2025-06-22, 19:33
Medlem
Kul ändå att känna av trendskiftet. Hade tråden skrivits för 20 år sedan hade 95% svarat positivt till tatueringar, men så verkar det inte vara längre.

Själv ogillar jag tatueringar eftersom de oftast är osammanhängande. En tjej jag vet har en uggla, något citat, en pizza, en döskalle, en orm osv. Det blir osammanhängande och klottrigt att ha en tatuering lite här och där.

Någon mindre tatuering, blomma vid ankeln eller handleden bryr jag mig inte så mycket om. Men i slutänden är klassiska kvinnor vackrast.

Det FULASTE jag vet är tjejer som är väldigt tatuerade och sedan har på sig bröllopsklänning. Det skär sig extremt mycket. Man kan inte ha ”coola” döskallar och sedan gå i en elegant klänning. Jag skulle skämmas om jag skulle gifta mig med en sådan kvinna.

Återigen, klassiska kvinnor utan tatueringar, som både kan klä sig sportigt, elegant eller mysigt utan att tatueringar tar över är det finaste.
Citera
2025-06-22, 19:34
Medlem
Borasare1980s avatar
Nån enstaka tatuering går väl an, men varje ny tatuering är i nio fall av tio en minuspoäng på helhetsbedömningen i mina ögon. Ser extra sunkigt ut med gaddningar i olika stilar och kvalitet som ej matchar tillsammans. Men skit samma vad jag tycker, vill de grisa ner sig med permanent bläck så får de väl göra det. Inte mitt problem.
Citera
2025-06-22, 20:13
Medlem
bara du din jävla soyboy
Citera
2025-06-22, 20:25
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Så många incels i tråden som vill leka att de kan välja och vraka mellan tjejer

Kan på förekommen anledning inte tala för de andra, men tror nog att du och jag helt enkelt rör oss i olika kretsar. Har alltid kunnat ”välja och vraka mellan tjejer.” Och därför har jag haft lyxen att vara picky med mina val. Med det sagt, har jag legat med tatuerade tjejer. De har däremot aldrig varit förstahandsvalet. De skall å andra sidan ha credd för att ha mer klös än många andra, men sänghalmen är ju inte allt i ett seriöst förhållande.

/AI
Citera
2025-06-22, 20:56
Medlem
Ett par mindre skulle jag inte ha något emot!
Citera
2025-06-22, 21:34
Medlem
PonyStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Automatiskt, det är det första man kollar efter. Stora synliga tatueringar är big no-no för min preferens. Har inga problem med olika kroppstyper, bara det är en sund personlighet. Kan tänka mig att tatuerade dras till andra tatuerade, och det finns det ju många av.
Fetton går bort, tatuerade går i regel bort förutsatt att det inte är nått litet.

Kvinnor med stora tatueringar är blääääääää.
Har själv ingen tatuering och är inget fetto, så jag lever som jag lär.

Bortsett från att jag som man tycker att tatueringar i 99 fall av 100 är ruskigt fult och avtändande på kvinnor så är tatueringar också ett tecken på svaghet. Tecken på att man förmodligen ej går sin egna väg, faller för grupptryck och dessutom saknar integritet. Tecken på att hon är slösaktig med pengar och ej tänker långsiktigt. Mycket värdelösa personlighetsdrag på det hela taget.
Senast redigerad av PonyStar 2025-06-22 kl. 21:36.
Citera
2025-06-22, 22:31
Medlem
Absolut. Jag hatar tatueringar på tjejer. Det ser förjävligt ut men dom fattar ju inte bättre!
Dom gör som trenden är..,
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Jag vet att smaken är olika – men jag måste säga det: tatueringar är nog den mest svårsmälta trenden unga tjejer tagit till sig på senare år. Framför allt när det gäller armar, hals och ansikte – det ser ibland ut som om någon försöker likna en ödla.

Jag bryr mig inte om innebörden – det är helhetsintrycket som spelar roll. En diskret, färgglad tatuering kan absolut funka, men när det ser ut som att man rullat runt i en kopiator blir jag mest förvirrad.

Och ja, jag vet – vi killar är inte alltid några skönheter heller. Men tänk om vi plötsligt började raka benen och stolt gå omkring i shorts och visa upp dem som om det vore en merit? Samma känsla. 😅

Jag dejtade en väldigt snygg tjej för ett tag sen. Allt var på gång… tills kläderna åkte av och man fick syn på en hel muralmålning. Game over, kändes helt enkelt för främmande för reptilen i mig (som tydligen inte är ödla). Vi är goda vänner idag, men jag kände mig som en skådespelare som tappade manus.

Det är inte så att jag hatar tatueringar, men för mig är det en ganska kraftig dealbreaker. Det handlar inte om politik – bara om preferens.

Så jag undrar:
Är det fler som känner så här? Eller har jag fastnat i ett utdöende smakideal?
Och till er som gillar tatueringar – har ni någon teori om varför vissa (som jag) reagerar så starkt?

Bonusfråga: Vad skulle krävas för att ni själva tatuerade er?
Jag funderar på att vänta tills jag får en karta till min hemplanet. Då snackar vi rimligt motiv.
Citera
2025-06-22, 22:35
Medlem
Inkommers avatar
Jag hörde någon snubbe påstå att män är i bästa fall neutrala till tatueringar på kvinnor men att tatueringar aldrig gör kvinnor mer attraktiva i mäns ögon.
Vissa undantag finns såklart men det är väl ungefär så jag känner också över kvinnors tatueringar.
Citera
2025-06-22, 23:00
Medlem
I huvudsak ja, och absolut för större/synliga tatueringar.
Citera
2025-06-22, 23:32
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Är själv en tatuerad tjej, men förstår ts fullständigt.

Jag har en liten och två mellanstora. Den mest synliga är placerad på ena underarmen. Dvs vardags- eller jobbklädd syns ingen av dem, vilket var min intention.

Samtliga är genomtänkta, personliga motiv med starkt symbolvärde för mig. Gjorda av noga utvalda tatuerare för det resultat jag velat ha.

Diverse klotter, trender, sleeves eller annat trams är i mina ögon fult och osmickrande. Jag skulle personligen swipa bort killar med överdrivna, stora eller konstiga tatueringar.

Kan f.ö. citera min ena tatuerare i att "folk som har tatueringar på halsen eller i ansiktet brukar inte må så bra". Dvs hans yrkesmässiga reflektion och inte min fördom.
Citera
2025-06-22, 23:35
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Kan ju delvis vara en åldersgrej också, det skulle ju vara rätt intressant att veta hur gamla folk är.

24
Citera
2025-06-22, 23:48
Medlem
Ett tag jobbade jag som fotograf, det blev ganska jobbigt när modellerna började tatuera sig. Tänk er när man vill fokusera på produkt eller kläder och så tittar en eller flera stora tatueringar fram, oftast bara en del av den.

Bilden blev förstörd, fokus hamnar på något annat, känslan blir annorlunda och det var inte positivt.

Nu tycker givetvis folk olika om tatueringar, men rent generellt så vill man fokus ska ligga på produkten man gör reklam för och inte på modellens tatuering.

Allt förvärras av att man inte ser vad tatueringen föreställer eller så är det bara fult och amatörmässiga tatueringar.

Finns alltså fina och genomtänkta tatueringar som gör sig bra i vissa syften, nackdelen är att tatueringen är där jämt oavsett i vilken situation man är i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in