Citat:
Ursprungligen postat av
Sagodjur
måste man klottra utomhus?
jag brukar klottra hemma hos mig själv, typ drar en fet tag på kylskåpet, sprayar lite i badrummet och hela sovrummet är bombat.
är det ok eller? det är ju fortfarande graffiti. känns mer värt eftersom ingen kommer och tvättar bort det. min äldsta tag är från 2004 och den är i hallen.
ok jag kanske inte blir så "känd" men ärligt, det där med att bli känd har jag vuxit ifrån känner jag, verkar ju lite barnsligt... det kan ju inte vara det viktigaste med graffiti. en konstnär t ex skiter ju oftast i om han blir känd och målar för sin egen skull... och graffit är ju konst.
Fast jag tycker du tar bort en av dom kritiska aspekterna i ditt konstnärsskap: utomhus.
Behöver du inte komma ut? Röra på benet, tafsa på gräs, njuta av en kall sommarkväll? Om man nu ska idka allmän förstörelse (eller försköning beroende på hur man ser det) är det inte en bra sak att unga män får chansen att idka litet friluftsliv samtidigt? När ungdomsgenerationens träningsresultat är i botten och möter hemmasittandesiffrorna på väg upp?
Nej ut med dig nu! Ut och lev med dig. Jag ser saneringskostnaderna som en form av skattefinansiering av unga svenskars friluftsliv!