2007-12-08, 22:21
Medlem
Bra fråga

Om nu Lennart Geier bevisligen var bordellkund är det då så osannolikt att hans kompisar också besökte samma inrättning.Vi pratar här om landets högste inom rättsväsendet.
Vad gjorde SÄPO??
Hade de nollkoll totalt?
Eller var det först i samband med polskorna (KGB)man tvingades reagera och sen mörklägga.
Ingen är väl så naiv att man tror att någon av de inblandade skulle erkänna!
Finns bara en sak att göra; Blåneka in i döden.
Att nu poliser på ålderns höst står upp och talar om hur det var är strongt.
De har varit nertystade länge.
Sossarna har haft en enorm makt då statens tjänstemän tillsätts politiskt.
JK, Polischefer, Statsåklagare o.s.v.

Sverige är unikt i det fallet.
Citera
2007-12-08, 22:34
Medlem
suetoniuss avatar
Ifall kvinnornas uppgifter i grova drag stämmer så kommer ju denna skandal att bli en alldeles utmärk långfilm eller varför inte en tv-serie, särskilt om det finns koppling till palmemordet eller andra skandaler!? Kanske en julsatsning av svt vore något? (snopphanar) Jag tror dock att den i så fall kommer att behöva göras som dockfilm i stil med team america world police, alternativt med datorteknik som beowulf. Inte främst pga. eventuella sexscener utan pga. det kontroversiella i materialet. Dockor och tecknade figurer är ofta de bästa och oräddaste megafonerna för kontroversiella budskap. I många fall kan också en välgjord film sprida mer kunskap ut i breda folklager än den mest omfattande komission.

Jag tillhör inte de som per automatik vill strö salt i såren på de som lagligen har köpt sex av vuxna kvinnor för 30 år sedan. Man kan tycka vad man vill om köp av sexuella tjänster men handlingen blir inte grövre bara för att den äger rum på svensk mark dessutom under en period då det var lagligt. Idag åker väl kändisar till Thailand och liknande ställen. Dessutom så tillhör ju det sexuella den privata och inte den offentliga sfären. Däremot så är ju sex med minderåriga ett brott då som nu och något som moraliskt fördöms av de allra flesta. Sen kan man möjligtvis tycka att brottets grovhet påverkas av hur uppenbart pre-pubertalt barnet/ungdomen är. En brådmogen flicka i yngre tonåren kan ju ha en stark sexuell drift, förmåga att föda barn och vara med på den sexuella handlingen (även om lagen inte bör ge en ungdom ett sådant självbestämmande) medan ett uppenbart pre-pubertalt barn säkerligen aldrig är det. Som sagt båda sakerna bör vara brottsbelagda men ju yngre barn desto grövre är brottet och desto mer befogad torde pedofilstämpeln vara. Man kan jämföra med misshandel och grov misshandel. Att ge någon en fläskläpp eller en bruten näsa bör vara brottsligt men straffet bör inte vara lika hårt som för någon som misshandlar en annan människa så svårt att denne blir sängliggande eller förståndshandikappad för resten av livet. Fick jag välja mellan att bli sexuellt utnyttjad i min ungdom eller misshandlad så att jag fick en permanent hjärnskada så skulle jag ju välja det första scenariot. Givetvis så bör man dock ta hänsyn till den känslomässiga misshandel som sexuelllt utnyttjande innebär.
Citera
2007-12-08, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Om nu Lennart Geier bevisligen var bordellkund är det då så osannolikt att hans kompisar också besökte samma inrättning.Vi pratar här om landets högste inom rättsväsendet.
Vad gjorde SÄPO??
Hade de nollkoll totalt?
Eller var det först i samband med polskorna (KGB)man tvingades reagera och sen mörklägga.
Ingen är väl så naiv att man tror att någon av de inblandade skulle erkänna!
Finns bara en sak att göra; Blåneka in i döden.
Att nu poliser på ålderns höst står upp och talar om hur det var är strongt.
De har varit nertystade länge.
Sossarna har haft en enorm makt då statens tjänstemän tillsätts politiskt.
JK, Polischefer, Statsåklagare o.s.v.

Sverige är unikt i det fallet.

Underrättelsetjästen och polisen lydde under denna tiden helt partiets(SAPs) order.

Kolla bara på IB och på det faktum att Ebbe Carlsson och Hans Holmer fick så mycket makt som de fick. Sedan satt Tomas Fischer bakom med extra kapital när det behövdes till något som inte skulle gå att spåra.

Du tror väl inte att det var slumpen att Holmer sattes att utreda Palmemordet? Anna-Greta Leijon fick ju t.o.m gå pga. att de till slutet var lite väl klantiga i sin maktutövning.

Det började i Expressen 9 juni 1988, när skvallerskribenten Cecilia Hagen skrev en kolumn med rubriken: "Vilka hållhakar har Ebbe Carlsson på maktens män?"
I artikeln förde Hagen ett insinuant resonemang där det underliggande budskapet var glasklart:"Det var en fantastisk skock sossepampar som satt på golvet i den blygsamma våningen på elverket på Djurgården. Där satt Holmér och Lidbom och Geijer och många till och det var konstigt.Vad gjorde alla dessa mäktiga män hos lille Ebbe, hos en blond spoling som inte var så där alldeles fläckfritt genomsympatisk? Varför var de inte hemma hos sig, vad var det som drog dem till denne pojke?"

DEN 19 JULI 1988 antydde Aftonbladets Staffan Heimersson samma sak. "Tänk om alla i Ebbe-affären är veganer", löd rubriken. Budskapet kunde inte misstolkas. Heimersson skrev om vegetarianer och frimurare, men i själva verket syftade han något helt annat:"Om alla, eller nästan alla, i en krets som getts en uppgift är vegetarianer eller frimurare, blir det den gode medborgarens plikt att fråga om det kan ligga något dolskt eller sinistert i detta ... Finns det ett nätverk frånvilket andra stängs ute? Finns det dolda lojaliteter? Förekomer nepotism?

I riksdagens konstitutionsutskott ställde Birgit Friggebo (fp) frågor om det förekom "homosexuella relationer" mellan de inblandade i Ebbe Carlsson-affären.

http://gonetopcs.org/sv/1891
Citera
2007-12-08, 23:36
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disident
Hur vanligt är det egentligen att lesbianer besöker prostituerade kvinnor?

Cecilia Nettelbrandt hade ett förhållande med Doris Hopp. Ett sex-förhållande. "scissor sisters"

Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Var hon inte transsexuell till och med. Könsbytare har jag hört nånstans?

Nej, hon var med all sannolikhet kvinna från födseln till döden.

Citat:
Ursprungligen postat av Edwards
I riksdagens konstitutionsutskott ställde Birgit Friggebo (fp) frågor om det förekom "homosexuella relationer" mellan de inblandade i Ebbe Carlsson-affären.
Den så kallade "bögringen".
Citera
2007-12-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suetonius
Ifall kvinnornas uppgifter i grova drag stämmer så kommer ju denna skandal att bli en alldeles utmärk långfilm eller varför inte en tv-serie, särskilt om det finns koppling till palmemordet eller andra skandaler!? Kanske en julsatsning av svt vore något? (snopphanar) Jag tror dock att den i så fall kommer att behöva göras som dockfilm i stil med team america world police, alternativt med datorteknik som beowulf. Inte främst pga. eventuella sexscener utan pga. det kontroversiella i materialet. Dockor och tecknade figurer är ofta de bästa och oräddaste megafonerna för kontroversiella budskap. I många fall kan också en välgjord film sprida mer kunskap ut i breda folklager än den mest omfattande komission.

Jag tillhör inte de som per automatik vill strö salt i såren på de som lagligen har köpt sex av vuxna kvinnor för 30 år sedan. Man kan tycka vad man vill om köp av sexuella tjänster men handlingen blir inte grövre bara för att den äger rum på svensk mark dessutom under en period då det var lagligt. Idag åker väl kändisar till Thailand och liknande ställen. Dessutom så tillhör ju det sexuella den privata och inte den offentliga sfären. Däremot så är ju sex med minderåriga ett brott då som nu och något som moraliskt fördöms av de allra flesta. Sen kan man möjligtvis tycka att brottets grovhet påverkas av hur uppenbart pre-pubertalt barnet/ungdomen är. En brådmogen flicka i yngre tonåren kan ju ha en stark sexuell drift, förmåga att föda barn och vara med på den sexuella handlingen (även om lagen inte bör ge en ungdom ett sådant självbestämmande) medan ett uppenbart pre-pubertalt barn säkerligen aldrig är det. Som sagt båda sakerna bör vara brottsbelagda men ju yngre barn desto grövre är brottet och desto mer befogad torde pedofilstämpeln vara. Man kan jämföra med misshandel och grov misshandel. Att ge någon en fläskläpp eller en bruten näsa bör vara brottsligt men straffet bör inte vara lika hårt som för någon som misshandlar en annan människa så svårt att denne blir sängliggande eller förståndshandikappad för resten av livet. Fick jag välja mellan att bli sexuellt utnyttjad i min ungdom eller misshandlad så att jag fick en permanent hjärnskada så skulle jag ju välja det första scenariot. Givetvis så bör man dock ta hänsyn till den känslomässiga misshandel som sexuelllt utnyttjande innebär.

En serie som kan få heta "(S)-pinnhuset".....
Citera
2007-12-09, 00:21
Medlem
mr.arnes avatar
Ett par personer i tråden har tagit upp att Palmes eventuella utnyttjande av tonårsluder blev hans död 1986. Kan det ligga något i den teorin, hämndbegär alltså?
Citera
2007-12-09, 00:42
Medlem
Klåd Junkers avatar
Känns som att det här kommer att bli jävligt svårt att bekräfta. Dessa händelser ligger låångt tillbaka i tiden och om förnekelsemaskinen fungerat så bra som den gjort hittills så kommer ingenting att förändras.

Palmeutredningen har ju haft sin beskärda del av privatspanare, som kanske bidragit till "nollutslaget"..
Det enda vi kommer att bidra med, här på FB, är att med myriader teorier slutgiltigt fördunkla vad som egentligen skedde hos Doris Hopp resp. på Sveavägen den 28/2 1986.
Därmed inte sagt att detta är intressant att disskutera.

När kommer te x. Säpos loggar att offentliggöras så att vi får tillgång till in & utpasseringar? Aldrig..
Märkligt att Säpo alls hade fastigheten under bevakning. De som frekventerade kåken hade ju lätt kunnat beordra reträtt!
Citera
2007-12-09, 00:53
Medlem
Men för Historieskrivningen.....

Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Känns som att det här kommer att bli jävligt svårt att bekräfta. Dessa händelser ligger låångt tillbaka i tiden och om förnekelsemaskinen fungerat så bra som den gjort hittills så kommer ingenting att förändras.

Palmeutredningen har ju haft sin beskärda del av privatspanare, som kanske bidragit till "nollutslaget"..
Det enda vi kommer att bidra med, här på FB, är att med myriader teorier slutgiltigt fördunkla vad som egentligen skedde hos Doris Hopp resp. på Sveavägen den 28/2 1986.
Därmed inte sagt att detta är intressant att disskutera.

När kommer te x. Säpos loggar att offentliggöras så att vi får tillgång till in & utpasseringar? Aldrig..
Märkligt att Säpo alls hade fastigheten under bevakning. De som frekventerade kåken hade ju lätt kunnat beordra reträtt!

Hur som så är det ändå Kanon att Eva Bengtsson &Co nu söker rätt (Rena rättshaveristerna...???) , ty skeendet blir ändock lite tydligare dokumenterat på detta sätt. Så ingen senare behöver betvivla vilka ruttna horbockar det var som "stod för butiken" i det präktiga svedala.....

;-/
Citera
2007-12-09, 01:23
Medlem
Kärlekskranks avatar
Nedan följer min transkribering av den intressantaste delen av Studio etts intervju med Leif GW Persson. Döm själva.
Leif GW Persson: Jag är fullkomligt övertygad om – och jag vill understryka att jag är väl insatt i den här affären – att varken Torbjörn Fälldin eller Olof Johansson har varit kunder hos Doris Hopp.

Studio ett: Vad är det som får dig att så säkert kunna säga det?

LGWP: Ja, det är olika saker. Dels är jag ju då väl påläst på utredningen mot Doris Hopp – och det var ju en mycket omfattande polisutredning – och där framkommer ingenting i samband med polisens telefonavlyssning, och polisens spaningar, och det ena med det andra ... och dom har förhört ett tiotal andra kunder – där framkommer ingeting som tyder på, eller ens antyder [ohörbart], att nån av dom här skulle varit kunder hos Doris. Rimligen borde väl det ha framkommit i så fall eftersom ... Doris, hon var ju rena drömmen för personer som höll på med telefonavlyssning – hon bodde väl mer eller mindre i den egna luren, tidvis.

SE: Så det enda som talar för det här det är just dom utpekandena ...

LGWP: ... Det är det ena. Det andra är ju att jag kände ju Doris väl, och jag har frågat henne om detta ... vid flera tillfällen, och om andra saker också. Hon har då berättat saker för mig, som jag har kunnat kontrollera och det har stämt. Och när det kommer till mina frågor som gäller bland annat dom här personerna så har hon kategoriskt förnekat det. Så i det läget så vill jag nog påstå att bevisbördan är omkastad.

SE: Men en del andra då – utan att gå in på namn – en del andra av dom namn som har tagits fram idag och tidigare dom stämmer däremot då va?

LGWP: O ja, det gör dom. Och det är styrkt också i utredningen. Doris genomsnittliga kund det var ju en affärsman i Stockholm. Det var restaurangägare och bilförsäljare, och en och annan läkare, och så vidare ... privatpraktiserande. Det var såna kunder hon hade.

SE: Hur trovärdiga är kvinnorna idag då när dom går ut ...

LGWP: ... Om dom påstår att dom har haft dom som kunder så tror jag inte på dom. Dom har haft drygt trettio år på sig att säga det, och dom sa ingenting vid den tiden. Det är ju två små tjejer, jag tror att deras politiska insikter vid den tiden är noll.

SE: Dom kan ha tagit fel menar du?

LGWP: Ja, eller om dom ens har tagit fel ... eller om det är nåt dom har hört eller fått för sig ... jag menar, om det nu hade varit på det här viset – att dom förekom här – då skulle dom ha dykt upp i den här polisutredningen, för den var så pass omfattande. Det var en jävla lång telefonavlyssning som både säkerhetspolisen och den vanliga polisen körde. Det var spaningar mot lokaler och mot hennes bostad och mot henne som person. Det var till och med spaningar på vissa av hennes kunder: ingenstans dyker dom här personerna upp.

Studio ett 5/12
Citera
2007-12-09, 01:26
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edwards
Du tror väl inte att det var slumpen att Holmer sattes att utreda Palmemordet?
http://gonetopcs.org/sv/1891

Nja, snarare ödets ironi. Det var ju Palme som hade utsett fixaren Holmér till länspolismästare i Stockholm.
Citera
2007-12-09, 01:43
Medlem
Leif GW

Den mannen är inte trovärdig. Han ligger risigt till pga sin slöhet på ämbetet.
Han måste givet skydda sina polare som tillsatt honom.
Kanske var han själv kund?
"Jag kände Hopp väl" säger han som ett argument att han minsann vet mer än de flesta.
Han gör ju en Fälldin den token.
Allt är lögn sa Fälldin eftersom mitt namn är på listan.

Hund begraven.
Citera
2007-12-09, 02:27
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kärlekskrank
transkribering...........................

Lite märklig intervju. Har den utåt alltid lugna och "coola" GW blivit en smula nervös och rent av skraj ?. Nu är han också tvärsäker på att Olof Johansson inte gick på bordell. Trots att många vittnesmål från olika håll säger ett annat och att O.J:s "alibi" är egentligen ett faktafel/tryckfel i boken Männen, makten, mörkläggningen som han utnyttjade.

Sedan när han talar om kunderna så nämner Leif en massa ANDRA kategorier än politiker och säger om dessa: Det var SÅNA som gick dit. Som att försöka flytta fokus på något sätt.

Sedan undrar han lite varför flickorna kommer fram först nu efter 30 år och inte då när det begav sig och han försöker även hävda att de inte hade någon koll på vilka kunderna var.

Kanske för att flickorna först ville glömma allt tiden strax efter att hela härvan avslöjats. Kanske också för att de (och många andra av flickorna hos Doris) kan ha blivit hotade för att inte prata om vad de vet. Läste i ovan nämnda bok att vissa av dem bevisligen hade fått hotfulla samtal så sent som 2004 för att de inte skulle avslöja något.

Kanske en person som är så väl insatt i detta som Leif GW också känner ett visst "flås i nacken". I en intervju som jag såg berättade han att vid tiden för bordellhärvan hade hans rum på RPS genomsökts och rensats på alla viktiga papper.

Även han kan fortfarande vara utsatt ännu idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in