Citat:
Ursprungligen postat av
fakbab
De flesta kan väl klara att dra ner på drickandet i 5 veckor inför andra testet. Men vad händer sen? Man återgår kanske till tidigare drickande. Efter andra testet borde man ha ett slumpmässigt test också som tas när som helst inom ett halvår eller liknande.
Man har bara krav på 2 st värden över 0,3 per år, dvs även om jag lämnar ett helt vitt test nu, kan jag ändå åka dit framöver under året på ett andra test.
Vad jag kan se med nya läkaren är att jag var in i Mars, 5 veckor efter och dagen efter påsk låg nästa inkallelse för blodprov, dvs nästan exakt på dagen 5 veckor.
Jag minns inte om jag druckit dagar innan testet i Mars eller om det utgjort något värde, men slumpen med exakt 5 veckors mellanrum ska man se som en varning på att man kan vara intagen i ett system.
Så under resterande tiden till Mars nästa år måste jag vara försiktig med o lämna blodprov, togs peth i mars, (vet många påstår det står i provresultaten, men läkare behöver inte lägga in det i i provresultat, finns ingen lag som stödjer det heller.)
Varv försiktig med blodprov till Mars, på så sätt finns inte två förhöjda värden som kan ge TS och läkaren behörighet att kalla in på oregelbundna tester ytligare 6 månader till 1 år, med stöd av körkorts lagen. så länge jag håller detta är jag utanför TS långa lag arm.