2025-06-21, 18:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Ok så du påstår alltså att om ett virus producerar ett toxin som kan kallas spikproteintoxin, då är det rimligt att kopiera viruset genom att injicera MRNA i kroppen så att organismen tillverkar spikproteintoxin UTAN att vara infekterad av viruset?
Sedan när MRNA har injicerats och organismen producerat spikproteintoxinet och det har brutits ned i spikpeptidtoxiner, då SKA toxinet vara där i organismen?
Det bara ska va där för så funkar "immunförsvaret"?
Inga konstigheter med lite MRNA och toxiner i kroppen?
SARS-CoV-2 producerar mig veterligen inga virotoxiner, men om du har annan information får du gärna citera den. Du får googla virotoxiner först innan du kommer med ditt sedvanliga expertutlåtande alternativt hänvisning till att uttrycket är "irrelevant" (trots att du själv hänvisar till det), men det är sedan gammalt.

Nej, det är ingen som detekterat något "spikprotein".
Nej, det finns inget "spikprotien" kvar.
Nej, det finns inget "mRNA kvar" som "producerar spikprotein".

Till ovan får vi då lägga till:
Nej, det finns inget spikprotein kvar i kroppen 14 dagar efter vaccination.
Nej, spikprotein är inte toxiskt.
Nej, några toxikologiska komplikationer uppstår inte av ett "spikprotein" som inte längre finns.

Man blir helt matt när man inser att ni antivaxxare bara drar runt samma gamla positiv som de gjort sedan 2021. Precis som det mesta trams som vevas här var det 2012 som ryktet om att spikprotein skulle vara toxiskt uppstod. Det är nys. Som allt annat antivaxxarna hittar på.

Du får ta en kurs där man tar upp ämnet proteolys så skall du se att allt klarnar och du slipper ställa frågor om självklarheter.
Citera
2025-06-21, 18:50
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du menar.
Nej, och det beror på att du inte har den ämneskunskap som behövs för att diskutera ämnet.

Citat:
Menar du att spikproteinet som covid-19 skapar är ett protein men att spikproteinet som vaccinet producerar är en peptid och borde kallas spikpeptid eller kanske spiktoxin?
Nej.

Citat:
Det verkar vara ganska irrellevant isåfall eftersom även kortare kedjor aminosyror kan vara farliga, t.ex. botulinumtoxin är en peptid och det är extremt farligt.
Det produceras mig veterligen inget sådant protein av det aktuella mRNA-vaccinet. Men om du har andra uppgifter går det bra att citera dem.

Citat:
Så förklara vad du menar att du menar genom att tala om peptider istället för proteiner då båda är byggda av aminosyror?
Det har jag redan redogjort för i detalj. Läs mina inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är PRECIS som vanligt. Om sanningen skall fram är jag sjukt trött på att ge dig gratislektioner i immunologi och mikrobiologi, men man trodde ju att du skulle klara av att läsa innantill, men inte ens det klarar du av.

Det Brogna et al. mäter är förekomsten av en PEPTID, inte något spikprotein. Orsaken till peptidens förekomst är en helt vanlig vanlig antigenpresentation. För att förklara för dig utan kunskap betyder det att immunceller attackerat spikproteiner och hackat upp dem i peptider som sedan presenteras på cellytan så att immunsystemet kan känna igen antigenen. De antigenpresenterande cellerna överlever ganska länge, och för oss utbildade och erfarna är det här inget konstigt; det Brogna et al. detekterar är helt enkelt en peptid som den antigenpresenterande cellen presenterar. Och det hade du fattat om du haft en grundkunskap i ämnet och sedan läst innantill. Men då du är helt okunnig är du lättlurad och går på vad skit som någon tutar i dig.

Och ja, ditt eländiga antivaxxar-patrask, Brogna är helt ärlig med att det är peptider man mäter, inte proteiner. LÄS studien (fast det hjälper ju inte i ditt okunniga fall). Det är dina kompisar på desinformations-centralerna som feltolkat saken och sedan lurat i dig att studien visar att det finns spikproteiner kvar efter flera månader. Felet är att du inte har någon ämneskunskap.

Nej, Feng et al. mäter inte heller förekomsten av Spikprotein, de mäter ANTIKROPPAR. Inget annat. Det är ingen som detekterat något fullängds spikprotein i det fallet heller. Och det hade du begripit om du LÄST studien (fast det hjälper ju inte i ditt okunniga fall eftersom du inte förstår vad du läser).

Och nej, det existerar inget mRNA som inte bryts ned redan efter ett par dagar. Det finns massor med studier i ämnet där man mäter förekomsten av mRNA och det finns ännu fler där man mäter förekomsten av fulllängds spikprotein. Alla dessa visar samma sak; spikproteinerna finns inte kvar i kroppen mer än 14 dagar efter vaccination.
https://academic.oup.com/cid/article/74/4/715/6279075?login=false
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/apm.13294

Notera att de studier jag citerar mäter förekomsten av fullängds spikprotein, inte någon peptid.

Och sluta för fanken med dina ointelligenta försök att dra slutsatser i ett ämne där du inte ens har grundkunskap i. “Bla bla bla, om det finns spikproteiner kvar måste de ju tillverkats av mRNA och då måste det ju finnas mRNA kvar som producerar spikproteiner”. Nej, det finns inget mRNA kvar som producerar spikproteiner, och mRNA bryts ned efter typ 20 minuter utanför en cell och efter ett par dagar i en cell.

Och innan du anklagar andra som sitter och skedmatar dig med fakta och kunskap för att vara oärliga, borde du sluta med att citera en skräpstudie från Yale som påstår att man hittat spikproteiner 700 dagar efter vaccination (det har man inte) när du fått förklarat för dig ett ANTAL gånger för dig exakt varför så inte är fallet. Men du fortsätter att referera till lögnen som om inget hänt.

Och nu när du också blivit skedmatad med en gratislektion i simpel mikrobiologi och immunologi hoppas jag att du kan släppa det här och skaffa dig en utbildning om du fortsättningsvis vill diskutera saken med den höga svansföring du håller dig med.
Citera
2025-06-21, 19:07
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:

Nej, det finns inget spikprotein kvar i kroppen 14 dagar efter vaccination.
Nej, spikprotein är inte toxiskt.
Nej, några toxikologiska komplikationer uppstår inte av ett "spikprotein" som inte längre finns.

Det verkar som att flera forskare kommit fram till att spikproteinet är toxiskt.
Försvaret för vaccinet tycks då vara att nivåerna är så låga av det så det inte är skadligt men på medianen är inte heller droger skadliga, de flesta kan ta t.ex. cannabis varje dag resten av livet utan att skadas men ändå anses inte det säkert för att någon i utkanten av marginalen kan skadas.
Denna dubbla standard för vad som är säkert bör ifrågasättas men du verkar bekymrad av att frågor ställs. Det är oroande att man kan rycka på axlarna och urvattna begreppet "säkert" så träffsäkert.
Citera
2025-06-21, 19:11
Medlem
Kungenshoras avatar
Jag skrev:
"Det verkar vara ganska irrellevant isåfall eftersom även kortare kedjor aminosyror kan vara farliga, t.ex. botulinumtoxin är en peptid och det är extremt farligt."

Du svarade:
Citat:
"Det produceras mig veterligen inget sådant protein av det aktuella mRNA-vaccinet. Men om du har andra uppgifter går det bra att citera dem."
Det verkar finnas forskning som tyder på att spikproteinet är toxiskt.
Du har väl forskning som visar på att det är rena hälsokosten förstås?
Citera
2025-06-21, 19:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det verkar finnas forskning som tyder på att spikproteinet är toxiskt.
Verkar det finnas?

Citat:
Du har väl forskning som visar på att det är rena hälsokosten förstås?
Som sagt...

Citat:
Utan att gå för djupt in i en diskussion om "appeal to ignorance" känns det rätt att helt enkelt fråga om du har något belägg för det minst sagt märkliga påståendet ovan? Jag gissar dessutom att du inte kommer dra dig för att be mig bevisa motsatsen?
Citera
2025-06-21, 19:21
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Brogna är helt ärlig med att det är peptider man mäter, inte proteiner. LÄS studien (fast det hjälper ju inte i ditt okunniga fall). Det är dina kompisar på desinformations-centralerna som feltolkat saken och sedan lurat i dig att studien visar att det finns spikproteiner kvar efter flera månader.
Ok protein och peptider är alltså olika beskrivningar på kedjor bestående av aminosyror.
När spikproteinet bryts ned i kroppen bildas spikproteinpeptider.

Det ifrågasätts om spikproteiner och spikpeptider är toxiska.

Stämmer ovanstående påstående?

Ett annat ord för spikproteinrester är alltså spikproteinpeptider.

Vid infektion kan spikproteinpeptider vara kvar i kroppen 60 dagar, det tycks verka som spikproteiner och spikpeptider av vaccin finns i lägre nivåer och kortare tid vid vaccinering men finns verkligen underlaget för att kalla spikproteinet och spikproteinerna "säkra"?
Dessa hör ju inte hemma i kroppen annat än vid infektion eller vaccination.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-06-21 kl. 19:24.
Citera
2025-06-21, 19:23
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Verkar det finnas?

Som sagt...
Ja, jag låter någon annan ta vid.
Länka gärna till studier på att spikproteinpeptider och spikprotein inte är hälsokost, här har ni chansen grabbar o tjejer.

Jag öppnar popcornen!
Citera
2025-06-21, 19:25
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det verkar som att flera forskare kommit fram till att spikproteinet är toxiskt.
Flera forskare påstår det. "Verkar det som". Jaha, då måste det vara sant alltså?
Är det Peter McCullough, John Campbell, Aseem Malhotra, Andrew Wakefiled eller någon annan antivaxxare som publicerat något på sina egna plattformar och samtidigt säljer en "detoxification" som sköljer alla toxiner ur kroppen för en engångssumma av $370? Är det spikproteinerna som man skall "skölja ur"?

Haha...
Citera
2025-06-21, 19:37
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Flera forskare påstår det. "Verkar det som". Jaha, då måste det vara sant alltså?
Är det Peter McCullough, John Campbell, Aseem Malhotra, Andrew Wakefiled eller någon annan antivaxxare som publicerat något på sina egna plattformar och samtidigt säljer en "detoxification" som sköljer alla toxiner ur kroppen för en engångssumma av $370? Är det spikproteinerna som man skall "skölja ur"?

Haha...
Eller så googlar du bara "spikeopathy"?
Du vet begreppet du lättvindigt avfärdade för att istället leka språkpolis om peptider och proteiner?
Skulle inte kalla det annat än att du verkar va ett blindstyre.
Citera
2025-06-21, 19:41
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du vet begreppet du lättvindigt avfärdade för att istället leka språkpolis om peptider och proteiner?
Som sagt...
Citat:
Utan att gå för djupt in i en diskussion om "appeal to ignorance" känns det rätt att helt enkelt fråga om du har något belägg för det minst sagt märkliga påståendet ovan? Jag gissar dessutom att du inte kommer dra dig för att be mig bevisa motsatsen?
Citera
2025-06-21, 19:48
Medlem
Kungenshoras avatar
Jag skrev:
"Eftersom vaccinet utövade selektionstryck kan du inte veta hur många som vaccinet räddade eftersom utan detta evolutionstryck hade en annan variant blivit den dominanta."

Du svarade:

"Utan att gå för djupt in i en diskussion om "appeal to ignorance" känns det rätt att helt enkelt fråga om du har något belägg för det minst sagt märkliga påståendet ovan? Jag gissar dessutom att du inte kommer dra dig för att be mig bevisa motsatsen?"

Jag tolkar det som att du förlorade diskussionen om ifall spikprotein är hälsokost eller toxiskt och du vet om det.

Nu vill du diskutera evolutionsteori.
Googla "Mareks Disease".
Citera
2025-06-21, 19:49
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nisse

Spikeopathy låter intressant. Var kan man läsa mer om det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in