2009-04-17, 20:40
Medlem
Walkers avatar
Lägg av, ska SVT använda sig av censur på 2000-talet?! Varför ska just den här dokumentären drabbas fatta jag ej, GW var t ex ganska frispråkig om Geijers syn sexlagstiftningen i dokumentären om Peter Bratt som gick förra året. Ingen censur där inte.
Citera
2009-04-17, 21:16
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag tycker nog att beslutet är riktigt. Det är ingen slaskkanal som FB, och faktum är att såvitt jag vet finns det inga belägg för att Geijer köpte sex av minderåriga. Snarare tror jag det var så att han föredrog mognare kvinnor.

Att han köpte sex är dock ett faktum.

Det hela var en riktigt trasslig härva med polis, prostituerade och en massa nedtystande av politiker. Den mest kända händelsen är nog den famösa listan med påstådda kunder. Tydligen var den kryddad med några namn som inte alls hörde hemma där. Över blockgränserna kom man då överens om att rädda Geijer, och gissningsvis även flera, och den som tydligen var tryggast gick ut och erkände att han stod på listan. Den politikern var Fälldin som var höjd över all misstankte, och därmed desarmerades listan helt och hållet.

Vilka som fanns på listan klargjordes aldrig. Jag var så liten då och förstod inte sammanhanget. Men nu undrar jag vart listan tog vägen, och om det är någon som kommer ihåg några namn på den, förutom Geijer som förstås är självskriven.
Citera
2009-04-17, 22:03
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
I förordet till Deanne Rauscher & Janne Mattssons bok "Makten, Männen, Mörkläggningen" står att läsa:

Herregud alltså. Männen bakom det förslaget borde ju inletts förundersökning mot enbart p.g.a. förslaget.
Citera
2009-04-17, 23:43
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Ja, han talade väl i egen sak den gode Lennart. (Vilket jävla namn förresten.) Fast notera att de två sista punkterna faktiskt gått igenom.
Citera
2009-04-18, 19:13
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Sverige skulle rasa ihop om sanningen om våra politiker kom fram.
I synnerhet på 70 talet då Sverige i praktiken var en enpartistat.

Inte var väl Fälldin och Palme med i samma parti menar du...Det var ju just på 70-talet som sossarna förlorade regeringsmakten för första gången sen 30-talet. Så det känns lite fel att skriva som du gör.
Citera
2009-04-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Lägg av, ska SVT använda sig av censur på 2000-talet?! Varför ska just den här dokumentären drabbas fatta jag ej, GW var t ex ganska frispråkig om Geijers syn sexlagstiftningen i dokumentären om Peter Bratt som gick förra året. Ingen censur där inte.

Du fatta ej, du kanske är blåögd?
Du kanske tror att världen är som public service beskriver den?

väx upp!
Citera
2009-04-18, 21:54
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Du fatta ej, du kanske är blåögd?
Du kanske tror att världen är som public service beskriver den?

väx upp!

Jo blåögd med vissa gråa nyanser

Tror du missförstod mig en aning, vi har nog gemensam syn på (S)VT..däremot tycker jag det är konstigt att den här dokumentären drabbades av viss censur när andra program tagit upp samma sak. T ex GW´s berättande om Geijers planer på att ändra sexlagen för sina egna syften, se tidigare inlägg.
Citera
2009-04-24, 22:03
Medlem
Walkers avatar
Grattis Fälldin! 82 år idag! Ett ganska vag skäl att dra fram tråden, men det är likväl hans födelsedag.
Citera
2009-04-24, 23:59
Medlem
Vad är det egentligen som är så jävla hemskt med att köpa sex? Jag menar, går du in på krogen med 10 lax så får du ju garanterat ligga innan natten är över. Är det så jävla stor skillnad?
Citera
2009-04-26, 16:45
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flagg
Vad är det egentligen som är så jävla hemskt med att köpa sex? Jag menar, går du in på krogen med 10 lax så får du ju garanterat ligga innan natten är över. Är det så jävla stor skillnad?

Du har inte läst så mycket i tråden va?
Citera
2009-04-26, 17:24
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flagg

Dessa herrar som var samhällets topp på den tiden med mycket för att inte säga oinskränkt makt hade sex med flickor som underåriga och dessutom omhändertagna av samhället dvs dubbelt fel. Låt deras minne dras i smutsen!
Citera
2009-04-30, 07:59
Medlem
Var finns listan och var finns bevisen?

Tycker som Flagg, vad bråkas det om och varför denna vokabulär, horor och horbockar det känns inte seriöst.
Är det hela en förföljesekampanj på sossar och så centern för att de samarbetade ett tag? för var finns alla de andra partierna. Om det nu var sååå vanligt på 1970-talet att köpa kärlek för pengar, precis som ja ni vet vem fick göra, så borde väl även de andra i riksdagen gör lika dant.
Att köpa kärlek har väl alltid varit en skam för den som måste köpa och det tror jag inte att dessa män behövde och definitivt inte av en bordellmamma, eftersom själva koppleriverksamheten var olaglig även då på 70-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in