2025-06-22, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Igen, varför lägger du så enormt mycket tid i denna tråden om chemtrails är en "konspiration".

Känns nästan som du är i tråden av ett syfte att dumförklara folk som fattar vad som försiggår.

Varför låter du inte oss "konspirationsteoretiker" diskutera utan dina hjärndöda inlägg ditt får?

Nästan
Citera
2025-06-22, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
För 30 år sen kände ingen til att himlen måste sprutas full av hvitt pulver før att dimma solen.
Ingen journalister babblade i munnen på varann om klimatkris, kofis, tunga batteribilar eller metanhämmar-skit i ko-mat.
I senaste åren har journalisterna babblat om "klimatkris" varje dag och ochså försökt normalisera ideen att stoppa solen med experternas teknologi.
Varför är man korkad när man ser detta fenomen på himmlen, hela tiden, fast massmedia håller käften och stänger frågorna ute?
Tankorna går på om Wille debunker är den mycket korkade, eller är dolda manipulatorn som jobbar för att skydda kriminaliteten - att dumpa farliga/giftiga stoffer i världens matfat.

Det är väl meningen att mänskligheten skall gaslightas så att vi inte litar till våra sinnen utan invaggas i en lättmanipulerad dvala.

Folk som kollat denna videon kommenterar musiken som spelas och verkar helt ha missat vad som sker på bilderna.
https://youtu.be/I7B3GPmTC14?t=2
Citera
2025-06-22, 10:28
Medlem
Citat:
Varför är man korkad när man ser detta fenomen på himmlen, hela tiden, fast massmedia håller käften och stänger frågorna ute?

Du är korkad därför att du ser contrails och cirrusmoln och tolkar det som en världsomspännade konspiration. Du är korkad för att du tror dig veta bättre än meteorologer, flygledare och piloter.
Citera
2025-06-22, 10:36
Medlem
Citat:
Påståendet är inte att "kvardröjande strimmor" inte finns. Det gentagande fenomen är at strimmorna till stadighet expanderar till enorma figurer som stoppar solen

Så varför skulle det inte kunna handla om naturliga cirrusmoln och kvardröjande contrails som sprider ut sig?

Finner du det inte lite märkligt att de som faktiskt är experter på molnbildning inte delar din uppfattning? Om man tror sig veta mer om molnbildning än meteorologer är man faktiskt lite bakom.

Citat:
Är meteorologerna korrumperad?

Vad är det som tyder på det? Ja då förutom att de inte delar din analys om att moln är mystiska?

Om man är tvungen att förkasta kunskapen hos världens alla piloter, meteorologer och flygledare bör man ta sig en funderare på om man har rätt. Och det är ju samtidigt en bra indikation på hur urbota korkad den här konspirationsteorin är.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-06-22 kl. 10:46.
Citera
2025-06-22, 11:11
Medlem
Citat:
Jag kan inte minns att jag skrivit att jag kan se att att det är nanosize particles
Då är det väl meninglöst att ta upp det. Eller ja, hela ditt inlägg är meninglöst så det går ju hand i hand.

Citat:
Ang. bevisbörden - fråga massmedia varför dom är precis NOLL intresserad i detta som dom själv förmedlar kan va nödvändigt pga "klima-kris". Har dom kanskje ingen hjärnceller alls?

Fortfarande är det du som skall göra det INTE jag. Så länge du inte begriper det kommer du inte begripa vad vare sig moln, contrails eller chemtrails är. Börja i den änden istället för att övertala andra att göra DITT jobb.
Citera
2025-06-22, 11:37
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej det är självklart inget som "alla" vet.

Frågar du de som faktiskt är experter på våra skyar - meteorologer - så ser de inga konstigheter. Vidare är ju fenomenet med kvardröjande strimmor som sprider ut sig beskrivet I äldre böcker, det är alltså inte ett nytt fenomen.

Du verkar helt saknar självkritik. Anledningen till att de enligt dig "sover" är att du inte förmår väcka dem. Det är dina argument som är tunna och bristfälliga, du har helt enkelt inget vettigt att komma med.

Att den här korkade konspirationsteorin står och stampar på exakt samma ställe de senaste 30 åren kan du inte skylla på att alla andra sover, det beror uteslutande på att ni inte kan föra fram er sak.

Inget jag säger är bristfälligt, jag använder min syn, och mina övriga sinnen. Du kollar på manipulerad dokumentation och saknar helt kontakt med vad som sker.

Och du är i denna tråden med en agenda. Att dumförklara oss som inte är efterblivna som dig och dina kollegor.
Citera
2025-06-22, 11:40
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Det är väl meningen att mänskligheten skall gaslightas så att vi inte litar till våra sinnen utan invaggas i en lättmanipulerad dvala.

Folk som kollat denna videon kommenterar musiken som spelas och verkar helt ha missat vad som sker på bilderna.
https://youtu.be/I7B3GPmTC14?t=2

Ja varför säger väderrapportörer "höga slöjmoln" om midsommarvädret när man själv kan konstatera att de kommer från flygplan?

På denna midsommarbild kan jag med säkerhet säga, efter att ha varit observant många år, att himlen inte bär minsta spår av moln, eller "höga slöjmoln" som väderrapportörerna ständigt felaktigt uppger. Det är garanterat uteslutande "chemtrails".

Slöjmolnschemtrails i skyn.
https://nyadagbladet.se/vader/sa-blir-midsommarvadret/
Citera
2025-06-22, 11:44
Medlem
Citat:
Inget jag säger är bristfälligt, jag använder min syn, och mina övriga sinnen.

Vi är många som använder vår syn.

Det handlar väl snarast om hur vi tolkar det vi ser. Det du tolkar som en världsomspännande konspiration tolkar andra som contrails och natturlig molnbildning.
Citera
2025-06-22, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Ja varför säger väderrapportörer "höga slöjmoln" om midsommarvädret när man själv kan konstatera att de kommer från flygplan?

På denna midsommarbild kan jag med säkerhet säga, efter att ha varit observant många år, att himlen inte bär minsta spår av moln, eller "höga slöjmoln" som väderrapportörerna ständigt felaktigt uppger. Det är garanterat uteslutande "chemtrails".

Varför skriver du höga slöjmoln inom citationstecken? Påstår du att de inte finns?

Och hur kommer du fram till att det garanterat är chemtrails? Varför skulle det inte kunna handla om contrails och naturliga cirrusmoln?

Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco

Där du ser spöken ser alla andra vanliga moln.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-06-22 kl. 11:51.
Citera
2025-06-22, 11:58
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Inget jag säger är bristfälligt, jag använder min syn, och mina övriga sinnen. Du kollar på manipulerad dokumentation och saknar helt kontakt med vad som sker.

Och du är i denna tråden med en agenda. Att dumförklara oss som inte är efterblivna som dig och dina kollegor.

Agendan är väl snarare att fördröja eller förhindra att den breda allmänheten blir varse vad som pågår.

"USA:s hälsominister Robert F. Kennedy Jr. betonade återigen denna vecka sitt åtagande att sätta stopp för vädermanipulation och geoengineering genom skadliga kemikalier som sprids i atmosfären från flygplan.

Enligt RFK är det sannolikt att USA:s militärteknologiska forskningsmyndighet ligger bakom fenomenet, och han lovar att gå till botten med det hela och utkräva ansvar från de skyldiga".
https://nyadagbladet.se/utrikes/rfk-militar-forskningsmyndighet-sprutar-ut-gift-i-atmosfaren/
Citera
2025-06-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Agendan är väl snarare att fördröja eller förhindra att den breda allmänheten blir varse vad som pågår.

"USA:s hälsominister Robert F. Kennedy Jr. betonade återigen denna vecka sitt åtagande att sätta stopp för vädermanipulation och geoengineering genom skadliga kemikalier som sprids i atmosfären från flygplan.

Enligt RFK är det sannolikt att USA:s militärteknologiska forskningsmyndighet ligger bakom fenomenet, och han lovar att gå till botten med det hela och utkräva ansvar från de skyldiga".
https://nyadagbladet.se/utrikes/rfk-militar-forskningsmyndighet-sprutar-ut-gift-i-atmosfaren/

Gammal nyhet, artikeln publicerades första gången den 2 maj 2025. Och du har redan skrivet om det i tråden.

När i tid tror du att han har lyckats gå till "botten med det hela"? 3 månader eller 3 år? När i tid vet vi att han har misslyckats?
Citera
2025-06-22, 13:14
Avslutad
Idag är det febril aktivitet av chemtrails på himmelen så den planenliga molniga veckan kan verkställas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in