2025-06-22, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Rödpillringen räcker som botemedel, förutsatt att man är normalintelligent.
Att vara generellt "rädd", är inte att vara bättre säkerhetsorienterad.
Att vara passiv och/eller gömma sig i massan innebär nya risker som är kvantifierbart garanterade i sin frånvaro av vinning. Detta är något man ser på marknaderna hela tiden. "The trend is your friend, untill it ends".

Bland oss män kommer det alltid finnas en större kognitiv spridning. Fler smarta och fler stendumma.
Att bara ligga mitt i den kurvan och vara man ger ett enormt försprång av möjligheter...bara på biologin.

Det sociala experimentet vi befinner oss mitt i nu är byggt kring att vara destruktiv mot män. D.v.s. inte höja kvinnor, utan snarare sänka hela samhället; för att ett fåtal kvinnor skall FÅ en skev höjning utan konkurrens. Som rödpillad blir man "kung" i deras skeva värdejämförelse, fast man egentligen inte är hemmahörande i de övre percentilerna.

Tack för utmärkt analys. Män drar åt extrenerna, ja.
Det finns fler manliga genier än kvinnliga men män blir oftare seriemördare och fängelseinterner också.

Kvinnor är bättre än män på att ligga i mitten på preststionskurvan, där de undviker extremer och aggressivt motarbetar prestationer. De hittar makt och trygghet där och är extremt duktiga på att gömma sig i gruppen och odla medelmåttighet, som blir norm.

Kvinnor skapar en kvinnofälla, som de är totalt blinda för. Den kognitiva dissonansen är total.

Allt som vi diskuterar nu, är tabu. Försöker man prata om sånt här, blir man socialt brännmärkt.

Jag vidhåller dock att kvinnor är bättre på trygghet, vilket statistiken visar. Att män blir mördade, drunknar, kör ihjäl sig, hamnar på kåken och dör i olyckor oftare än kvinnor, är allmänt känt.

100% av alla fridykare som överskattar sig själva och underskattar faror, bör vara män. Osv.

Off topic har jag varit i kvinnogrupper under hela mitt vuxna liv och att vara ensam man bland 100 kvinnor är en intressant upplevelse, som ger en gråa hår.

Det finns nämligen ingen bra plats på kurvan att vara på. Antingen blir man osynlig och maktlös eller så kliver man fram och presterar och då blir man direkt ett hot och blir utfryst. De enda som accepteras är toxisk kvinnlighet (kvinnor i stora grupper är helknäppa) men är man inte kvinna, finns såklart inte den möjligheten.

Och att se kvinnor bygga sitt eget glastak.och förstöra för varandra, är fascinerande. De kan inte ändra sig.

Jag är så glad att jag är i slutet av yrkeslivet. Phu.

Jag har varit med om flera situationer som bevisar allt du påstår i ditt inlägg. Man blir anställd pga tunga meriter (av en kvinnlig chef) och fin utbildning. Men när man ska börja jobba, blir man motarbetad av både chefen och hennes systrar, eftersom de inte vill ha den prestation som de nyss sa att de ville ha.

Första misstaget man gör, är att vara rak och säga vad man tycker. Efter det slutar folk prata med en.

Intervjuer du män, kan du få höra tusentals historier om detta.
Senast redigerad av Eremona2.0 2025-06-22 kl. 04:57.
Citera
2025-06-22, 11:36
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det finns fler manliga genier än kvinnliga men män blir oftare seriemördare och fängelseinterner också.

Kvinnor är bättre än män på att ligga i mitten på preststionskurvan, där de undviker extremer och aggressivt motarbetar prestationer. De hittar makt och trygghet där och är extremt duktiga på att gömma sig i gruppen och odla medelmåttighet, som blir norm.

Kvinnor skapar en kvinnofälla, som de är totalt blinda för. Den kognitiva dissonansen är total.

Allt som vi diskuterar nu, är tabu. Försöker man prata om sånt här, blir man socialt brännmärkt.

Jag vidhåller dock att kvinnor är bättre på trygghet, vilket statistiken visar. Att män blir mördade, drunknar, kör ihjäl sig, hamnar på kåken och dör i olyckor oftare än kvinnor, är allmänt känt.

100% av alla fridykare som överskattar sig själva och underskattar faror, bör vara män. Osv.

Off topic har jag varit i kvinnogrupper under hela mitt vuxna liv och att vara ensam man bland 100 kvinnor är en intressant upplevelse, som ger en gråa hår.

Det finns nämligen ingen bra plats på kurvan att vara på. Antingen blir man osynlig och maktlös eller så kliver man fram och presterar och då blir man direkt ett hot och blir utfryst. De enda som accepteras är toxisk kvinnlighet (kvinnor i stora grupper är helknäppa) men är man inte kvinna, finns såklart inte den möjligheten.

Och att se kvinnor bygga sitt eget glastak.och förstöra för varandra, är fascinerande. De kan inte ändra sig.

Jag har varit med om flera situationer som bevisar allt du påstår i ditt inlägg. Man blir anställd pga tunga meriter (av en kvinnlig chef) och fin utbildning. Men när man ska börja jobba, blir man motarbetad av både chefen och hennes systrar, eftersom de inte vill ha den prestation som de nyss sa att de ville ha.

Första misstaget man gör, är att vara rak och säga vad man tycker. Efter det slutar folk prata med en.

Det är det första jag gör och det finns alltid något man kan säga som sorterar bort i princip hela gruppen. Så får de vara dysfunktionella annorstädes.
Jag hittar t.o.m. på egna namn på folk om det vill sig illa. Så de vet att jag delar absolut noll socialt värde med dem.

När jag var ung, spenderade jag 3 år i en "kvinno"dominerad miljö.
Tyvärr fattade jag aldrig att jag behövde applicera de erfarenheterna bredare i unga år. Det hade besparat mig mycket sorg. Men samtidigt tycker jag att brytandet av kontraktet med mig är det viktigaste som hänt i mitt liv, som en spark i arslet.

Om hundra år är denna tid en pinsam parentes i vår historia. Gissningsvis står vi inför nya ideologiska haverier...om vi inte utplånats redan.
Citera
2025-06-22, 12:18
Avslutad
Citat:

Det är likadant att vara ensam kvinna på en mansdominerad arbetsplats. Plus att alla försöker ligga med en. Går inte att få något gjort alls i en sån miljö.

Det bästa är helt klart blandade arbetsgrupper vad gäller kön, ålder, bakgrund, osv.
Citera
2025-06-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är likadant att vara ensam kvinna på en mansdominerad arbetsplats. Plus att alla försöker ligga med en. Går inte att få något gjort alls i en sån miljö.

Det bästa är helt klart blandade arbetsgrupper vad gäller kön, ålder, bakgrund, osv.

Jo jag vet. Jag vet att det är skit att vara ensam kvinna bland män. Nu är vi dock off topic.
Citera
2025-06-22, 12:47
Avslutad
Citat:
Jo jag vet. Jag vet att det är skit att vara ensam kvinna bland män. Nu är vi dock off topic.

Japp, plus att man blir innerligt trött på kiss och bajs humorn i en grupp med män efter ett tag. Å andra sidan blir man trött på att aldrig kunna dra av ett riktigt snuskigt skämt i en arbetsgrupp med kvinnor, men det beror å andra sidan helt och hållet på vad det är för typ av kvinnor.

I 20 års åldern jobbade jag med danska sjömän, ca 30 stycken, bara män. I hela mitt liv har jag fått höra att män är raka och tar konflikter direkt. Men jag blev så överraskad när det inte visade sig stämma. De här männen var inte alls präglade av feminismen eller feminiserade för fem röda ören. Väldigt få av dem var allmänbildade överhuvudtaget. Dom mobbade en kille som såg bra ut och var populär bland tjejerna, i övrigt tålde de inte varandra överhuvudtaget, snackade skit om varandras fruar, alltså det gränsade till förtal, med mera. Utöver detta har jag varit på andra mansdominerade arbetsplatser som uppvisat samma mönster, fast inte så allvarligt. Troligen beroende på att de hade högre utbildningsgrad.

Den största skillnaden mellan män och kvinnor gällande detta är att män kan nog bita ihop mer än kvinnor och stå ut. Män står ut i dåliga förhållanden, män står ut på dysfunktionella arbetsplatser, män står ut med att lyda order och koppla bort egna behov. Osv. Detta gäller möjligtvis inte för de yngre generationerna män, typ de som är i 20 års åldern nu.
Senast redigerad av Jenny9 2025-06-22 kl. 13:12.
Citera
2025-06-22, 13:18
Medlem
Citat:
Japp, plus att man blir innerligt trött på kiss och bajs humorn i en grupp med män efter ett tag. Å andra sidan blir man trött på att aldrig kunna dra av ett riktigt snuskigt skämt i en arbetsgrupp med kvinnor, men det beror å andra sidan helt och hållet på vad det är för typ av kvinnor.

I 20 års åldern jobbade jag med danska sjömän, ca 30 stycken, bara män. I hela mitt liv har jag fått höra att män är raka och tar konflikter direkt. Men jag blev så överraskad när det inte visade sig stämma. De här männen var inte alls präglade av feminismen eller feminiserade för fem röda ören. Väldigt få av dem var allmänbildade överhuvudtaget. Dom mobbade en kille som såg bra ut och var populär bland tjejerna, i övrigt tålde de inte varandra överhuvudtaget, snackade skit om varandras fruar, alltså det gränsade till förtal, med mera. Utöver detta har jag varit på andra mansdominerade arbetsplatser som uppvisat samma mönster, fast inte så allvarligt. Troligen beroende på att de hade högre utbildningsgrad.

Den största skillnaden mellan män och kvinnor gällande detta är att män kan nog bita ihop mer än kvinnor och stå ut. Män står ut i dåliga förhållanden, män står ut på dysfunktionella arbetsplatser, män står ut med att lyda order och koppla bort egna behov. Osv. Detta gäller möjligtvis inte för de yngre generationerna män, typ de som är i 20 års åldern nu.

Intressant inlägg men off topic.

Att män snackar skit är självklart.
Däremot är kvinnor bättre på det. De är på en nivå män inte kan drömma om.

Om jag jämför de mansgrupper (kompisgäng släktingar lumparpolare arbetskompisar osv) jag varit i med de kvinnogrupper jag varit i, är det inte ens tävling.

Kvinnorna har snackat tusen ggr mer skit än männen.

I lumpen snackade ingen skit om någon. De som inte gillade varandra, undvek helst varandra och bet ihop om det inte gick. Bara att gilla läget.

Att vara bra på skitsnack låter konstigt. Men man kan vara bra på det. Det innebär makt att bemästra konsten att snacka skit, att mörda frånvarande människor verbalt.
Citera
2025-06-22, 13:30
Avslutad
Citat:
Intressant inlägg men off topic.

Att män snackar skit är självklart.
Däremot är kvinnor bättre på det. De är på en nivå män inte kan drömma om.

Om jag jämför de mansgrupper (kompisgäng släktingar lumparpolare arbetskompisar osv) jag varit i med de kvinnogrupper jag varit i, är det inte ens tävling.

Kvinnorna har snackat tusen ggr mer skit än männen.

I lumpen snackade ingen skit om någon. De som inte gillade varandra, undvek helst varandra och bet ihop om det inte gick. Bara att gilla läget.

Att vara bra på skitsnack låter konstigt. Men man kan vara bra på det. Det innebär makt att bemästra konsten att snacka skit, att mörda frånvarande människor verbalt.

Enligt min erfarenhet är män och kvinnor lika bra på att karaktärs-mörda varandra.

Jag jobbade på en kvinnodominerad arbetsplats inom farmaci. Övervägande muslimska tjejer från Mellanöstern. Och det sociala grupptrycket de satte på varandra har jag aldrig bevittnat bland svenska kvinnor (eller svenska män för den delen). Troligen för att de var uppväxta i patriarkala strukturer och traditioner.

Människor har troligen alltid och kommer troligen alltid att skvallra. Det man ska vara uppmärksam på är när det börjar gå över i allvarligare saker såsom mobbning och förtal, osv.
Senast redigerad av Jenny9 2025-06-22 kl. 13:32.
Citera
2025-06-22, 14:32
Medlem
kamanyas avatar
No 5th wave feminism in the front lines...

Both sides use women on the front lines, mostly as medics. Eastern Europeans seems to have always had less of an issue using women in war, but normally they’re not doing the grunts work. Still, there are some hardcore women on both sides who have gone down fighting. Both sides have shown pictures of women killed on the frontline in full battle gear that were killed fighting next to their male counterparts.

I know Ukraine have a few commanders of units, I have not seen the same on the Russian side yet.

Here’s a recent comment from a Russian Telegram channel on the current Urkaine war…

Why It's Hard to Have Women in a Combat Unit

Physiology and physical endurance

Women are physiologically weaker in terms of strength, especially when wearing full combat gear (25-35 kg).

They have a harder time withstanding prolonged dampness, cold and Spartan living conditions.

Higher risk of back and joint injuries, stress fractures.

Menstruation is a separate hemorrhoid in field conditions without normal hygiene.

Combat rhythm and load

The male rhythm of a unit is often "leveled" for the weakest link, especially on the march or in combat.

To avoid “burning out” a female fighter, commanders are sometimes forced to slow down or redistribute tasks.

Hygiene and everyday life

It is more difficult for a woman to survive for weeks without a shower, a change of clothes, or the opportunity to be alone.

In the small space of a dugout or position, issues of privacy and embarrassment turn into everyday hassle.

Sex and Internal Dynamics

Even if a woman is a tough guy and a pro, men start to show off their prowess, divide “priorities,” and get jealous.

“Office romances” often appear, which split the team.

If there is one girl, they begin to divide her or guard her; if there are several, their own “micro-clans” are formed.

Scandals, jealousy, rumors - all this tears discipline apart.

Risks of captivity and the humanitarian aspect

The enemy will always try to use a woman in captivity for pressure and propaganda.

The risk of sexual violence in captivity is a separate moral and media issue.

Commander's headache

Any complaint about harassment is a disaster for an officer. And even if everything is honest, they can tell on you.

It is harder to yell obscenities at a woman or to "pick her up" for a mistake as harshly as at a man. This is a psychological barrier for many commanders.

At the same time, one should not deny the obvious :

Women are excellent at sniper, reconnaissance, medical, or staff tasks.

In technical and analytical positions they are often better than men - their attentiveness and discipline are higher.

Sometimes women raise morale and prevent us from falling into complete swinishness and lawlessness.

A woman in a combat unit is always a compromise. She can be a good fighter, but the system must take into account physiology, psychology and everyday factors. If the commander knows how to maintain discipline, there are fewer problems. If not, the woman becomes the epicenter of discord.
Senast redigerad av kamanya 2025-06-22 kl. 14:37.
Citera
2025-06-22, 14:33
Medlem
kamanyas avatar
I had a thought about women in the front line after I posted that....

I've seen Kurdish women fighting in their wars for liberation. So too many other places where I would have thought, given the attitudes towards women in those places, it's even more brave for them to be taking up arms than men as the consequences of being captured are the slavery, rape and forced marriage/concubine stuff.

But, from another angle, when men are captured in those wars, it's almost certain summary death. Woman, I presume stand a far better chance of being kept alive... although the consequences of being caught alive are dire.

In a way, I suppose being a woman is a form of insurance that you might very well live to fight another day/way in the event of being captured.

Being a woman who was so moved to fight for her country/people, I would guess that she may quite readily take the risk of being caught, steel herself for the inevitable abuse whilst keeping her vigilance up to exact more revenge, spy, escape, etc.

A black widow of sorts.

THAT would take balls.
Citera
2025-06-22, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kamanya
I had a thought about women in the front line after I posted that....

I've seen Kurdish women fighting in their wars for liberation. So too many other places where I would have thought, given the attitudes towards women in those places, it's even more brave for them to be taking up arms than men as the consequences of being captured are the slavery, rape and forced marriage/concubine stuff.

But, from another angle, when men are captured in those wars, it's almost certain summary death. Woman, I presume stand a far better chance of being kept alive... although the consequences of being caught alive are dire.

In a way, I suppose being a woman is a form of insurance that you might very well live to fight another day/way in the event of being captured.

Being a woman who was so moved to fight for her country/people, I would guess that she may quite readily take the risk of being caught, steel herself for the inevitable abuse whilst keeping her vigilance up to exact more revenge, spy, escape, etc.

A black widow of sorts.

THAT would take balls.

Yes, although on the other hand, many Yazidi and German women subjected to mass rape committed suicide. Probably the same for many women in wars and conflicts. So the whole thing about "surviving" only to be raped instead is a bit complex.
Citera
2025-06-22, 16:47
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Den här anekdoten kan vi arkivera under avdelningen fiktiva historier, bredvid Tomatkungens saga om sin analt våldtagna väninna.
Citera
2025-06-22, 16:53
Avstängd
Citat:

En påhittad anekdot. Du har lärt dig av Tomatokungen som du är i maskopi med.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-06-22 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in