Citat:
Rödpillringen räcker som botemedel, förutsatt att man är normalintelligent.
Att vara generellt "rädd", är inte att vara bättre säkerhetsorienterad.
Att vara passiv och/eller gömma sig i massan innebär nya risker som är kvantifierbart garanterade i sin frånvaro av vinning. Detta är något man ser på marknaderna hela tiden. "The trend is your friend, untill it ends".
Bland oss män kommer det alltid finnas en större kognitiv spridning. Fler smarta och fler stendumma.
Att bara ligga mitt i den kurvan och vara man ger ett enormt försprång av möjligheter...bara på biologin.
Det sociala experimentet vi befinner oss mitt i nu är byggt kring att vara destruktiv mot män. D.v.s. inte höja kvinnor, utan snarare sänka hela samhället; för att ett fåtal kvinnor skall FÅ en skev höjning utan konkurrens. Som rödpillad blir man "kung" i deras skeva värdejämförelse, fast man egentligen inte är hemmahörande i de övre percentilerna.
Att vara generellt "rädd", är inte att vara bättre säkerhetsorienterad.
Att vara passiv och/eller gömma sig i massan innebär nya risker som är kvantifierbart garanterade i sin frånvaro av vinning. Detta är något man ser på marknaderna hela tiden. "The trend is your friend, untill it ends".
Bland oss män kommer det alltid finnas en större kognitiv spridning. Fler smarta och fler stendumma.
Att bara ligga mitt i den kurvan och vara man ger ett enormt försprång av möjligheter...bara på biologin.
Det sociala experimentet vi befinner oss mitt i nu är byggt kring att vara destruktiv mot män. D.v.s. inte höja kvinnor, utan snarare sänka hela samhället; för att ett fåtal kvinnor skall FÅ en skev höjning utan konkurrens. Som rödpillad blir man "kung" i deras skeva värdejämförelse, fast man egentligen inte är hemmahörande i de övre percentilerna.
Tack för utmärkt analys. Män drar åt extrenerna, ja.
Det finns fler manliga genier än kvinnliga men män blir oftare seriemördare och fängelseinterner också.
Kvinnor är bättre än män på att ligga i mitten på preststionskurvan, där de undviker extremer och aggressivt motarbetar prestationer. De hittar makt och trygghet där och är extremt duktiga på att gömma sig i gruppen och odla medelmåttighet, som blir norm.
Kvinnor skapar en kvinnofälla, som de är totalt blinda för. Den kognitiva dissonansen är total.
Allt som vi diskuterar nu, är tabu. Försöker man prata om sånt här, blir man socialt brännmärkt.
Jag vidhåller dock att kvinnor är bättre på trygghet, vilket statistiken visar. Att män blir mördade, drunknar, kör ihjäl sig, hamnar på kåken och dör i olyckor oftare än kvinnor, är allmänt känt.
100% av alla fridykare som överskattar sig själva och underskattar faror, bör vara män. Osv.
Off topic har jag varit i kvinnogrupper under hela mitt vuxna liv och att vara ensam man bland 100 kvinnor är en intressant upplevelse, som ger en gråa hår.
Det finns nämligen ingen bra plats på kurvan att vara på. Antingen blir man osynlig och maktlös eller så kliver man fram och presterar och då blir man direkt ett hot och blir utfryst. De enda som accepteras är toxisk kvinnlighet (kvinnor i stora grupper är helknäppa) men är man inte kvinna, finns såklart inte den möjligheten.
Och att se kvinnor bygga sitt eget glastak.och förstöra för varandra, är fascinerande. De kan inte ändra sig.
Jag är så glad att jag är i slutet av yrkeslivet. Phu.
Jag har varit med om flera situationer som bevisar allt du påstår i ditt inlägg. Man blir anställd pga tunga meriter (av en kvinnlig chef) och fin utbildning. Men när man ska börja jobba, blir man motarbetad av både chefen och hennes systrar, eftersom de inte vill ha den prestation som de nyss sa att de ville ha.
Första misstaget man gör, är att vara rak och säga vad man tycker. Efter det slutar folk prata med en.
Intervjuer du män, kan du få höra tusentals historier om detta.
Senast redigerad av Eremona2.0 2025-06-22 kl. 04:57.
Senast redigerad av Eremona2.0 2025-06-22 kl. 04:57.