2025-06-23, 15:12
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Aha du vågar inte svara mig.

Jag har redan svarat på frågan flera gånger i tråden...
Citera
2025-06-23, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Antagligen för att Putin köpt Trump på något sätt. Trump har dock alltid förstått Mellanöstern, den inkompetens som hans team har generellt motsvarar hela det demokratiska partiets inkompetens när det gäller Mellanöstern. Trump är mer populär i mellanöstern än någon annan amerikansk president kanske någonsin. Palestinierna gillar Trump mer än både Biden och Obama. Svårt att ta in som västerlänning men de är inte som oss där, de tänker inte som oss och de har helt andra värderingar.

Du kan naturligtvis kan du styrka dina fantasier med fakta? Det här var bland det roligaste jag läst på länge
Citera
2025-06-23, 15:13
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Nu ljuger du allt din lilla kroknäsa

Obama tilldelades Nobels fredspris i oktober 2009 för sina insatser att stärka internationell diplomati och samarbete. Han hade då varit president i knappt nio månader.

Sen släppte han bomberna.
Citera
2025-06-23, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Sen släppte han bomberna.

Han började i rätt ände. Din orangutang för korkad för att förstå sådana saker.
Senast redigerad av Letsdothisnow 2025-06-23 kl. 15:18.
Citera
2025-06-23, 15:16
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
OK, och du tror att jag är en dedikerad följare som läser alla dina inlägg?

Nä men jag känner inte att jag behöver förklara mig för dig heller. Svaret finns i tråden om du är intresserad.
Citera
2025-06-23, 15:17
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Hur kommer det sig att Trump hjälper Israel men inte Ukraina ? Tycker han att Zelensky är en nazist och gillar kommunister bättre? Kommunister och sionister .

Usa hjälpte Zelensky inte början av konflikten, nu är det Europas problem att lösa.

Usa hjälper Israel inledningsvis i konflikten med iran....

Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yrvn
Kan någon i tråden svar när IAEA besökte I*raels kärnvapenprogram? Nyfiken eftersom alla verkar lida av vanföreställningen att Iran har kärnvapen men inte Israel?

(frågar åt alla idioter i tråden)

Eftersom Israel står utanför NPT-avtalet (tillsammans med Pakistan, Indien, Sydsudan och Nordkorea), så har IAEA inte samma juristiktion som över Iran och Sverige.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
”Samla upp uranet”?

Ja. Vilka hinder menar du skulle finnas för detta?

Citat:
”Ta det till nån annan centrifug”?

Ja. Menar du att 100 % av landets centrifuger fanns vid dessa tre platser och att samtliga blivit förstörda på så vis att de ej går att laga inom överskådlig tid? Vad baserar du detta på? Hur många centrifuger tror du Iran har?

Citat:
”Laga befintliga centrifuger”?

Ja. Du skrev innan att de lätt gick sönder, t o m från vibrationer, minns du? Så det är väl rimligt att anta att de vid flera tillfällen lagat centrifuger, inte sant? Och sen skrev du att mängden skada var okänd, vilket öppnar för att de inte är allvarligt skadade. Minns du?

Citat:
Tre anläggningar har f ö blivit förstörda.

Skrev du inte alldeles nyss att det "inte är säkerställt än hur stora skadorna blev."? Men nu är de alltså enligt dig "förstörda"?

Det vänder snabbt i Trump-världen, tydligen

Citat:
Efter en militär aktion behöver allmänheten bli lugnad och försäkrad om att allt är väl. I ett sånt läge går man ut med positiv information, kanske lite mer positiv än vad man för ögonblicket har belägg för. Det är i alla fall min bedömning.

Även detta gör väl Trumps uttalande till en LÖGN, inte sant? Besvara exemplet med biloyckan.

Och du kan alltså inte ge exempel på en enda annan västledare som gjort något motsvarande i en liknande situation?

Citat:
Det är väl bara LÖGN! och ORANGE MAN BAD!

Av oss båda tycks det mig som att det är DU som har det största problemet med att betrakta Trump objektivt. Du är liksom förhindrad att säga att han ljugit, ens om vi håller 100 % av de omständigheter du själv angett för sanna. Det är ganska patetiskt
Citera
2025-06-23, 15:19
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Han började i rätt ände. Din orangutang för korkad för att förstå sådana saker.

There were ten times more air strikes in the covert war on terror during President Barack Obama’s presidency than under his predecessor, George W. Bush.

https://www.thebureauinvestigates.com/stories/2017-01-17/obamas-covert-drone-war-in-numbers-ten-times-more-strikes-than-bush
Citera
2025-06-23, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
There were ten times more air strikes in the covert war on terror during President Barack Obama’s presidency than under his predecessor, George W. Bush.

https://www.thebureauinvestigates.com/stories/2017-01-17/obamas-covert-drone-war-in-numbers-ten-times-more-strikes-than-bush

Du verkar ha svårt att förstå.
Citera
2025-06-23, 15:20
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
I Ryssland. Ryssarna har redan sagt att de kan förvara det.

lol, ja men då har ju iranierna ingen nytta av det. Ryssland är ju redan en allierad med massvis med höganrikat uran de lika gärna kunde skänka eller sälja till Iran. Men det är ju inte till nån nytta om de inte kan bygga kärnvapen av det i lugn och ro, det går ju inte om Israel bombar sönder deras vapenfabriker hela tiden. Nåväl, det spelar nog ingen roll, Irans regim kommer nog vara dödade vilken dag som helst nu i.om. att t.e. deras religiösa överhuvud i dagsläget bara överlevt för att Trump velat behålla honom levande.
Citera
2025-06-23, 15:21
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nejdu lille mullah-älskare, jag ser det goda för mänskligheten att Irans domedagssekt likvideras enligt nedan:

IDF is now attacking with unprecedented force regime targets and government repression bodies in the heart of Tehran, including the Basij headquarters, Evin Prison for political prisoners and regime opponents , the "Israel Destruction" clock in Palestine Square, the Revolutionary Guards' internal security headquarters, the Ideology Headquarters, and other regime targets .

For every shot fired at the Israeli home front, the Iranian dictator will be punished and the attacks will continue with full force.

We will continue to work to defend the home front and defeat the enemy until all war goals are achieved.

Fint se diktaturer krossas.

Tänk vilken ära att få vara just den stridspilot som får uppdraget att förvandla den där jävla klockan till pulvermos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in