2011-06-27, 15:03
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
MrsMagoo skrev
E.Merckx
Men ta och ge dig nu med din källa mmm och vad man säger i en annan tråd.

Du får helt enkelt backa i tråden och läsa vem som är far till Martin Hopp.
Det är belagt med källa och det är inte Skiffer som far det är rent jäkla tugg för att få den här skiten så långt ifrån sanningen man kan komma.

Det är inte helt bra här att man ska gå tillbaka till rutan ett för det här har klarlagts med saker som kallas födelseattest. Jag tror det är liiiite mer faktum bakom ett faderskap/arkivmaterial än just en sinnessjuk bok och en skvallertråd.

Skiffer är far till en annan son nämligen Martins kamrat/klasskamrat.
Doris visste inte vem Skiffer va och frågade sin omgivning om just Skiffer eftersom hennes son umgicks med Skiffers son.
Källa:
Nära bekant med Doris.
Sandhamnsligor är inte heller inblandade som kunder hos Hopp.
Roy A blev ihop med Barbara M och då bröt Doris kontakten med just Barbara och så förblev det resterande av tiden.
Polismästare och annat svammel är inte heller hemma i kundunderlaget hos Hopp.
Läser man mer under Lambertz ger det sig vad man anser vara kunder där någon direktör och någon medicinare nämns ingen annan hög herre eller polismästare.

Jag ge mig, knappast.

Alltså, som jag skrev: I tråden om Martin Hopp spekuleras det om att Skiffer var Martin far, jag gjorde ingen värdering av det. Men jag håller fast vid att Skiffer fortfarande är intressant för bordellhärvan. T ex såg jag längre bak i tråden att du tagit fram vart han var folkbokförd:

Stenberg, Leif Evert Börje
Leif Stenberg står skriven 1970 i Oscars församling
adressen han hade då va styrmansgatan 13 stockholm ensam på den adressen
Nybrogatan 35 1980

Birger Jarlsg 104, Uppg 1 IV (1983)
114 20 Stockholm
Död 21/11 1985.

Det är ju lite intressant. Som skrivits tidigare:
DN skriver om den 16 maj 1972:

"Huset Styrmansgatan 13 på Östermalm öppnades på måndagen som Sveriges första "riktiga" bordell. Hela huset har byggts om för sitt nya ändamål. En halv miljon har ombyggnaden kostat. 14 modeller har köpt in sig i huset och poserar nu för sina kunder i prydliga andelslägenheter."

Östberg säger också i Lambertz JK-utredning att det finns två listor, en som han har och en som SÄPO hade och att den senare hade han inte fått se:

"Visste inte du att Säpo fick en lång lista över prominenta kunder statsråd politiker bl.a.?

Joo det visste jag men den fick jag inte se. Men jag hade boken där med hennes grejer. Den
hade jag ju tagit i beslag. Adressboken."

Jag vet inte varifrån du fått uppgiften om Roy A, men jag skall läsa tillbaka i tråden.

Citat:
Det är upp till dig att inte lita på ett sanningsenligt vittne som ligger långt bra närmare än just boken mmm. Skriven av en narkoman som gick till hinsehäxan för att köpa knark och som du aldrig kan konfrontera för människan är död.
En batikhäxa som gått en kurs som journalist och har totala rötter som socialsekreterare som bevisligen ljuger som en häst travar. Källor är A och O då man skriver och pekar ut personer i en bok som mmm. Det finns inga.

Japp!
Citera
2011-06-27, 15:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
SibirienKalle skrev
Och jag har väldigt, väldigt, väldigt svårt att tro att Mr X var far till Hopps son. Av flera skäl som jag inte tar upp här. Jag skulle säga att "Donny-D" gör helt rätt bedömning när han säger att det "låter ändå som ett jävla pladder"

Säger man A, så får man säga B.
Citera
2011-06-27, 15:21
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
SibirenKalle skrev
Nejdå, det är inte så konstigt.

Jag vill bara peka på möjligheten att det finns andra, mindre kända människor inblandade. Och att dessa förmodligen utgjorde majoriteten av de inblandade i Hopps verksamhet.

Men där fanns nog även några halvkändisar som inte varit uppe till behandling i tråden. Inte politiker eller makthavare. Jag är inte säker, men jag tror, att om man ska hitta intressanta uppslag så ska man leta i kretsar som ofta frekventerade Solvalla.

Japp! Den ena av Doris halvsystrar presenterades ju för Hans Holmér av Doris Hopp på Solvalla.
Citera
2011-06-27, 16:15
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Finns det bilder på Doris Hopp?
Citera
2011-06-27, 16:28
Medlem
Varför skulle jag lita på vad moralgubben skriver? Även om en person påstår att han har utpekats felaktigt så betyder det inte att festen inte ägt rum. Jag litar betydligt mer på Raucher & Mattson än på moralgubben.

Skriver E.Merckx i tråden!

Du behöver inte alls lita på mig, men att motbevisa mig kan ju inte bara vara så *#*# svårt.
VEM stod för festen på Gand Hotell Saltsjöbaden fredagen den 13 dec 1976, C eller S = vem betalde notan?
VEM bokade alla rummen och vem betalade dem, (rummen som gästerna enl. boken MMM utnyttjas av gästerna och de prostituerade i luciatåget? där även småflickorna skulle ha ingått). Vem?

Kolla det så kanske vi kan jämföra våra resultat - Kul va´.
Senast redigerad av Moralgubben 2011-06-27 kl. 16:34.
Citera
2011-06-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Det är skillnad: En rysk nyhetsbyrå i ett hus där ingen bekant ungdom bodde väckte knappast någon uppmärksamhet eller intresse.

Men om det fanns en svartklubb och annat smaskigt i ett hus där en kompis bodde och det dessutom var hans farsa som drev den - ja då borde man hört talas om den, kan man tycka. Men 100 kan man förstås inte vara.

Sen tycker jag det skenar iväg litet; såvitt jag vet bodde Mr X i en lägenhet i huset och i alla andra bodde andra familjer. Det där med att han skulle ha lånat ut lägenheter hit o dit låter rätt påhittat. Men även om det var så så ska man ha klart för sig att den kåken var inte stans bäst underhållna och jag tvivlar starkt på att det var "flotta" lägenheter. Och när vi pratar standard så var det så att i de här kvarteren, på den tiden, var det en del hus som saknade bad och dusch och ett och annat hus hade torrtoa i gårdshuset.

Helt rätt fastigheterna på Birger Jarlsgatan (nedför Odengatan) på den ojämna sidan mot Vasastan, var inte på 1970 talet ngn höjdare. Gamla, slitna och helt utan Östermalms status men med billiga hyror, många bilhandlare och div.a. firmor men nästan inga butiker eller restauranger.
Inga paradvåningar om jag så säger, de kom inte förrän efter att rivningshysterin utbyttes mot "att ta hand om de gamla fina 1880-tals fastigheterna" på 1980 - 90-talet.
Det fanns redan i mitten av -60-talet ett och annat nybyggt hus på gatan och i ett av dem bodde DH (huset stod klar 1964), alltså ett av de "finaste husen" på den gatan.

Det fanns en kortare tid en clubb - medlemsclubb - som kallades Skåpet, där medlemmarna hade sina egna skåp för sitt dryckjom (men det såldes naturligtvis alkohol där). Det var en helt oskyldig mindre clubb som av vad man sagt till mig - självdog efter några år då clubbarna växte som svampar ut asfalten och de legala clubbarna fick ha öppet till kl.3. Jag har varit där en gång - minns inte mkt.
Citera
2011-06-27, 17:23
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Jag har tidigare i tråden berättat litet om den verksamhet som pågick i samma hus som IB huserade i. Du kan kolla på mina tidigare inlägg. (Jag är litet förvånad att igen rotat vidare i det. Personligen tror jag att det fanns betydligt intressantare saker att upptäcka där än hos Hopp.)

Jag har också nämnt litet om andra klubbar (t ex den på Birger Jarlsg 108 som jag nämnde i ett inlägg häromdagen).

Och jag har i ett inlägg också berört "skomakarligan" som hanterade mycket stora mängder tung narkotika och som bland annat huserade i nuvarande Claes på Hörnet i korsningen Birger Jarlsgatan /Surbrunnsgatan.

Men eftersom ingen av dessa verksamheter - och ingen annan som jag känner till - har koppling till trådens ämne så känner jag att redan det jag skrivit är litet mycket OT. Så mitt bästa råd är att du läser mina tidigare inlägg. Finns i alla fall ett & annat där.

Kanske OT här men Skomakarligan hade också adress på Kungsholmsstrand. Själva skomakeriet om jag minns rätt.
Citera
2011-06-27, 17:38
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Kanske OT här men Skomakarligan hade också adress på Kungsholmsstrand. Själva skomakeriet om jag minns rätt.
Mycket möjligt. I nuvarande Claes på Hörnet stod en viss kulturförening som hyresgäst.

Men eftersom det är OT kommer jag inte att beröra detta mer här i tråden.
Citera
2011-06-27, 17:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Japp! Den ena av Doris halvsystrar presenterades ju för Hans Holmér av Doris Hopp på Solvalla.

Vilken halvsyster då och källa?
Sen vill jag se att Skiffer ägde huset som det påstås.
För jag vet nämligen att hans barn och fru bodde på Birger Jarl 93 alltså inte ens 95.
Tror knappast att fru med 3 barn sitter i något fuffens direkt.

Källa är Mtl 1971,.

1958-
Sonen
Stenberg, L*if Ev*rt G*ran

Birger Jarlsg 93
113 56 Stockholm

Kyrkobokförd i Johannes (Stockholms stad, Stockholms län, Uppland), distrikt 03, fastighet 00616. Mantalsskriven på samma ort.

Född 1958 i (Stockholms stad, Uppland).
--------------
Källa: Mtl Stockholms stad och län 1971

Född 1929
Frun
St*nberg, *nga Ele*n*ra

Birger Jarlsg 93,
113 56 Stockholm

Kyrkobokförd i Johannes (Stockholms stad, Stockholms län, Uppland), distrikt 03, fastighet 00616. Mantalsskriven på samma ort.

Född 1929 i (Stockholms stad, Uppland).
--------------

Plus 2 döttrar på 93an.

1932-06-21

Styrmansg 13
114 54 Stockholm

Kyrkobokförd i Oscar (Stockholms stad, Stockholms län, Uppland), distrikt 03, fastighet 00879. Mantalsskriven på samma ort.

Född 1932 i Maria Magdalena (Stockholms stad, Uppland).
--------------

1981

Sonen bor 1981 på Grevgatan.

Skiffer bor:
Nybrog 35, v
114 39 STOCKHOLM

Mantalsskriven i Hedvig Eleonora (Stockholms stad, Stockholms län, Uppland), fastigheten Brunfisken 16.

Född 21/6 1932 i Maria Magdalena (Stockholms stad, Uppland).
--------------
[u]Källa: Mtl Stockholm län 1981[/U]

1932-06-21

Nybrog 35, v
114 39 STOCKHOLM

Mantalsskriven i Hedvig Eleonora (Stockholms stad, Stockholms län, Uppland), fastigheten Brunfisken 16.

--------------
Källa: Mtl Stockholm län 1981

Det bör således var Styrmansgatan 13 man far efter.

Sen får du E.Merckx ringa kyrkans arkiv/dopsedel och födelse attest och skattemyndigheten bland några för att ändra faderskapet på Martin H*pp. Lycka till!

Och till Skiffer då att hans son och Doris son va kamrater då betyder det alltså att Skiffer va inblandad med Hopp för att det står i en bok?
Nej det säger Doris närmaste att hon kände inte Skiffer.

Dog på:
B Jarlsg 104, Uppg 1 IV
114 20 Stockholm

Död 21/11 1985.

Kyrkobokförd (1983) i Engelbrekt, Stockholms stad (Stockholms län, Uppland). Mantalsskriven (1983) på samma ort.

Gift man (3/3 1985).
--------------
Födelseförsamling i källan:
MARIA MAGD. (Stockholms län)

Källor:
RTB 85 / SPAR 90
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-06-27 kl. 18:17.
Citera
2011-06-27, 18:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Östberg säger också i Lambertz JK-utredning att det finns två listor, en som han har och en som SÄPO hade och att den senare hade han inte fått se:

"Visste inte du att Säpo fick en lång lista över prominenta kunder statsråd politiker bl.a.?

Joo det visste jag men den fick jag inte se. Men jag hade boken där med hennes grejer. Den
hade jag ju tagit i beslag. Adressboken."

Jag vet inte varifrån du fått uppgiften om Roy A, men jag skall läsa tillbaka i tråden

Vilka listor talar du om nu?
De som Doris hade i sin cell av tidningsurklipp.
När du säger något kan du väl länka är du vänlig det är inte meningen att man ska behöva leta.
Listorna är tidningsurklipp och inget annat.
Det har redogjorts från flera håll och säkra håll det står i tråden sen innan var god läs först,.

Va det gäller Roy A så borde du ha koll på honom som faktiskt blir pojkvän till den polska spionen Mi**berg-
Källa: Nära bekant till Doris
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1403722.ab
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article285043.ece

Du fattar att Lambertz utredning bygger på om man ska få skadestånd eller inte.
Och där tycker jag man klargör ganska om en del rykten som polismästare och annat som visar sig sen att inte stämma.
485 kunder på listan sägs det ryktesvägen jag har inte sett en enda bortsett från Geijer.
Sigvard Hammar ondskan på hjul dömdes för otukt med barn däremot och med facit på hand vet man också hur den historian gick till.

Efterspelet i härvan 2007..........'''
31 år senare kommer detta alltså.

I december 2007 begärde två av de prostituerade, som under Geijeraffären var i 14-årsåldern, en miljon kronor vardera i skadestånd av den svenska staten.
Förutom justitieminister Lennart Geijer själv, pekades nu även statsministrarna Olof Palme och Thorbjörn Fälldin ut som köpare av sex från minderåriga.
Att deras namn ingick i den ursprungliga undersökningen skulle, enligt Ove Sjöstrand, den polis som utredde fallet, varit huvudorsak till att inget åtal väcktes, trots att det misstänkta brottet var otukt med barn, vilket då gav upp till 4 års fängelse. Dessa nya uppgifter har av Leif G.W. Persson avfärdats som "rena fantasier" och de anklagade har, i den mån de fortfarande är i livet, förnekat inblandning.
Justitiekanslern utredde skadeståndsfrågan men kom fram till att ärendet var preskriberat.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Geijeraff%C3%A4ren

Jag ser att det inkommit en handling där det står om samtal med Erik Östberg.
Det är inte ett samtal som JK Lambertz har utfört för det står inte med i förteckningen över vilka han talade med.

http://htmlimg2.scribdassets.com/g09...aad8ff/000.jpg
Det är alltså band från Rauscher och inget annat,.
JK fick inte chansen att höra Östberg och han säger i klartext att det inte fanns några höjdare mer än direktör och medicinare......
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-06-27 kl. 19:09.
Citera
2011-06-27, 19:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Apropå Johansson som blev fel utpekad i boken MMM och luciafesten som han skulle ha varit på 1974 med prostituerade så har han visat upp sitt UD dokument för AB.
Är lögnen genomgående i den här boken?

Jag ingick i den svenska FN-delegationen och bodde på Beverly Hills Hotel i New York från 15 november till 18 december. De får det svettigt om de ska knäcka det här, säger han.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/.../dokument2_368
Citera
2011-06-27, 21:50
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
MrsMagoo skrev
Vilken halvsyster då och källa?
Sen vill jag se att Skiffer ägde huset som det påstås.
För jag vet nämligen att hans barn och fru bodde på Birger Jarl 93 alltså inte ens 95.
Tror knappast att fru med 3 barn sitter i något fuffens direkt.

Jag är inte 100 på vilken av halvsystrarna det var, jag tror att det är Margareta Lidner, hon säger det i en intervju med Rauscher.

Om du vill se vilket hus Skiffer ägde så får du väl skaffa fram det.

Ahh, 93, det ligger vägg i vägg med 95. Inte för att jag är någon arkitektexpert, men det ser väl lite modernare ut? 30-tal? Där kanske det fanns flotta lägenheter?

Citat:
MrsMagoo skrev
Sen får du E.Merckx ringa kyrkans arkiv/dopsedel och födelse attest och skattemyndigheten bland några för att ändra faderskapet på Martin H*pp. Lycka till!

Och till Skiffer då att hans son och Doris son va kamrater då betyder det alltså att Skiffer va inblandad med Hopp för att det står i en bok?
Nej det säger Doris närmaste att hon kände inte Skiffer.

Varför skulle jag göra det? Men tack i alla fall för att du önskar mig lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in