för människa. Konstigt att inte du gör det.
En viss individ har visat dig tusen gånger hur lite du betyder för denne, du har blivit ersatt av kreti och pleti gång på gång men ändå står du där och gråter ”jag älskar dig”. Nej. Du älskar inte, du känner dig ensam och det är där psykopaten tar sig in. Res dig upp, smäll igen dörren och förstå ditt värde. Handlingarna visar allt.
Det räcker för mig att se hur illa en person behandlar någon dom haft nära sig för att förstå vad det är för människa. Konstigt att inte du gör det.
Men jag minns hur du önskade att han dog, bara några år innan han faktiskt gjorde så.
Jag ignorerade dig efter det, likaså gjorde många andra som du varit vidrig mot. Trots det pockade du på vår uppmärksamhet lång tid efter.
Att göra det till en norm att inte älska, glömma och förlåta nu helt plötsligt, verkar som tidigare skribent påpekade kommit ur att något hänt, och som gör att du nu känner att du måste göra något som är svårt för dig för att inte förlora personen ur ditt liv.
Med tanke på att Högmod är ditt mellannamn, så grämer detta dig mycket. För du är ju något så unikt som en perfekt människa som aldrig gör fel eller har brister så som oss andra.
"Principerna om att älska, glömma och förlåta kan låta abstrakta, men de är verkligen tillämpliga i dagliga situationer. Här är några konkreta sätt att börja utforska dem:
Kom ihåg att alla är mänskliga och gör misstag – inklusive dig själv.
Återuplev inte gamla sår och konflikter. Lägg dem bakom dig.
Praktisera förlåtelse, både mot andra och dig själv".
https://runyourtable.se/blogg/lar-di...a-och-forlata/
Att inte klara av att älska, glömma och förlåta, är ett svaghetstecken som kommer göra den människan väldigt ensam. Sedan finns det såklart handlingar som inte ska accepteras och där ignorans rekommenderas. Hade varit intressant att få veta vilka gränser du sätter och varför? Samt om dessa går åt båda håll eller bara det ena?
Det handlar ju dessutom om tre olika saker som inte alltid behöver ha ett samband. Anhöriga till mördade personer, rekommenderas att förlåta, men inte att älska mördaren eller glömma händelsen.
Senast redigerad av Pripps0.0 2025-06-24 kl. 09:44.
Senast redigerad av Pripps0.0 2025-06-24 kl. 09:44.