2025-06-20, 11:43
Avstängd
Sagodjurs avatar
måste man klottra utomhus?
jag brukar klottra hemma hos mig själv, typ drar en fet tag på kylskåpet, sprayar lite i badrummet och hela sovrummet är bombat.

är det ok eller? det är ju fortfarande graffiti. känns mer värt eftersom ingen kommer och tvättar bort det. min äldsta tag är från 2004 och den är i hallen.

ok jag kanske inte blir så "känd" men ärligt, det där med att bli känd har jag vuxit ifrån känner jag, verkar ju lite barnsligt... det kan ju inte vara det viktigaste med graffiti. en konstnär t ex skiter ju oftast i om han blir känd och målar för sin egen skull... och graffit är ju konst.
Citera
2025-06-20, 11:47
Medlem
Så länge du äger din bostad är det väl fullkomligt ok. Hellre där än att förstöra offentliga miljöer kan jag tycka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
jag brukar klottra hemma hos mig själv, typ drar en fet tag på kylskåpet, sprayar lite i badrummet och hela sovrummet är bombat.

är det ok eller? det är ju fortfarande graffiti. känns mer värt eftersom ingen kommer och tvättar bort det. min äldsta tag är från 2004 och den är i hallen.

ok jag kanske inte blir så "känd" men ärligt, det där med att bli känd har jag vuxit ifrån känner jag, verkar ju lite barnsligt... det kan ju inte vara det viktigaste med graffiti. en konstnär t ex skiter ju oftast i om han blir känd och målar för sin egen skull... och graffit är ju konst.
Det kan såklart bli problem om det är en hyresrätt, den dagen du tänker flytta.

Om du äger bostaden så finns risken att du får mindre betalt när du vill sälja.
Citera
Avstängd
sanningenskrigare2s avatar
Doodeling på väggar och möblemang är soft, men då med spritpenna snarare än sprayburk, det blir såna fula droppar av det, lämpar sig bäst för inomhusbruk.
Citera
2025-06-20, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det kan såklart bli problem om det är en hyresrätt, den dagen du tänker flytta.
Han bor hos morsan.
Citera
2025-06-20, 12:06
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Han bor hos morsan.
Nja, med det användarnamnet och den profilbilden så skriker det kvinna långa vägar....en fittmössa kanske?!

En kvinna/fittmössa med en del problem...det är inte normalt att en vuxen person klottrar i sitt hem, visst det är bättre än att göra det på andras egendom men det är inte ett friskt beteende.

TS köp penslar målarduk och ett staffli..med dessa attiraljer kan du klottra hur mycket du vill utan att fråga om lov eller om det är ok.
Citera
2025-06-20, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Nja, med det användarnamnet och den profilbilden så skriker det kvinna långa vägar....en fittmössa kanske?!

En kvinna/fittmössa med en del problem...det är inte normalt att en vuxen person klottrar i sitt hem, visst det är bättre än att göra det på andras egendom men det är inte ett friskt beteende.

TS köp penslar målarduk och ett staffli..med dessa attiraljer kan du klottra hur mycket du vill utan att fråga om lov eller om det är ok.
Tänk om hon blir nästa Banksy, lägenheten skulle värderas i miljonklassen!
Citera
2025-06-20, 12:12
Medlem
Men du måste betala för en helrenovering av lägenheten när du flyttar. Men det är bättre det än att du klottrar utomhus, klottersanering kostar många miljoner för oss skattebetalare. Dessutom så vill vi inte se det då det är fult och irriterande.
Citera
2025-06-20, 12:14
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Tänk om hon blir nästa Banksy, lägenheten skulle värderas i miljonklassen!
Hm, vems är miljonerna..hyresvärden/bostadsrättsföreningen eller Sagodjuret/Banksy?
Citera
2025-06-20, 12:18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Låter jävligt white trash om inget annat. Jag hade inte haft höga tankar om personens bostad var klottrad i.
Citera
2025-06-20, 12:23
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur

Kör på om du gillar det!
Citera
2025-06-20, 12:30
Medlem
HBTKuks avatar
Jag har träffat många pundare som lever som du under åren. Det jobbigaste är väl att allt ska återställas om du eventuellt flyttar och graffitikarriären går i stöpet.

Men då kanske de gör museum av hela lägenheten i stället, som Elvis barndomshem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in